P.pille-start, hvornår?
Fra : Supermulen

Dato : 23-09-02 19:51

Hvornår skal/bør man starte med p.piller til hunkat?

--
Hilsen Tonny.

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 23-09-02 20:14

"Supermulen" <tonnyh@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår skal/bør man starte med p.piller til hunkat?
>
> --
> Hilsen Tonny.

Min dyrlæge sagde til mig, at jeg skulle starte kampen, når katten var 8
mdr.

Mvh. Camilla

P.S. Jeg kan altså ikke lade være med at sende nedenstående "opskrift" på,
hvordan man giver en kat en pille. Hvis den allerede har været bragt i
gruppen, undskylder jeg. (Jeg bør nok også tilføje, at selvom jeg aldrig
kunne finde på at "volde" Sif, på trods af skrammer op & ned ad armene, så
tænker jeg ofte bandeord, når hun nægter at indtage sine piller, for hun
kæmper næsten lige så bravt, som katten i det nedenstående.)

HVORDAN MAN GIVER SIN KAT EN PILLE

1. Løft katten op og hold den på din venstre arm, som man holder en baby.
Placer højre pege- og tommelfinger på hver side af kattens mund og pres
forsigtigt på hver side af munden, mens du holder pillen klar i højre hånd.
Når katten åbner munden, putter du pillen ind i munden. Lad katten lukke
munden og sluge.

2. Saml pillen op fra gulvet og hent katten fra bagved sofaen. Hold katten i
venstre arm og gentag processen.

3. Hent katten fra soveværelset, og smid den opblødte pille væk.

4. Tag en ny pille fra pakken, hold katten i venstre arm, mens du holder
bagpoterne fast med venstre hånd. Tving kæberne op og skub pillen langt ind
i munden med højre pegefinger. Hold kattens mund lukket, mens du tæller til
10.

5. Hent pillen i akvariet og katten fra toppen af garderobeskabet. Kald på
din ægtefælle i haven.
Knæl på gulvet med katten fastklemt mellem knæene. Hold for- og bagpoter.
Ignorer lave gryntelyde fra katten. Få ægtefællen til at holde kattens hoved
fast med én hånd, mens han/hun tvinger en trælineal ind i kattens mund. Lad
pillen trille ned ad linealen, og gnid kattens strube gentagende gange.

6. Hent katten fra gardinstangen, og hent en ny pille fra pakken. Lav et
notat om at købe en ny lineal og reparere gardinerne. Fej forsigtigt
smadrede pyntegenstande og vaser op, og sæt skårene til side, så de kan
blive klinket senere.

7. Pak katten ind i et stort håndklæde og få ægtefællen til at ligge på
katten, så kun dens hoved stikker frem fra hans/hendes armhule. Put en pille
i den ene ende af et sugerør, tving kattens mund op med en blyant og pust i
sugerøret.

8. Tjek etiketten for at sikre dig at pillerne ikke er skadelige for
mennesker. Drik en øl for at fjerne den grimme smag. Læg bandage på
ægtefællens underarm og fjern blod fra gulvtæppet med koldt vand og sæbe.

9. Hent katten fra naboens skur. Hent en ny pille. Åbn en øl mere. Luk
katten ind i et skab og luk lågen ved kattens hals, så kun hovedet stikker
ud. Tving kattens mund op med en dessertske. Skyd pillen ned i halsen på
katten med en elastik.

10. Hent skruetrækker fra garagen og sæt skabslågen fast på hængslerne igen.
Drik øllen. Hent whiskey-flasken. Hæld op i glas og drik. Læg et
whiskey-kompres på kinden for at disinficere. Tag endnu en whiskey. Smid
t-shirt væk og hent en ny i soveværelset.

11. Ring til brandvæsnet, så de kan hente den %#!$&#£ kat ned fra træet på
den anden side af vejen. Sig undskyld til naboen, som kørte ind i hegnet, da
han svingede for at undgå katten. Tag den sidste pille fra pakken.

12. Bind det lille monsters forpoter til bagpoterne med tørresnor og bind
den fast til benet på spisebordet. Find de tykke havehandsker i skuret. Pres
pillen ind i uhyrets mund efterfulgt af et stort stykke bøfkød. Vær
håndfast. Hold hovedet vertikalt og hæld 2 liter vand ned i halsen på den
til at skylle pillen ned med.

13. Konsumér resten af whiskeyen. Få ægtefællen til at køre dig på
skadestuen. Sid stille mens lægen syr fingre og underarm og fjerner
pillerester fra dit højre øje. Kør ind til møbelforretningen på vej hjem for
at bestille et nyt spisebord.

14. Få Dyrenes Beskyttelse til at hente mutant-katten fra helvede og ring
til dyrehandlen for at høre, om de har en hamster.

HVORDAN MAN GIVER SIN HUND EN PILLE

Pak pillen ind i bacon.

Fra : maz

Dato : 23-09-02 20:37

Okay, den kendte jeg ikke - men sjov det er den godt nok -specielt det med
hunden tilsidst... LOL og ROFL..
maria

Fra : Marie-Louise Baden

Dato : 23-09-02 21:26

Hæ hæ, det er meget rammende... Jeg har opgivet at proppe piller ned i
halsen på mit tøsebarn. Hun får en klat leverpostej med pillen i, og det
går glimrende. Min dyrlæge satte hende på p-piller allerede da hun var 6
måneder, men orientalere kommer vist hurtigere i puberteten end andre
racer tror jeg.

Marie-Louise

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-09-02 21:06

On 23/09/2002 20:50, in article
3d8f6230$0$11450$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, "Supermulen"
<tonnyh@stofanet.dk> wrote:

> Hvornår skal/bør man starte med p.piller til hunkat?
>
> --
> Hilsen Tonny.

Det kan du i princippet gøre når som helst. Det kommer an på, hvad dine
planer med hunkatten er. Skal hun I avl? Eller skal hun kastreres uden at få
killinger? Hvis hun skal i avl, er det en god idé at lade hende få sin
første løbetid først, inden du starter på p-piller... Skal hun kastreres
uden at få killinger, kan du ligeså godt kastrere hende nu som senere
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk