Tre igen...
Fra : Holm

Dato : 23-09-02 12:28

Hej NG

Nu er der kun tre hvalpe tilbage , ud af de 8....

Det gik nøjagtigt som jeg selv havde forudset , nemlig at det var dem med
specielle farver der først blev solgt.

Mennesker dømmer med øjet og ikke med forstanden.
Det er ret trist at det er sådan , og jeg har gjort meget for at fortælle om
hver hvalps specielle egenskaber, som jeg jo kan se hver dag .

Jeg spørger efter hvad de forventer af en hund , hvordan den skal bo og hvor
, og om familien er enige om købet osv.

Der er tre sorte vovser tilbage .....
Én pige som er meget stille og kærlig. Hun kigger altid på folk , og
forsøger at få kontakt .
Èn stor han , med hvide poter/bryst...og sorte "fregner" i det hvide på
poterne. Han er rigtig robust og nysgerrig, en hund der tør meget !

Og til sidst er der Bilbo, en virkelig kærlig tyk bamse , med hvidt bryst og
tæer, en hund med store øjne , og tendens til at putte sig helt ind til dem
der tager ham op.....en rigtig sød hvalp.

Jeg håber da at nogen vil falde for dem også...!!

Ellers trives de virkelig godt alle 8 , vokser sig store og flotte .
de kravler op på træstammer, bærer rundt på pivedyr, bolde og tov ...leger
meget , prøver i det hele taget sig selv grundigt af , på alle måder
.......og så kommer de styrtende når jeg kalder på dem ....jeg er bare så
glad for dem alle..og det bliver svært om 14 dage...uha..
Heldigvis skal nogle af dem bo tæt på mig , hos folk jeg kender......så dem
kan jeg se tit.

Mange hundehilsener Holm

Fra : Helle Jensen

Dato : 23-09-02 12:48

Hej Holm

Dejlige historier om dine hvalpe. Hvad gør du, hvis den hvalp med specielle
farver ikke passer til de forhold som familien kan tilbyde hvalpen? Kan de
kommende ejere vælge frit?

Hilsen Helle

Fra : Holm

Dato : 23-09-02 14:35

Helle Jensen <hellejensen@newmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8eff86$0$62676$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
specielle
> farver ikke passer til de forhold som familien kan tilbyde hvalpen? Kan de

( klip en masse )
Hej Helle
Nej kommende ejere kan ikke vælge frit .
Heldigvis er det gode mennesker der har købt mine hvalpe.
Jeg kender de to familier , da de er mine venner .
Den ene er hundetræner i DcH.

Jeg lægger vægt på, at dem der får hundene , har haft hund før , eller har
brugt rigtig meget tid på at overveje at anskaffe sig en hund .
Jeg spørger også hvilke forventninger folk har til hunden.

Derud over sælger jeg kun hvalpene på kontrakt , en kontrakt som kommende
ejere skal underskrive .
Jeg ved godt at der aldrig er nogen garanti for at hunden altid vil få et
virkeligt godt hjem....og det gør meget ondt at tænke på !!
Jeg kan kun tage mine egne forbehold og gøre det bedste.
Er jeg i tvivl om hvorvidt nogen egner sig til at have hund , så siger jeg
rent ud at jeg ikke ønsker at sælge !!
Det er hårdt og kontant , men jeg vil gøre mit bedste for hunden , for det
er 100% dens side jeg er på .

Jeg lader folk være meget sammen med hundene inden de fårlov at vælge .
Jeg lægger mærke til hvordan de reagerer på mine voksne hunde , og så har
jeg en utrolig god "bedømmer" i min gamle hanhund !
De mennesker han undgår , undgår jeg som regel også , for han har altid fået
ret , mht. om de folk nu også var værd at samle på !!!
En hund der virkelig kan bedømme mennesker......og deres sind!

Mange hilsener Holm

Fra : Helle Jensen

Dato : 23-09-02 20:52

Hej Holm

Tak for svaret. Jeg synes den måde du har fundet nye hjem til dine hvalpe er
fremragende. Jeg står for snart at skulle have ny hund og jeg vil føle mig
langt sikre i mit valg af hvalp, hvis opdrætteren har været meget
involveret. Det er jo opdrætteren der kender hvalpene og deres personlighed,
derfor må de være langt mere kvalificeret til at vælge familie end familien
er til at vælge hvalp.

Venlig hilsen