installation af nyt MB
Fra : Christian lyng

Dato : 23-09-02 17:50

Davs

jeg overvejer at købe nyt MB...men sidst jeg lavde det stunt så når jeg
smækkede min win ME HDD i den så gik det jo totalt i kage med alt i
'system'..så jeg måtte slette hd'en og installere win ME forfra og igen
reinstallere alle min programmer ,-der må sgu være en nemmere måde hvordan??

Chr.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 23-09-02 19:04

Christian lyng wrote:
> [...]
> i 'system'..så jeg måtte slette hd'en og installere win ME forfra og
> igen reinstallere alle min programmer ,-der må sgu være en nemmere

Nope
Der er kun en vej.
At starte helt forfra,hvergang.
Desværre

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-09-02 19:46

"Christian lyng" <christian.lyng@fremovethis.tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:3d8f4892_4@news2.prserv.net...
> [...]
> 'system'..så jeg måtte slette hd'en og installere win ME forfra og igen
> reinstallere alle min programmer ,-der må sgu være en nemmere måde

Jeg ved ikke om WinMe er meget forskellig fra Win9x, for så burde man kunne
bruge samme metode:

Før du tager det gamle bundkort ud, skal du gå ind i Regedit og slette
nøglerne "HKEY_LOCAL_MACHINE/Enum" og
"HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Services/Class/System".
Det fjerner det meste af Windows' kendskab til hardwaren.

Så slukker du maskinen, og skifter bundkortene.

Når du starter op igen vil Windows begynde at finde ny hardware og bede om
drivere.
Driverne til bundkortet skal du naturligvis lægge ind når den beder om det,
ved driverne til det "gamle" hardware kan du blot henvise til
C:\Windows\System og C:\Windows når den spørger. (Forudsat selvf. at du har
Windows på C:\).

Denne metode har jeg selv brugt med stort held på en Win 95 OSR2. Den kørte
helt stabilt både før og efter.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Martin K

Dato : 23-09-02 18:00

Christian lyng wrote:
> [...]
> i 'system'..så jeg måtte slette hd'en og installere win ME forfra og
> igen reinstallere alle min programmer ,-der må sgu være en nemmere

Ikke hvad jeg ved af... forfra med det hele... så er der også styr på
sagerne

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 24-09-02 07:49

> [...]

> 'system'..så jeg måtte slette hd'en og installere win ME forfra og igen
> reinstallere alle min programmer ,-der må sgu være en nemmere måde

Tror det skyldes Win ME.
Jeg har lavet stuntet 3 gange på Win 98 maskiner uden problemer.
Det er dog absolut kun måden at gøre det på hvis man er ultradoven (jeg
gjorde udelukkende for at teste).
Man kan snuppe en masse problemer i opløbet ved at formattere og
reinstallere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/