nu fatter jeg ikke tdc's politik ang. adsl~
Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 23-09-02 19:24

Hejsa

jeg har undersøgt adsl hos cybercity, da jeg gerne ville skifte fra tiscali
til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg, selvom jeg har
fået etableret et stik for 3 år siden og har fået at vide af nogle venner at
CC også køre med seperat adsl stik lige som tiscali. Det burde da være noget
der kan ordnes på centralen. Nogen der gidder og forklare mig hvorfor det er
sådan? dvs man skal betale for et teknikker besøg hvor han kan konstatere
jeg har et adsl stik.

Hygge

Dorthe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-09-02 19:29

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
er
> sådan? dvs man skal betale for et teknikker besøg hvor han kan konstatere

Sådan er det bare..

Sådan er det jo også, når du opretter et telefonnumer.. Så i de fleste
tilfælle, er der jo telefonstik på adressen... I nogle tilfælle, skal hele
vejen graves op...

Men der skal jo stadig nogen på centralen, og flytte et par ledningere.
Eller udskifte et kort!

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 23-09-02 19:48

> [...]
> vejen graves op...
>
> Men der skal jo stadig nogen på centralen, og flytte et par ledningere.
er det så ikke lidt misvisende at kalde det teknikker besøg? Men TDC selv
tager jo ikke det gebyr, det er derfor jeg undres at tiscali og CC skal
pålægges det gebyr. Hos TDC selv skal man kun betale for oprettelse og hvad
mdr's prisen nu er for adsl'en, hos CC + Tiscali: oprettelse + teknikkerbsøg
+ mdr's prisen for adsl'en, og ledningerne skal vel byttes om på centralen
om det er CC eller TDC man vælger, men hos TDC selv skal man åbenbartt ikke
betale for det, hvis man vælger gør det selv og siden gør det selv kun
omhandle selve skille finltret og ikke ledningerne på centralen, kan jeg
altså ikke se hvorfor, CC og Tiscali skal pålægges det gebyr, hvis en komne
kunde har stikket i forvejn.

Hygge

Dorthe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-09-02 19:53

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en
meddelelse news:QlJj9.22723$Qk5.973376@news010.worldonline.dk...
> er det så ikke lidt misvisende at kalde det teknikker besøg?

Teknikeren skal jo stadig "besøge" centralen

> Men TDC selv
> tager jo ikke det gebyr, det er derfor jeg undres at tiscali og CC
skal
> pålægges det gebyr.

CC og Tiscalis gebyrer er en del af den aftale de har med TDC

> kan jeg
> altså ikke se hvorfor, CC og Tiscali skal pålægges det gebyr, hvis en
komne
> kunde har stikket i forvejn.

Procedurer er noget vanskeligt noget at gennemskue. Hvis du er
utilfreds, så find en anden udbyder.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-09-02 22:18

On Mon, 23 Sep 2002 20:24:21 +0200, "Dorthe Aagaard Nielsen"
> [...]

>til cybercity, men skal alligevel betale for teknikker besøg, selvom jeg har

Har CyberCity bedt dig om at være hjemme når teknikeren skal lave det?
Spørg CyberCity om de kan overtage du har din Tiscali-forbindelse på
(rå-kobber-overdragelse).

/Jarlskov

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 23-09-02 22:33

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
> Har CyberCity bedt dig om at være hjemme når teknikeren skal lave det?
> Spørg CyberCity om de kan overtage du har din Tiscali-forbindelse på
> (rå-kobber-overdragelse).
det er netop det jeg har spurgt dem om, at hvis de kan overtage linje, om
jeg så skulle betale for det teknikker/installations gebyr og det skal jeg,
fik at vide det med overdragelse af ens linje fra tiscali til CC kun er for
at undgå nede tid. Det var derfor jeg undres, da jeg jo hr det stik, men oh
vel må vel bare vente et par mdr' så og så skrabet de penge sammen.

Hygge

Dorthe

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-09-02 23:28

Hej Dorthe Aagaard Nielsen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> gebyr og det skal jeg, fik at vide det med overdragelse af ens
> linje fra tiscali til CC kun er for at undgå nede tid.

Udover hvad bl.a. og især Martin siger, skal der såmænd nok en tekniker
fra både TDC, Tiscali og CC ned på "centralhuset" samtidigt for ikke at
røre hinandens centraler.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 24-09-02 10:00

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Udover hvad bl.a. og især Martin siger, skal der såmænd nok en tekniker
> fra både TDC, Tiscali og CC ned på "centralhuset" samtidigt for ikke at
> røre hinandens centraler.

Det er kun nødvendigt med 1 TDC-tekniker. Hans job er at flytte kundens
kobberpar fra Tiscali-trunk til Cybercity-trunk. Endvidere tager han ganske
sikkert ud til kunden og sikrer sig at der er gennemgang fra
kabelafslutningspunktet til krydsfeltet mellem Cybercity og TDC.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-09-02 08:29

Dorthe Aagaard Nielsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> forklare mig hvorfor det er sådan? dvs man skal betale for et teknikker
> besøg hvor han kan konstatere jeg har et adsl stik.

Da jeg i sin tid fik oprettet ADSL fra Tiscali kom der en teknikker og da
jeg så for 2 mdr. siden skiftede til TDC kom der en ny. Jeg snakkede senere
med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude
lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det
skulle være. Ham den første teknikker var - så vidt jeg forstod - en
elektrikker ansat af et eksternet elektrikkerfirma af Tiscali som har fået
en eller anden "arbejdstilladelse" hos TeleDK. Når så TDC skulle overtage
kobberet sender de en af deres "egne" elektrikere ud for at kontrollere
kobberets status - hvilket så viste sig at være en god ide, da den første
elektriker åbentbart havde ændret på noget i den lokale samleboks for
blokken uden at give TDC besked :/. Det var så begyndelsen på den række af
probelemer jeg senere hen skulle opleve hos Tiscali );

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 24-09-02 08:33

In article <1136504.fUtZKO3es1@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:

> med en anden teknikker (helt uformelt) og han sagde at når de var ude
> lavede de en kontrol af at kobberet rent faktisk var iorden og var som det
> skulle være.

Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
ureglementerede installationer.
Se fx http://www.kri.dk/tdc/

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Were there no women, men might live like gods."

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-09-02 08:44

Andreas Plesner Jacobsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
> ureglementerede installationer.

Hvilket jo så kunne være grunden til at de sender en teknikker ud for at
kontrollere kobberet.

[...]

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
"I observe. I listen. I deduce...."
-- Evan Handler as Shrug in 'It's like, You know'

Fra : Rune Manscher

Dato : 24-09-02 11:35

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
> ureglementerede installationer.
> Se fx http://www.kri.dk/tdc/

Eller http://www.agol.dk/tdc/

*Rune

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 24-09-02 16:19

On Tue, 24 Sep 2002 07:32:41 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote
<slrnap058p.qko.apj@slartibartfast.nerd.dk>:

>Se fx http://www.kri.dk/tdc/

Det er det mest rå kobber jeg har set...

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Olsen

Dato : 24-09-02 18:35

> Hvilket er noget fis at fyre af. TDC teknikere laver bunkevis af fejl og
> ureglementerede installationer.
> Se fx http://www.kri.dk/tdc/

Har jeg hermed gjort. Nu kender jeg ikke den enkelte sag, men umiddelbart
ville jeg mene at dette er lavet for at hjælpe en kunde igennem med en
forbindelse hurtigt.

Sansynligvis fordi der ikke har været nogle ledige trådpar inde hos kunden.
Alternativet har sikkert været at kunden skulle vente flere uger på at
anlægs-afdelingen kunne komme.

Men hvis dette er den "endelige" installation, synes jeg du skal kontakte
TDC og fortælle om dette, da dette IKKE er standard metoden.

Olsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-09-02 08:22

In article <3d90a2f7$0$38995$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Olsen wrote:

> [...]
> Alternativet har sikkert været at kunden skulle vente flere uger på at

Sådan har den installation set ud i flere måneder mig bekendt.

> Men hvis dette er den "endelige" installation, synes jeg du skal kontakte
> TDC og fortælle om dette, da dette IKKE er standard metoden.

Pointen var at TDCs folk er lige så gode som alle andre til at lave
"hacks" når de leverer, så derfor var det ikke nødvendigvis Tiscalis
folk der havde lavet fusk i installationen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Fashions have done more harm than revolutions.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-09-02 13:25

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> derfor var det ikke nødvendigvis Tiscalis
> folk der havde lavet fusk i installationen.

Har Tiscali overhovedet folk der kan lave fusk i installationen hos
kunden?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-09-02 13:28

In article <3d91ab2d$0$32509$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Har Tiscali overhovedet folk der kan lave fusk i installationen hos
> kunden?

Der blev omtalt en person der arbejde for Tiscali som havde været på
besøg i det oprindelige indlæg.

--
Andreas Plesner Jacobsen | We are what we pretend to be.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-09-02 13:45

> Der blev omtalt en person der arbejde for Tiscali som havde været på
> besøg i det oprindelige indlæg.

Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
elektriker)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-09-02 13:53

Martin Højriis Kristensen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> Jeg tror det er en vildfarelse. Alle teknikere er så vidt jeg ved hyret
> af TDC (omend de arbejder for Tiscali og muligvis er ansat hos en
> elektriker)

Han kom kørende i en varevogn fra en lokal elektriker, sagde han kom fra
Tiscali og havde et ID-kort fra TDC (så vidt jeg husker).

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
"Freeze motha bitches"
-- Shaun Toub as store clerk in 'Bad Boys'

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-09-02 14:04

In article <1187631.UcUWzMcoX2@lagengymnastik.dk>, Henrik Bøgh wrote:

> Han kom kørende i en varevogn fra en lokal elektriker, sagde han kom fra
> Tiscali og havde et ID-kort fra TDC (så vidt jeg husker).

Så er det en TDC-mand.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Everybody is somebody else's weirdo.

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-09-02 14:31

> Så er det en TDC-mand.

Det tror jeg også.
Jeg kan ikke forestille mig, at TDC vil give andre (end dem de har godkendt)
lov at pille ved deres net.

Per

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-09-02 16:36

Per Thomsen wrote in dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[...]

> Jeg kan ikke forestille mig, at TDC vil give andre (end dem de har
> godkendt) lov at pille ved deres net.

Jeg gættede sådan set på at det var det der lå i at han havde det der TDC
ID-kort.

--
Med Venlig Hilsen
H e n r i k B ø g h | http://lagengymnastik.dk/~henrik/?usenet
"A free society is one where it is safe to be unpopular."
-- Adlai Stevenson

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-09-02 09:56

> Jeg gættede sådan set på at det var det der lå i at han havde det der TDC
> ID-kort.

Det gætter jeg også på.

Per

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 24-09-02 11:39

"Henrik Bøgh" <this.email@does.not.work> skrev i en meddelelse
> [...]
> blokken uden at give TDC besked :/. Det var så begyndelsen på den række af
> probelemer jeg senere hen skulle opleve hos Tiscali );
okey den beskrivelse, gir' da ihvertfald en mening, med at man skal betale
for installations gebyr, selvom man har adsl stikket i forvejn og ikke bare
at nogle ledninger eller kort skal skiftets om på centralen, så det er måske
en god ide at punge de ekstra 495 kr ud alligevel. For jeg kan da lige
nævne, at jeg for ca 1½ år siden havde teknikkere ude, da både adsl samt tlf
var totalt døde, fejlmeldte det og fik 2 teknikkere ud, som ikke helt
fattede det, de sad med måle instrumenter og så ligepludselge, virkede det
igen efter 12 timer, måske det er derfor der stadig er problemer med min
linje, for min linje kørte kanont det første år, har adsl hos tiscali, har
haft det siden sommerene 98. En gut lavede en traceroute fra ham i
albertslund, her for et par dage siden og til mig på min ip og ved humlebæk
cental endte den på 111 i ping over 13 hups. Han havde postet resultatet i
binær, så jeg kunne se det. Så jeg tror bare jeg får skrabet de penge
sammen, som det nu koster at få hos CC, så stikke, råkobber og alt det kan b
live tjekket igennem.

Hygge

Dorthe

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-09-02 13:58

> [...]
> en eller anden "arbejdstilladelse" hos TeleDK. Når så TDC skulle overtage
> kobberet sender de en af deres "egne" elektrikere ud for at kontrollere

TDC bruger også selv eksterne elektrikere.

Per