Stille køler til en K6-2 550?
Fra : Rapper

Dato : 23-09-02 21:44

Hej!

Jeg er ved at få EKSTREMT lange nosser af min server, hvis CPU-køler larmer
fuldstændig åndsvagt meget pga. et smadret leje eller lign.

Dens CPU er en K6-2 550 Mhz. Nogen der kan anbefale en _stille_ køler til
sådan en fætter? Den er ikke overclocket eller lign., så den skal bare kunne
holde temperaturen nede og helst ikke sige for meget.

På forhånd tak!

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-02 22:15

"Rapper" <unvalid@email.dk> wrote in message

> [...]
kunne
> holde temperaturen nede og helst ikke sige for meget.

Hvad men en sådan fætter her:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=304&page=1

Nu ved jeg ikke hvilken køleblok du har på..

Men du kan udvide "vingerne" på blokken, så den for bedre varme afbredelse..
Og så klaske en papst 12 db´s blæser på:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1

Så skulle den være hjemme

Måske skal du gøre det samme med din PSU, hvis den også larmer!

Fra : Rapper

Dato : 23-09-02 22:31

> "Rapper" <unvalid@email.dk> wrote in message

> larmer

> kunne
>
> Hvad men en sådan fætter her:
>
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=304&page=1

Hmm, ser godt ud, men den er godt nok lidt for pebret til at smide i en
simpel server. Serverens HW har sgu kostet mig mindre end nyprisen på den
køler :)

> Nu ved jeg ikke hvilken køleblok du har på..

Retail :) Tror det passer med at den er de 51 x 56 mm, målte den upræcist
med en lineal til at være 50 x 50 mm.

> Men du kan udvide "vingerne" på blokken, så den for bedre varme
afbredelse..
> Og så klaske en papst 12 db´s blæser på:

> [...]
Hmm, de 80 mm er for bredt til at kunne være på retail kølerblokken i hvert
fald :)

Ved ikke lige om jeg kan komme til at udvide kølerribbernes afstand?

Skal bruge noget ala en 50 x 50 mm Low Noise blæser. Studiedata har desværre
ikke sådan en :/
> Måske skal du gøre det samme med din PSU, hvis den også larmer!

Ved ikke om den larmer før den CPU-blæser er smidt af helvedes til. Den
siger noget ala 50 dB p.t. :-|

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com