stor mail på G2N, hvordan??
Fra : PsHdO

Dato : 21-12-00 22:00

Hej.
Jeg har fået at vide at jeg modtager en stor mail 16Mb fra en leverandør,
men så så jeg lige efter i g2n´s betingelser, og de siger at max 10Mb og max
én uge....
Sletter de så min mail automatisk inden jeg får hentet den hjem ?
(hvilket bliver et par timer efter at den er sendt)
Eller bliver mail´en simpelthen afvist af serveren ??

Hvordan med Worldonline og mail-størrelser ???
Jeg har en wol-konto men jeg kan ikke finde noget om max-størelsen af
mail....

Mvh.
Peter

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-12-00 22:22

PsHdO made me read this:

> [...]
>(hvilket bliver et par timer efter at den er sendt)
>Eller bliver mail´en simpelthen afvist af serveren ??

Den bliver afvist ved TDC Internet. Sikkert det samme ved andre
udbydere.

Prøv at ringe og spørge G2N.

--
Christian

You're a jerk, Dent

Fra : WOL - Martin Holk Ra~

Dato : 21-12-00 22:43

PsHdO skrev i meddelelsen ...
>Hvordan med Worldonline og mail-størrelser ???

Du må have 5 MB liggende, men i en kort periode op til 20 MB.

Vores mailserver afviser mails over 20 MB (læs: du kan godt modtage 25 mails
på 1 MB hver, men ikke 1 mail på 25 MB).

>Jeg har en wol-konto men jeg kan ikke finde noget om max-størelsen af
mail....

Det står i betingelserne.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Martin Holk Rasmussen (Hostmaster) / World Online Denmark A/S

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-12-00 23:00

"WOL - Martin Holk Rasmussen" <mh@wol.dk> wrote Thu, 21 Dec 2000
22:43:07 +0100 :

>Vores mailserver afviser mails over 20 MB

Og husk at mails fylder mere.

Så en fil på 1 MB fylder ca. 1,1 MB i mailform.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-12-00 20:59

[Sendes for anden gang - jeg sendte den første gang 16:08, og det
ser ud til at TDC's pt. elendige newsservice har smidt den værk.
Undskyld hvis nogen får den to gange.]

Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.bovfaelde.fra.14122000@gummiand.dk> wrote:

>Og husk at mails fylder mere.
>
>Så en fil på 1 MB fylder ca. 1,1 MB i mailform.

Snarere 1,33.

Base64 (og for den sags skyld også uuencode) leverer 6 bit netto
pr. byte, da der bruges et "tegnsæt" med 64 forskellige tegn.
Dvs. 3 bytes netto fylder 4 bytes i den kodede form.

Altså 33% overhead.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).