Hjælp til modificering af fuldskærms javas~
Fra : jakob

Dato : 23-09-02 10:54

Hej

Jeg har fundet et javascript der får en side til at blive vist i
fuldskærm. Så langt så godt. Problemet er at man skal trykke på en knap
for at åbne "fuld skærms sitet". Jeg ville gerne have det sådan at når
jeg åbner den html side der indeholder fuldskærms scriptet, åbnes det
site der henvises til automatisk og øjeblikkeligt i fuldskærm. Men
hvordan kan scriptet skrives om. Jeg har ikke kendskab til javascript
men min logiske sans siger mig at det nok er kommandoen "onclick" der
skal erstattes med noget der får html adressen til at loade automatis,
men hvilken komando kan bruges ??? Hvordan finder man en oversigt over
gyldige kommandoer i javascript ??

Håber der er nogen der kan hjælpe

Venlig hilsen

Jakob

<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<script>
<!--

function fullwin(targeturl){
window.open(targeturl,"","fullscreen,scrollbars")
}
//-->
</script>
<form>
<input onClick="fullwin('velkommen.html')" value="Klik for fuld skærm">
</form>

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 23-09-02 12:20

jakob wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej
Jeg ville gerne have det sådan at når
> jeg åbner den html side der indeholder fuldskærms scriptet, åbnes det
> site der henvises til automatisk og øjeblikkeligt i fuldskærm.

Hej gem den kode her neden for i en file der heder min.js

function openFull() {
netscape = (navigator.appName == "Netscape");
n4 = netscape && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
explorer = (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer");
ie = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
ie4 = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) == 4);
ie5 = explorer && (navigator.appVersion.indexOf('MSIE 5') > 0);
mac = navigator.userAgent.indexOf('Mac') > 0;
win = navigator.userAgent.indexOf('Win') > 0;

if (mac) {
newwin=window.open("main.html","","resizable=yes")
// if (document.all){
newwin.moveTo(0,0);
newwin.resizeTo(screen.width,screen.height);
// }
}
else {
if (ie) {
window.open("float.htm","","fullscreen=yes");
}
else {
newwin=window.open("float.htm","","")
[...]

sæt den her kode ind i mellem <head> på din start side
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="min.js"> </SCRIPT>

og den side der åbnes i fulskærm heder main.html

MVH Henrik Cichosz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 23-09-02 13:01

Henrik Cichosz wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> og den side der åbnes i fulskærm heder main.html
HOV der var lige en fejl den side der åbner i fuldskærm heder float.htm som
det står lige nu

Fra : jakob

Dato : 23-09-02 15:25

In article <ammvq9$n35$1@sunsite.dk>, cichosz@tdcadsll.dk says...
> HOV der var lige en fejl den side der åbner i fuldskærm heder float.htm som
> det står lige nu
> MVH Henrik Cichosz

Tak for hjælpen det ser jeg lige om jeg kan få til at virke

Hilsen

Jakob

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 23-09-02 18:15

jakob wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Tak for hjælpen det ser jeg lige om jeg kan få til at virke

Hej jeg har lagt det på min server så du kan se det, start filen er index.htm,
filen der åbner i fulskærm er float.html , main.htm er ligegyldig den er til vis
man får besøg af Mac bruger og det får du jo ikke brug for hentes her
http://www.cichosz.dk/fuld-skærm.rar

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-09-02 14:48

jakob <ingen@spam.dk> writes:

> [...]
> jeg åbner den html side der indeholder fuldskærms scriptet, åbnes det
> site der henvises til automatisk og øjeblikkeligt i fuldskærm.

Det du vil er nok at sætte onLoad="fullwin('velkommen.html')" i <body>.

U dover det vil jeg gerne advare mod at åbne fuldskærms-vinduer uden
brugerens eksplicitte tilladelse. Nogle af os bliver gnavne når den
slags sker (ok, hvis vi ikke havde gjort det umuligt allerede).

/L

Fra : jakob

Dato : 23-09-02 15:20

> brugerens eksplicitte tilladelse. Nogle af os bliver gnavne når den
> slags sker (ok, hvis vi ikke havde gjort det umuligt allerede).

Det er jeg enig i, denne side skal dog bruges i en udstilling, og her er
det vigtigt at brugerne ikke kan få fat i diverse menu bjælker, så skal
vi rende og lave det hele tiden

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : jakob

Dato : 23-09-02 15:52

> Det du vil er nok at sætte onLoad="fullwin('velkommen.html')" i <body>.

Kan jeg lokke dig til at skrive det præcis som det skal være, jeg har
ikke meget styr på hvordan syntaksen skal være i javascript ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-09-02 16:17

jakob <ingen@spam.dk> writes:

> Kan jeg lokke dig til at skrive det præcis som det skal være, jeg har
> ikke meget styr på hvordan syntaksen skal være i javascript ?

Som det er nu er body <body bgcolor="#??????"> (jeg kan ikke lige
huske farven :)), og der er en onClick="fullwin('velkommen.html')" et
sted i programmet. OnClick er en event-handler der bliver udført når
man klikker på det den er sat på.

Du vil gerne have at det der sker når man klikker istedet sker
automatisk. Den pæneste måde at gøre det på (efter min mening,
naturligvis) er at gøre det i den event-handler der bliver udført når
siden er loadet færdig, hvilket gøres ved at tilføje onLoad-handleren
til body:

Jeg håber det virker.
/L