Bortgives: Ungat med gave kort til sterill~
Fra : FER

Dato : 23-09-02 21:39

Hej NG

Trofaste følgere vil vide vi har 2 katte, gizmo og gixxer.

Gixxer har altid haft et tisse problem. prøvet alverdens ting og sager. Nu
er vi kommet dertil den ikke går mere! Der er 2 udveje, enten finde nogen
nye ejere, evt lidt på landet, eller et sted den kan være meget ude, måske
kan det løse problemet. Ellers er der en expres billet til regnbuebroen!

Når men lidt sjov historie... søndag morgen skal jeg på arbejde, kommer lidt
sent op, går i bad, finder mine bukser der ligger på min læderjakke til min
mc (koster 5400!) når men tager buskerne på.... AVDR de er våde er ikke et
minut i tvivl om hvad det er.. FUCK i hurtigt bad igen, er nu alvorligt sen
på den!!! Når men min MC jakke (der ikke lige kan smides i vaskemaskinen
lugtede!) Når men finde min arbejdsjakke.. tog den på PIIIIIS den havde også
pisset på den... Når men af med den i bad igen, og så fand min kæreste så ud
af : en dyne pisset på, og mange af mine sokker.... OK OK det roede lidt,
men det var også arbejds weekend

Når men det er ikke sygdom, hun bruger bakken til det ene og andet, andet
grus hjælper ikke... Vi har hermed givet op!

Har hørt udtale at hvis kat/ folks personligheder ikke hænger sammen, så kan
det udspille sig i adførdsproblemer.?? Når men håver der er nogen her, der
kender en eller selv vil tage min dejlige gixxer til sig.

hun er ca 7 mdr gammel huskat, tynd lang sag, med den flotteste sorte pels.
Lidt sjovt temperament, hun vil helst ikke bæres eller flyttes, hvis man
kæler meget eller bliver lidt omklamrende, er hun den der er skredet. Men
meget dejlig kat udover hun er utæt!

Hun har et gavekort med sig, til en sterelisering og øremærkning!

mvh Tommy, Louise og gizmo der ikke kan forstå sin søster...

Gixxer der søger nyt hjem!!!!

Fra : Elwarth

Dato : 23-09-02 22:14

Hej alle 4!

Hvor er jeg ked af at høre, at intet har hjulpet
Jeg kan godt forstå, at I nu bliver nødt til at sige stop. Jeg kan desværre
ikke selv aftage hende, da vi nu kun har indekatte, men jeg håber meget, at
det vil lykkes at finde et godt nyt hjem, hvor hun kan være meget ude.
Held og lykke med jagten.

Venligst
Dorthe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-09-02 22:46

FER wrote:
> [...]
> expres billet til regnbuebroen!

> Hun har et gavekort med sig, til en sterelisering og øremærkning!

jeg ved godt det har været sagt før.... men jeg siger det lige igen...
hvorfor hulen får i ikke hende steriliseret hurtigst muligt??
på den måde finder i for det første ud af om det er der problemet lå, eller
om der er noget andet.... det ville da være enormt synd at komme af med en
pragtfuld kat hvis problemet kan løses så hurtigt og forholdsvis nemt...

nu kan jeg ikke huske hvad i sagde sidste gang, men jeg kan forestille mig
at visse dyrlæger stiller sig på bagbenene for at sterilisere sådan en ung
kat, så kan jeg jo kun sige, find en anden dyrlæge........
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 06:21

Hej Sabina

Lige mine ord, Raiku Sarvå på Frederiksberg er en
af dem, der godt vil sterilisere tidligt

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : FER

Dato : 24-09-02 07:04

> [...]
> pragtfuld kat hvis problemet kan løses så hurtigt og forholdsvis nemt...

Vi havde bestilt tid til sterilisering, så fik hun clamydia, nu er det
overstået. 10 dage med piller og dråber. Men jeg har bare ondt af hende nu,
hun får ikke lov at være andre steder en toilettet, det kan hun ikke styre.
Vi kunne godt få hende steriliseret og så give hende en chance mere.
problemet er bare hun har gjort det fra hun var ganske ung ca 12 uger. Så
jeg har ikke ret meget forhåbning dertil!

mvh Tommy Fer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 07:06

FER wrote:

> [...]
> en chance mere. problemet er bare hun har gjort det fra hun var
> ganske ung ca 12 uger. Så jeg har ikke ret meget forhåbning dertil!

jamen stadig.... er det ikke et forsøg værd??

Fra : FER

Dato : 24-09-02 07:17

> jamen stadig.... er det ikke et forsøg værd??

Måske, jeg har det bare ikke godt med at hun skal bo på vores toilet,
tidligere var det sådan at hun fandt et tæppe at gøre det på, det kunne man
leve med men nu er man rykket over til at bruge armlån og ryg på sofa (Fast
kan ikke vaskes!!!) JEg tør ikke lade hende være ude mere.
Og ærligt talt, hun har opbrugt sin tid hos os.

Det som gør det belastende er at jeg kunne tage hende ud nu, og hun ville
ikke tisse nogen steder før om måske 1½ uge, jeg ville lige begynde at få
tillid til hende igen, og vupti. Det spil har vi kørt for mange gange. Hun
har ikke flere chancer her!

En anden grund ligger i at jeg er træt af at tage beslutningen.. Nu er det
slut, den har jeg taget 3 gange, men givet hende chancer igen, det gør lige
ondt hvergang, nu står jeg fast på beslutningen!

mvh Tommy

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 07:51

FER wrote:

> [...]
> ryg på sofa (Fast kan ikke vaskes!!!) JEg tør ikke lade hende være
> ude mere. Og ærligt talt, hun har opbrugt sin tid hos os.

så kan jeg slet ikke forstå hvad det skal gøre godt for at give hende
sterilisationen med, hvis det ikke engang er noget i vil forsøge...
som en anden siger, så er det den mest åbenlyse mulighed af dem alle, uanset
hvor længe hun har gjort det....

> [...]
> begynde at få tillid til hende igen, og vupti. Det spil har vi kørt
> for mange gange. Hun har ikke flere chancer her!

hvorfor så ikke bare pakke hende sammen og transportere hende ned til det
nærmeste internat og aflevere hende......

> En anden grund ligger i at jeg er træt af at tage beslutningen.. Nu
> er det slut, den har jeg taget 3 gange, men givet hende chancer igen,
> det gør lige ondt hvergang, nu står jeg fast på beslutningen!

hvilken beslutning??
hvad har i konkret gjort for at afhjælpe problemet??

Fra : FER

Dato : 24-09-02 13:02

> hvilken beslutning??
> hvad har i konkret gjort for at afhjælpe problemet??

Ja, hvis du har læst med, så har vi gjort mange. Vi kan ikke bare blive ved
og ved. Det ligger sådan vi har en rimlig travl hverdag, men bruger tiden på
vores katte når vi slapper af. Så er det ikke så fedt at man skal bruge
tiden på at overvåge og gøre rent!

Ang neutralisering, jeg har aldrig udtalt jeg ikke vil neutralisere hende,
der er bestilt tid, jeg er bare overbevist om det ikke hjælper, og vil på
det grundlag gerne finde et andet sted til hende. Du skal ikke fortælle mig
det er nemt at finde nogen der vil tage imod hende, i løbet af 2 dage,
desuden vil jeg meget gerne havde til til at give mig et indtryk af evt. nye
ejere.

Afhjælpning af problem, flere kattebakker, altid rent grus i bakkerne. Givet
mere eller mindre opmærksomhed til katten. Mad og bakke godt adskilt.

mvh Tommy Fer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 13:44

FER wrote:

> [...]
> men bruger tiden på vores katte når vi slapper af. Så er det ikke så
> fedt at man skal bruge tiden på at overvåge og gøre rent!

jeg har skam læst med men denne gruppe har jo så frygtelig travlt at jeg
ikke på nogen måde har en chance for at holde styr på hvad de enkelte
individer gør og ikke gør...
og nej det er ikke fedt.... men ud fra hvad jeg kan forstå så har i prøvet
de nemmeste løsninger, men ikke dem der ellers viser sig effektive, som
sterilisation, rodalon eller feliway??

> [...]
> imod hende, i løbet af 2 dage, desuden vil jeg meget gerne havde til
> til at give mig et indtryk af evt. nye ejere.

jeg ved skam godt det ikke er nemt at finde nye hjem til katte... jeg har
selv aftaget to voksne katte på samme grundlag ( dog ikke tisseri)...
jeg kan godt forstå at du er pernippen med hvem der skal have hende, men på
den måde du fremlægger det hele på så er du jo færdig med hende og så kan
jeg ikke se nogen grund til at katten skal gå indespærret i et
badeværelse..... men det er så bare min mening...

> Afhjælpning af problem, flere kattebakker, altid rent grus i
> bakkerne. Givet mere eller mindre opmærksomhed til katten. Mad og
> bakke godt adskilt.

dvs ingen rodalon eller andet der konsekvent fjerner lugten, og ingen
feliway som giver katten et indtryk af at der er markeret??

Fra : FER

Dato : 24-09-02 14:11

> [...]
> de nemmeste løsninger, men ikke dem der ellers viser sig effektive, som

ja, Rodalon har ingen effekt, og feliway er tilsammenføring af katte, ved
afmærkningsproblemer bruges Frontline Vet, og jo er afprøvet, men efter som
hun ikke har noget bestemt sted, så skal hele hytten sprayes 2 gange
ugentligt? det kan man ikke..

mvh Tommy Fer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-09-02 14:36

In article <ampoah$14b$1@news.cybercity.dk>, FER
<fer@cool.no.junk.for.me.dk> wrote:

> feliway er tilsammenføring af katte,

Øhm, nej ikke helt - som vi skrev sammen om i sin tid. FeliFRIEND er
til sammenføring af katte. FeliWAY er til afhjælpning af afmærkning
(strinten, kradsen) i omgivelserne og generel beroligelse af katten. Og
hjælper faktisk i en del af tilfældene...

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : FER

Dato : 24-09-02 14:38

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> (strinten, kradsen) i omgivelserne og generel beroligelse af katten. Og
> hjælper faktisk i en del af tilfældene...

*lol* Ja sq da

Det var min loppekur jeg fik kigget på Men jo, har prøvet det.... uden
virkning

mvh Tommy Fer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 16:14

FER wrote:

> ja, Rodalon har ingen effekt,

så er der andre duftfjernings produkter på markedet....

> og feliway er tilsammenføring af katte,

nej, det er som Ann beskriver til at skabe tryghed for katten...

> ved afmærkningsproblemer bruges Frontline Vet,

hehe som du jo også opdagede så er Frontline Vet et loppemiddel, og hvis det
er det du har brugt kan jeg godt forstå det ikke viker *lol* (sorry... kunne
ikke lige dy mig )

> og jo er afprøvet, men
> efter som hun ikke har noget bestemt sted, så skal hele hytten
> sprayes 2 gange ugentligt? det kan man ikke..

hvad med at vaske med rodalon( eller et andet produkt... mener at have læst
om noget der hed "PIS't væk" her i gruppen for nylig??) og spraye med
Feliway hver gang hun gør det, på det sted hun gør det??
på den måde er de tjo ikke hele hytten der bliver sprayet men kun de steder
hun sætter sig?
hvis det gøres på den måde kan man jo konsekvent have en sprayflaske med
fortyndet rodalon til at stå til afvask og så spraye med enten feliway eller
PIS't væk ¨der hvor man lige har vasket..... det ser jeg altså ikke som det
store problem, men det er måske bare mig?

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 07:23

"FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk> wrote in
> [...]
> problemet er bare hun har gjort det fra hun var ganske ung ca 12 uger. Så
> jeg har ikke ret meget forhåbning dertil!

Hej Tommy
Kan godt forstå I er trætte af det (har selv prøvet kronisk lort på
badeværelsesgulvet), men så længe Gixxer ikke er kastreret, mangler I jo at
prøve den mest sandsynlige løsning af dem alle.
Personligt ville jeg nok vælge at få hende kastreret prompte, og i samme
omgang ville jeg nok kontakte Etologisk Institut (eller andre, der er
eksperter i at behandle problemadfærd)... noget er der jo galt.
Hvor mange bakker har kattene i øvrigt til rådighed? Man bør jo egentlig
stille en bakke pr kat til rådighed + endnu een (ved godt at det lyder
ekstremt), hvis man vil give dem rimelige toiletforhold.
Håber da at I giver hende den chance - jeg synes hun fortjener det - trods
MCjakken (det er da trods alt godt, at hun ikke var ude og begrave kløerne i
lakken på cyklen .
-Gitte

Fra : FER

Dato : 24-09-02 07:27

> [...]
> MCjakken (det er da trods alt godt, at hun ikke var ude og begrave kløerne

Hej igen

Igen hun har gjort det siden hun var 12 uger!

mvh Tommy Fer

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 07:51

> Hej igen
> Igen hun har gjort det siden hun var 12 uger!
> mvh Tommy Fer

Indlæggene kommer lidt sent på min skærm :-/
Igen: hun er endnu heller ikke blevet kastreret! Jeg synes stadig at det er
lidt ulogisk at opgive, når hun endnu ikke er blevet kastreret... kastration
er jo det råd I har fået hele tiden (hvis jeg husker ret).

Dernæst, vil jeg dog også tilføje, at jeg ikke er blind for, at man på et
tidspunkt kan blive nødt til at kaste håndklædet i ringen! Nogle gange
hjælper kastration bare ikke - og nogle gange hjælper ingenting overhovedet!
Jeg fik at vide på Kattens Værn, at de ikke ønsker at videreformidle katte,
der ikke er blevet renlige - nogle må de simpelthen lade dyrlægen aflive -
fordi, risikoen for at killingen en dag bliver kasseret pga. forkert adfærd
er for stor. Jeg siger ikke at aflivning er et alternativ ... men det er nok
den løsning, jeg selv ville gribe til - når vel og mærke alt andet (inkl.
kastration) slår fejl. Jeg ville ikke turde at overgive ansvaret for Gixxer
til andre* ... af hensyn til Gixxer selv. En kat der tisser på terassen, i
garagen, i havestuen og på det nedfaldne vasketøj risikerer jo nok også at
falde alvorligt i unåde.
Så lad være med at opfatte dette som et formanende indlæg - selvom jeg er
ret uenig med dig/jer ang. kastrationen - og giv Gixxer en gnuz herfra!
-Gitte

*Enkelte hyperkvalificerede fra gruppen undtaget

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 07:58

Uha, inden nogen får morgenkaffen galt i halsen, vi jeg lige understrege:
Nej, jeg synes ikke at aflivning er den mest nærliggende konsekvens! Slet
ikke - det er for mig at se sidste udvej. Omvendt synes jeg bare heller ikke
om, at katte skal skifte hjem igen og igen, når alle muligheder er
afprøvet...
-Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 10:18

Gitte skrev
<Uha, inden nogen får morgenkaffen galt i halsen, vi jeg lige understrege:
Nej, jeg synes ikke at aflivning er den mest nærliggende konsekvens>

Dem der kender dig vil ikke kløjs i kaffen, og du har ret,
jeg er heller ikke fortaler for at aflive raske unge dyr, men
en gang imellem, kan det altså være det der tjener dyret bedst, jeg tror at
mange af de katte som bliver dumpet/
sparket ud af huset, er "problemdyr" urenlige, kradser
i møbler osv, og så vil Gixxer altså være bedre tjent med
en aflivning, MEDMINDRE at evt. nye ejere kender
problemet og ved hvordan de skal tackle det, uden at
droppe hende hvis uheldet er ude.

Fra : FER

Dato : 24-09-02 13:03

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> en aflivning, MEDMINDRE at evt. nye ejere kender
> problemet og ved hvordan de skal tackle det, uden at

Kunne aldrig finde på at give hende til nogen uden at fortælle omkring
problemet!

mvh Tommy Fer

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 07:28

Nåja, det lyder godt nok som om I har besluttet jer, men æh alligevel:
Etologisk Institut finder I her... just in case.
http://www.etologi.dk/
-Gitte

Fra : TH

Dato : 24-09-02 07:52

Davs,

Jeg har nu læst indlæggende...Lad mig først starte med at sige, at jeg
aldrig har oplevet en kat som jeres, dvs ikke har erfaringer med slig. Og
derfor måske er lidt farvet i min holdning....

Med dette sagt, kan jeg se følgende:

1. I er trætte af katten.
2. Den er lukket inde på et toilet.
3. I vil gerne af med den.
4. I vil helst give den væk
5. Ellers bliver den aflivet.
6. Ikke flere forsøg...katten skal enten 4) eller 5).

Som udgangspunkt har I endnu ikke prøvet den mest sandsynlige afhjælpning.
Uanset hvornår katten startede på det. Det argument holder ikke.

Jeg har bestemt ondt af katten...Det er måske fordi vi ikke har kat på samme
præmisser, men jeg kunne aldrig finde på at aflive en kat fordi den ikke var
renlig....Man påtager sig et ansvar der ligger langt over den løsningsmetode
når man køber/får kat!!!

Jeg har ingen løsning til jer, men håber I vil overveje mine ord næste gang
I påtænker at anskaffe en kat. Det burde måske ikke være et levende dyr som
indtager den plads i jeres familie som I ønsker udfyldt...M.a.o. anskaf
noget der kan smides væk uden konsekvenser.

Det er muligt jeg har misforstået noget i debatten...det er også muligt jeg
er ene om mine konklusioner, men sådan tænker jeg nå jeg læser indlæggene...

mvh
TH

Fra : FER

Dato : 24-09-02 08:36

"TH" <th@cogito.dk> wrote in message
> [...]
var
> renlig....Man påtager sig et ansvar der ligger langt over den

JA, jeg vidste jeg ikke skulle havde skrevet det her indlæg..... Vidste der
ville komme en eller anden hykler!

Jeg er ABSOLUT ikke træt af min kat, jeg er træt af: Mit hjem lugter af
katte pis, mine møbler bliver konstant ødelagt af pis, jeg kan ikke slappe
af når min kat går rundt frit. JA den går rundt, men kun når jeg er hjemme
og har tid til at holde et vågent øje med den! Den bor på toilettet når den
er alene, ok, den har ikke mange kvadratmeter, men den har : 2 tæpper, 1
kattebakke, mad og vand, en radiator seng, et styk legetøj kombineret med
kradsebræt! Når man har været ibad, bliver katten lukket ud, og der bliver
luftet grundigt ud, så den ikke skal bo fugtigt!

Jeg tror faktisk ikke du har en idé om hvor belastenden det er.

Jeg har faktisk haft bestilt tid til kasteration, har også bestilt en endnu,
katten blev syg lige før sidste tid, og nu er hun endelig blevet rask. JO
jeg tog hende til dyrlæge, Det her er ikke et spg om penge! Et spg om
velfærd imellem kat og ejer! Det internat hun stammer fra, der fik jeg
afvide de tidligere har fået "genudsat" en urenlig kat, og i det nye hjem
var katten renlig!

Jeg har en kat endnu, denne er ikke urenlig, han er den dejligste kat. Jeg
har haft kat før. Den rejste sammen med min ex, lever i bedste velgående.

Vi vil gerne af med katten, ja, jeg ser helst at min kat kommer lidt ud på
landet, et sted hvor hun frit kan færtes inde og ude, håber det er løsningen
for hende!

Jeg vil give den væk. Jeg ved godt at denne gruppes holdning er at katte er
en million værd! Følelses mæssigt må jeg give dem ret, men nu er verden
skruet sammen efter et princip der hedder udbud og efterspørgsel. Lige i det
her tilfælde er en urenlig kat nok ikke særlig efterspurgt. Gixxer har jeg
købt for 500, gizmo har jeg givet 750 for, begge gange med et smil på læben!

> [...]
> indtager den plads i jeres familie som I ønsker udfyldt...M.a.o. anskaf
> noget der kan smides væk uden konsekvenser.

Går ud fra du er ny i gruppen. Det kan være at du ville kende mig og mine
dyr lidt bedre!

Du skriver et indlæg som dette og du tør ikke engang skrive dit navn!!!

/Tommy Fer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-09-02 09:03

FER wrote:

> Jeg er ABSOLUT ikke træt af min kat, jeg er træt af: Mit hjem lugter
> af katte pis, mine møbler bliver konstant ødelagt af pis,

det er der jo råd for..... jeg er sikker på at rodalon og feliway er nævnt
før.....

> Jeg tror faktisk ikke du har en idé om hvor belastenden det er.

jeg ved præcis hvor belastende det er..... min hankat sweety gjorde præcis
det samme inden han blev kastereret..... lige med den mente at han altså var
fertil hankat og derfor ikke kun lugtede men STANK!!...
lige nu har jeg en fertil hunkat der i forbindelse med løbetider gør det
samme, blot på tasker og tøj og poser der ligger på gulvet.... det løser vi
ved at fjerne de ting fra hende, da vi endnu ikke er klar til at få hende
steriliseret, fordi vi gerne vil have killinger af hende....

jeg ved godt hvor belastende det er....... men jeg har også oplevet den
kæmpe forandring det skaber i en kat at blive neutraliseret, _derfor_
foreslår jeg det igen....'

> [...]
> blevet rask. JO jeg tog hende til dyrlæge, Det her er ikke et spg om
> penge! Et spg om velfærd imellem kat og ejer!

så er det vel heller ikke så svært at bestille en tid i løbet af de næste
dage.....
hvor svært kan det være? bestil da en tid til hende på fredag og få det
overstået.... du kan stadig søge et nyt hjem til hende men giv det da en
chance.....

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 10:25

Tommy skrev
<Jeg er ABSOLUT ikke træt af min kat, jeg er træt af: Mit hjem lugter af
katte pis, >

Helt ærligt Tommy, når du nu ABSOLUT ikke er træt
af din kat, hvorfor følger du så ikke det råd du fik for
et stykke tid siden, NEUTRALISER hende og giv hende
14 dage, hvis problemet ikke er løst så, ja så vil jeg
gerne tage Gixxer, "opdrage" hende og finde et godt hjem til hende. Det
absolut bedste råd for urenlige katte vil du
ikke prøve, hvorfor ??? er du måske alligevel lidt træt af hende ?? så spørg
dig selv hvorfor du ikke fik hende neutraliseret da du første gang fik det
foreslået af mange
forskellige............................

Fra : FER

Dato : 24-09-02 12:54

> [...]
> et stykke tid siden, NEUTRALISER hende og giv hende
> 14 dage, hvis problemet ikke er løst så,

Hej Marianne

Jeg bestilet tid, da vi snakkede om det sidst, men hun blev meget syg af
clamydia inden da, hun havde 40,5 i feber dagen før det var planlagt. Hun
fik en antibiotika tur, og øjendråber, hun er nmu blevet rask og ny tid
bestilt, men da hun skal neutraliseres på internat, er der vente tid. Har en
tid til 3 oktober. kl 9

> [...]
spørg
> dig selv hvorfor du ikke fik hende neutraliseret da du første gang fik det

Jae, du har svaret overstående, hvis det ikke hjælper er du meget velkommen
til at tage dig af min dejlige kat.
--
mvh Tommy Fer
Trying to have a cat and a life!

Fra : Pia J

Dato : 24-09-02 13:22

Måske nogen har en kattegård med hus de vil låne dig indtil hun skal
steriliseres, og brug så tiden på at gøre grundigt rent hjemme, som en anden
foreslog. Og se så bagefter, om det har hjulpet. Problemet bliver helt
sikkert ikke bedre af, at du er sur på hende. Hun lyder heller ikke som en
særlig "føjelig" mis.

:Pia

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 13:43

Tommy skrev
[...]

Et kig tilbage på listen viser at d. 4/7 næsten 3 md. siden
bad du om råd, har hun været syg så længe ??

Hvis ventetiden er så lang fordi hun skal ordnes "via"
internatet, så ville jeg ha' fået en snak med dem om problemet, og kunne det
ikke gøres hurtigere, ville jeg
være gået til egen dyrlæge.

Fra : FER

Dato : 24-09-02 14:14

> Et kig tilbage på listen viser at d. 4/7 næsten 3 md. siden
> bad du om råd, har hun været syg så længe ??

Det er 14 dage siden sidst, tidligere var hun for ung til at blive
neutraliseret. Jeg er ærligt talt træt af folk her i gruppen ikke tror man
gør sidt bedste for sin kat

> Hvis ventetiden er så lang fordi hun skal ordnes "via"
> internatet, så ville jeg ha' fået en snak med dem om problemet, og kunne
> [...]

Nu ville det være lidt dumt at give 1500 for en neutralisering, kontra en
man har fået "gratis" med i prisen på katten.
Og nu er jeg ikke dum, tror du ikke jeg har prøvet at få den først mulige
tid???

OVER AND OUT
/Fer

Fra : Betina & Brian

Dato : 24-09-02 09:24

Hej Louise og Tommy,

Hmm, jeg må sige - jeg kender det!! Katten haft det sådan stort set hele
sit liv og jeg tror derfor ikke det hænger sammen med kønsmodenhed - det
er så min mening.

Jeg kan huske vi havde en kat da jeg var mindre. Det var en hun kat som
vi havde købt hos en opdrætter, og hun opførte sig fuldstændig som
jeres. Vi flyttede hende til nogle familiemedlemmer men der gik også
omkring 1½ så var den gal igen. Dette havde hun også gjort fra da vi fik
hende - altså de 12 uger. Det endte med at hun blev aflivet, for vi
kunne ikke finde et hjem til hende. Det viste sig senere at hendes
søskende havde samme problem. Det var ikke bare den ene kat vi havde -
men dem alle. Der blev klaget over det og ellers blev den opdrætter
ungået fremover.

For mig at se så er aflivning en ok udvej. Den er trist og sørgelig med
hvad er alternativet? Allerhelst ser jeg en løsning som at katten kommer
ud et sted hvor den kan gå lidt ude som værrende det bedste. Men sådan
er det jo ikke altid. Efter den løsning ser jeg aflivning. Min grund
hertil er at katten for det første har det skidt. Ellers ville den jo
ikke gøre sådan noget. At sende en kat på internat synes jeg er så synd.
Jo de lever, og de bliver passet, men det knuser mit hjerte at en kat
skal sidde i et lille bur og vente på at nogen tager den til sig. Det
kan jeg bare ikke bære og sandsynligheden for at det sker er lille.
Katten bliver måske alligevel aflivet uden man ved det - Det har jeg
været ude for. Ej, så ser jeg aflivning som fred til katten, at den ikke
længere lider, og fred til jer, så jeres hjerter kan heales.

Jeg har altid valgt aflivning som udvej når et problem er for stort at
håndtere eller når katten er syg. Her skal jo også tænkes på at katten
har det skidt, enten fysisk eller psykisk. En kat kan jo sagtens være
psykisk syg uden at det er ejerens skyld. Ved aflivning får katten fred
og selvom jeg har det skidt så trøster det mig at katten har det godt.
Desuden så har katten haft et godt liv hos ejeren og det ser jeg som
alfa og omega. Jeg synes det er så synd for katten at den bliver flyttet
til nye ejere jævnligt fordi den har en problem som alligevel ikke kunne
accepteres. Det gør mere ondt i mit hjerte end at aflive katten. For
kattens lidelser er jo ikke forbi.

Jeg elsker alle mine misser af hele mit hjerte, og jeg har haft taget
katte til mig som af en eller anden grund havde brug for hjælp, men
selvom jeg elsker dyr og vil dem det bedste så kan jeg personligt ikke
acceptere at en af mine misser går at tisser alle vegne. Det er
ulideligt og jeg forstår derfor også jeres frustration.

I skal træffe jeres valgt at hvad enten i vælger det ene eller andet så
støtter jeg jeres valg. Men det vigtige her er at i vælger det med jeres
hjerter og ikke lader jer presse til noget i alligevel ikke føler er det
rigtigte.

Desuden hvem er katten til for. For ejeren - og det er for enhver pris,
selvom katten har det skidt eller er det for katten skyld at den har det
godt, men når det går galt så kan den få fred uden at skulle lide for
meget. Jeg vælger det sidste. Jeg har kat på deres præmisser. Lider de
er jeg den eneste der kan gøre noget ved det, og er et problem så
omfattende at jeg ikke længere kan gøre noget, så vælger jeg at give
slip - for kattens skyld.

Hilsner
Betina

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 10:50

Hej Betina
Gixxer, Tommys kat er så vidt jeg kan regne mig frem
til 5-6 md. nu, så det kan sagtens være kønsmodenhed,
der spiller ind

Fra : FER

Dato : 24-09-02 12:56

> [...]
> Hej Betina
> Gixxer, Tommys kat er så vidt jeg kan regne mig frem
> til 5-6 md. nu, så det kan sagtens være kønsmodenhed,

hun er vist endda 7 mdr, hvis jeg ikke tager meget fejl, hun er også sat til
neutralisering, men det er jo ikke noget nyt, hun har som Betina´s kat gjort
det altid Håber på det bedste

mvh Tommy Fer

Fra : Betina & Brian

Dato : 24-09-02 14:37

Hej Marianne,

Det har jeg regnet ud, alderen altså. Men når katten har haft den adfærd
fra den var helt lille, hvilket jeg har forstået, så er det næppe
kønsmodenhed. Det er ikke normalt at en kat har den adfærd og slet ikke
fra den var lille af. Jeg har altid haft misserne til dyrlægen når de
var omkring de 7 mdr. og jeg har aldrig haft problemer. De tisse
problemer jeg har mødt har været forskellige, men lige netop det problem
som Tommy og Louise har, har jeg haft. Vi gjorde ALT, også en nydeligt
dyrlægebesøg men intet hjalp. Det er min overbevisning at denne kat har
det enormt skidt. Derfor skal der efter min mening også tænkes på
kattens ve og vel.

Hilsen
Betina

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-09-02 15:29

Hej Betina
Ja du har ret i at det udemærket kan være noget "uafvendeligt" men som jeg
husker "historien" fra start,
var Gixxer meget alene hjemme (enekat) som killing,
derefter kom der noget "flytterod" så jeg tror altså at der
kan være tale om en flok "uheldigheder" som har bidt
sig lidt fast, men godt kan ændres med bl.a. sterilisation
og "genopdragelse"

hilsen

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-09-02 09:15

Hej Tommy
Jeg kan godt forstå dig. Det er en uholdbar situation for jer begge. Hvis du
ikke orker en runde mere med hende (neutralisering), så prøv at finde en
gård hvor hun kan være.
Alle dine foranstaltninger i hjemmet, vil give endnu flere spændinger mellem
jer. Katte kan mærke hvordan vi mennesker har det, og det kan din mis
også...og for hver skuffelse, bliver situationen mere tilspidset.
En ting er sikkert, der er et eller andet der generer hende, og det kan være
næsten umuligt at finde ud af hvad det er. Katte er renlige og patentlige af
natur, så der er et eller andet der generer hende gevaldigt.

Hvis du alligevel efter at have sundet dig lidt på skuffelsen med dit
MC-tøj, vil jeg råde dig til.
Tag hende til dyrlægen, få hende neutraliseret, bed dyrlægen om at beholde
hende et par dage. Fjern alle spor af tis derhjemme. Lav et "normalt" hjem
som fungerer for dig, ikke noget med badeværelse-foranstaltninger, særlige
katteregler osv. Fjern eventuelt de ting hun tidligere har været "glad" for
(bla MC-tøjet)
Tag hende hjem og lad som om hun er en helt almindelig kat. Kort sagt stol
på hende, lad være med at overvåge hende osv. Fortræng alt om at hun kan
finde på at tisse på dine ting.... og se hvad der sker. Somme tider ændre
katte adfærd bare ved at være fjernet fra hjemmet i nogle få dage.

Men jeg kan godt forstå hvis i er nået så langt ud, at du ikke orker
længere.

Held og lykke.

Hilsen Nina

Fra : Birgitte

Dato : 24-09-02 14:47

Hej Tommy

Gitte: Jeg fik nu heller ikke kaffen i gal hals, men jeg er stærk modstander
af, at vidregive en problemkat.
Hvis man mener at katten ikke kan ændre sig ved en neutralisering, hvorfor
hulen skal andre så kløjs med problemerne?
Så kan der jo være nok så mange gavekort med.
Hallo Tommy,- se lige logikken i dine egne ord:

<Ang neutralisering, jeg har aldrig udtalt jeg ikke vil neutralisere hende,
<der er bestilt tid, jeg er bare overbevist om det ikke hjælper, og vil på
<det grundlag gerne finde et andet sted til hende.

Hvis du mener at katten ikke kan ændre sig ved en neutralisering, hvorfor
hulen skal andre så kløjs med problemerne?
Så kan der jo være nok så mange gavekort med.

Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

"FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun har et gavekort med sig, til en sterelisering og øremærkning!
> mvh Tommy, Louise og gizmo der ikke kan forstå sin søster...

---
DK. True Trust

Fra : FER

Dato : 24-09-02 15:20

> Hvis du mener at katten ikke kan ændre sig ved en neutralisering, hvorfor
> hulen skal andre så kløjs med problemerne?
> Så kan der jo være nok så mange gavekort med.

Som der også er skrevet andre steder, har min dyrlæge fortalt os at nogen
gange passer psyken imellem kat og ejer bare ikke, det kan være det der er
tilfældet her.... Håber på det, håber også på at hvis hun blev inde/ ude kat
som jeg skrev tidligere så kunne det måske hjælpe på problemet, tror ikke at
en katte stige til 7ende sal vil blive vel modtaget af naboerne!

Derfor håber jeg på at et ejerskifte kan løse hendes problem!

/Fer - der er godt træt af denne gruppe snart

Fra : Birgitte

Dato : 24-09-02 15:31

Hej Tommy

Jeg forstår godt dit problem, undrede mig blot over din formulering.
Jeg har selv en hunkat som strinter, det er homonalt styret, for hun gør det
kun når hun er i løbetid.
Det er møj træls, og vi kan slet ikke have hende inde, med mindre hun enten
er på P.piller som hun ikke kan tåle, eller hvis hun er drægtig.
Men prøv at få Gixxer neutraliseret og så finde et hjem til hende på en
gård.
Hun vil med garanti trives som udekat, og når hun er neutraliseret, er dine
chancer for at finde det rette hjem, nok større.
Gid jeg kunne hjælpe dig, men vi har selv to vildkatte som vi i foråret fik
indfanget, neutraliseret, testet, vaccineret,øremærket og genudsat, disse to
tager vi med under vores flytning til ny gård.
Men jeg ønsker dig pøj pøj,- håber virkelig at du finder den rette løsning.

Fra : Jette

Dato : 24-09-02 21:32

"FER" skrev:
> [...]
måske
> kan det løse problemet. Ellers er der en expres billet til

Du skal vide at jeg støtter dig helt og holdent. Jeg er ikke et sekund i
tvivl om at dette er en svær beslutning for dig, og at du gør hvad der
er bedst for dig og Gixxer.

Mvh. Jette