problemer med mail formular
Fra : Nocturno Culto

Dato : 23-09-02 10:37

Hejsa

Jeg har en utrolig simpel mail-formular på en website, der bliver sendt via
asp. Den virkede helt fint indtil jeg smed noget validering på felterne. Nu
kommer der en "alert" hvis man mangler at udfylde et felt, men når man så
trykker "ok" så submitter den alligevel ?

Er der nogen der kan hjælpe mig ?
----------------------------------
Her er min validering:

<script language="JavaScript">

function validering()
{
error = 0;
if((document.sendmail.name.value=='') && (error==0))
{
alert('Du skal huske at skrive dit navn');
document.sendmail.name.focus();
error = 1;
}

if((document.sendmail.email.value.length < 6) && (error==0))
{
alert('Du skal huske at skrive din email');
document.sendmail.email.focus();
error = 1;
}

if((document.sendmail.text.value=='') && (error==0))
{
alert('Du skal huske at skrive noget tekst');
document.sendmail.text.focus();
error = 1;
}

if(error == 0)
document.sendmail.submit();
}

</script>
------------------------

Nocturno Culto

Fra : Chrisser

Dato : 23-09-02 10:46

"Nocturno Culto" <zodiax@*nospam*jesspar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer der en "alert" hvis man mangler at udfylde et felt, men når man så
> trykker "ok" så submitter den alligevel ?

Hvornår og hvordan kalder du din validering() ???

MVH
Chrisser

Fra : Nocturno Culto

Dato : 23-09-02 10:51

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
>Hvornår og hvordan kalder du din validering() ???
>
> MVH
> Chrisser

Det gør jeg når jeg trykker "submit"

<input type="submit" name="Submit" value="Send" onclick="validering()">

----------------
Nocturno Culto

Fra : Chrisser

Dato : 23-09-02 11:26

> Det gør jeg når jeg trykker "submit"
>
> <input type="submit" name="Submit" value="Send" onclick="validering()">

ok, så har jeg en mistanke. En submitknap af typen submit submitter
formularen uanset hvad du gør i din validering, medmindre du kalder din
validering fra eventen onsubmit i stadet for fra onclick: "onsubmit=" return
validering()"
- og i funktionen: hvis din error <> 0, så return false; ellers return true;

Ellers kan du lave din knap om til en type="button", så bliver der kun
submittet hvis du gør det et andet sted som du eks. gør i din funktion...

Chrisser

Fra : Nocturno Culto

Dato : 23-09-02 11:45

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote
> Ellers kan du lave din knap om til en type="button", så bliver der kun
> submittet hvis du gør det et andet sted som du eks. gør i din funktion...

Mange tak - det var lige det der skulle til :)

Nocturno Culto