Lyd fra CD/DVD
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-09-02 12:44

Dette lyder sikkert som et tåbeligt spørgsmål (og er det sikkert også ,
men hvordan er det der kommer lyd fra cd og dvd?
Spørgsmålet opstår hos mig fordi jeg (stadigvæk) ikke kan få mit Terratec
DMX XFire 1024 til at virke - Så vidt jeg kan se.
Sådan som jeg ellers hele tiden havde forstået det, så forbindes drevene
via IDE-kabel så systemet kan styre drevene og der kan komme billeder på
skærmen. Så forbindes drevene via audio-kabler til lydkortet, så der også
kan komme lyd ud gennem højttalerne.
Men lige nu er mine audio-kabler slet ikke sat i noget lydkort, hverken mit
Terratec-kort eller det interne lydkort (ECS K7S5A) - Og guess what .....
der kommer stadigvæk lyd fra CD'erne i drevene?????
Så er det jeg har en mistanke om, at der er et eller andet jeg ikke helt
har forstået
Nogen der kan oplyse mig?

Mvh. Jan

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-09-02 13:12

> Dette lyder sikkert som et tåbeligt spørgsmål (og er det sikkert også
,
> men hvordan er det der kommer lyd fra cd og dvd?

2 måder. Enten afspilles musik-cd'en som musik og transporteres analogt
ned til lydkortet gennem lydkablet, eller også "rippes" cd-lyden digitalt
og føres så gennem IDE-kablet og gennem computeren til lydkortet.

Hvordan det foregår på din computer, kommer an på hvordan softwaren
er sat op.

mvh
Jeppe Seidelin Dam