Naboens nedløbsrør ind på
Fra : Jürgen Buchenwald

Dato : 23-09-02 22:11

Min nabo har sat tagrende op på sin carport og ført nedløbsrøret ind
på min grund. Det bevirker at der er ca. 20 kvadratmeter af min grund
står under vand efter et regnskyl. Jeg har prøvet at tale med ham om
problemet, men uden held. Han hidser sig op og råber og skriger, at
det skulle da ikke være noget problem for mig. Samtalen ender gerne i
det rene "Anders And" langt fra emnet (nedløbsrøret). Jeg mener ikke
selv at det er lovligt at føre vandet ind til mig? Jeg har simpelthen
opgivet at tale med ham. Er der nogen som har erfaring med lignende
sager? Hvor kan man evt. henvende sig for at klage..? - Hilsen Jürgen

Fra : Katrine

Dato : 24-09-02 13:39

"Jürgen Buchenwald" <bog@mail.dk> wrote in message
<SNIP noget om naboens nedløbsrør>
> [...]
> opgivet at tale med ham. Er der nogen som har erfaring med lignende
> sager? Hvor kan man evt. henvende sig for at klage..?

Jeg vil umiddelbart tro, du har mere held til at få et kvalificeret svar i
dk.videnskab.jura - der plejer ihvertfald at sidde et par kloge hoveder, der
kender en masse til love og regler.

- Hilsen Jürgen

Hilsner
Katrine

Fra : Hans

Dato : 24-09-02 17:27

> [...]
> opgivet at tale med ham. Er der nogen som har erfaring med lignende
> sager? Hvor kan man evt. henvende sig for at klage..? - Hilsen Jürgen

Hvad med at fjerne han's rør så er du da fri for vandet på din grund

Mvh Hans

Fra : Krumme

Dato : 24-09-02 18:52

"Jürgen Buchenwald" <bog@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgivet at tale med ham. Er der nogen som har erfaring med lignende
> sager? Hvor kan man evt. henvende sig for at klage..? - Hilsen Jürgen

Du sætter da bare en stor prop i hullet!

Hygge

Krumme

Fra : Monsieur

Dato : 26-09-02 18:38

> [...]
> opgivet at tale med ham. Er der nogen som har erfaring med lignende
> sager? Hvor kan man evt. henvende sig for at klage..? - Hilsen Jürgen

Hej Jurgen

Har selv haft et lignene problem troede dog kun at der fandtes en af min
nabo type men det er da en trøst at du også har en så er jeg ikke alene. (ai
det er sgu da træls)

Sagen er sole klar du henvender dig på teknisk forvaltning i din komune og
snakker med dem de ved hvordan reglerne er men de er soleklare idet man skal
holde spildevand og afløbsvand på egen grund og hvis du ikke kan forklare
din nabo det kan de med garanti, det fik ihvertfald min nabo til at grave en
faskine(sivebrønd) da han fik en henvendelse fra teknisk forvaltning.

Har lige igen måttet have fat i autoriteterne da vi kom op og "slås" om
noget hæk og igen fik han at vide at han ikke voerholdt loven så den hæk jeg
i 3 mdr havde bedt manden om at fjerne blev fjernet samme dag som hegnsynet
havde været forbi nu var der blot den forskel at det kostede manden 1125 kr
at få det samme forklaret som jeg havde forsøgt gratis. held og lykke

Jens