underligt...
Fra : Cacba

Dato : 23-09-02 18:51

Ville lige prøve at unlock min cpu og for at komme ned til cpu skal man jo
have sin cooler af (TT Silent Viking) den var _MEGET_ svær at faa.. og for
ikke at rissikere noget opgav jeg..

Da jeg saa satte comp til igen var det intet signal fra vga.. prøvede saa at
slukke og vente et par min.. igen intet signal.. prøvede saa at sætte mit
gamle gf 2 mx i og der var der signal.. satte saa mit gf 3 ti-200 i igen og
nu virker det fint..

Hvad var der galt ??? havde ikke pillet andet ud end strømstik til mobo og
til cooler da jeg prøvede at faa den af..

System:
T-Bird 750mhz (i kan se jeg kunne bruge lidt OC :)
Chaintech 7AJA0
G-Force 3 Ti-200 128 MB DDR
896 MB SD-RAM

Cacba Out..

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 23-09-02 19:28

"Cacba" <cacba@cacba.dk> skrev
> Hvad var der galt ??? havde ikke pillet andet ud end strømstik til mobo og
> til cooler da jeg prøvede at faa den af..

Pil altid netledningen ud af maskinen og forsøg herefter at tænde systemet et
par gange, for at dræne det for "reststrøm". Du har garanteret været for
hurtig med at rode med maskinen, så der stadig har været reststrøm i diverse
kondensatorer og andre elektriske dippedutter. En følge af dette er typisk
efterfølgende opstartsproblemer.

mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 24-09-02 09:37

>Hvad var der galt ??? havde ikke pillet andet ud end strømstik til mobo og
>til cooler da jeg prøvede at faa den af..

Hvordan var du ESD-sikret??

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Cacba

Dato : 24-09-02 13:16

> Hvordan var du ESD-sikret??

ESD ??

Cacba Out..

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 24-09-02 15:54

Cacba wrote:

> ESD ??

Så er det nok derfor det ikke virker længere!!
For nærmere oplysninger om ESD prøv en google søgning på "ESD sikring"

--
/kenne
Giv dig altid 100% på arbejdet.