Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hjemmearbejdsplads og fradrag
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 23-09-02 11:28

Hej gruppe

Jeg mindes engang at have hørt/læst at man kunne trække visse udgifter fra i
forbindelse med en hjemmearbejdsplads - er der nogen der kan kaste lidt mere
lys over dette emne?

Jeg arbejder pt. hjemmefra fuldtid (hvis det har nogen betydning)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-02 12:11

Jesper Lauridsen wrote:

> [...]
> forbindelse med en hjemmearbejdsplads - er der nogen der kan kaste lidt mere

Der er ikke meget at gøre. Beløbsgrænserne er så høje, at det i praksis
er umuligt at fratrække for eksempel udstyr i form af computer og
indretning af arbejdsplads.

Mulighed for at fratrække et arbejdsværelse er også nærmest
ikke-eksisterende. Et arbejdsværelse kan kun fratrækkes, hvis det ikke
kan bruges til andet end arbejde. Og det gælder ikke en almindelig
kontorarbejdsplads - du skal nærmest have indrettet et privat
laboratorium i et værelse, før du kan trække det fra.

Der kan dog være nogle fordele, hvis arbejdsgiveren betaler din telefon
eller internetforbindelse. Du vil her blive beskattet af værdien af
forbindelsen - fastsat til 3.000 (?) kroner - men har du mere end en
telefon kan denne modregnes. Det gælder også mobiltelefon og telefon i
sommerhuset.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : gebbe

Dato : 23-09-02 19:22

"Jesper Lauridsen" <jesper.lauridsen@honkyhonk.com> wrote in message news:<3d8eecb0$0$66837$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> lys over dette emne?
>
> Jeg arbejder pt. hjemmefra fuldtid (hvis det har nogen betydning)

Det er der så mange der gør, arbejder fuldtid hjemme.
Du får sikkert stillet gratis PC + ADSL linie til rådighed af firmaet.
Du kan sikkert fratrække kørsel til-fra arbejde hver dag også de dage
du arbejder hjemme.
Der er ingen der kan fratrække noget som helst, det er et område der
ikke kan
kontrolleres