Kat kørt ihjel
Fra : JSC

Dato : 23-09-02 10:02

Hej Gruppe

I nat er der kørt en kat ihjel ud for min grund med det resultat at der lå
en død kat i hækken på Ågerupvej i Ballerup (Sort kat med hvide poter).
Katten bar ikke noget halsbånd/navneskilt, men af foderstand og pels at
dømme er det en huskat.

Der er sandsynligvis nogen som savner sit husdyr nu. Er katte
tatoveret/Chip-mærket, eller findes der en anden måde at identificere ejeren
på. Hvad gør jeg.....

Mvh.
Jørgen

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 23-09-02 10:16

On Mon, 23 Sep 2002 11:02:25 +0200, "JSC" <jsc_dk@hotmail.com> wrote:

>Der er sandsynligvis nogen som savner sit husdyr nu. Er katte
>tatoveret/Chip-mærket, eller findes der en anden måde at identificere ejeren
>på. Hvad gør jeg.....

   Katte blir mest øretatoveret - Det vil sige at den har en
(sikkert) grøn tatovering i det ene øre der består af 3 bogstaver og 3
tal - hvis en har sådan en er det muligt at få den chekket hos kattens
værn eller hos Inges kattehjem der har de to danske kartoteker over
øretatoverede katte. (Chek hos begge da ikke alle katte står begge
steder) - hvis den er chipset (Og det kan den være) skal den nok til
enten dyrlæge eller falck - men det må en der har bedre forstand på
det end jeg lige komme på banen med.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : elisa buchardt

Dato : 23-09-02 10:43

> [...]
>
> Der er sandsynligvis nogen som savner sit husdyr nu. Er katte
> tatoveret/Chip-mærket, eller findes der en anden måde at identificere ejeren

Som regel er huskatte øretatoveret, så prøv at kikke den i ørerne og
ring til Inges kattehjem, som fører register over de øremærkede katte.

M.V.H.
E.B.

Fra : JSC

Dato : 23-09-02 11:31

"elisa buchardt" <elisa_buchardt@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Som regel er huskatte øretatoveret, så prøv at kikke den i ørerne og
> ring til Inges kattehjem, som fører register over de øremærkede katte.
>
> M.V.H.
> E.B.

Ok tak for hjælpen, så er der forhåbentligvis en katteejer som får vished.

/Jørgen

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 23-09-02 11:40

> ring til Inges kattehjem, som fører register over de øremærkede katte.

Registeret er også online: http://www.dansk-katteregister.dk/soeg.asp

Mvh
Vibeke J

Fra : JSC

Dato : 24-09-02 07:37

"JSC" <jsc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er sandsynligvis nogen som savner sit husdyr nu. Er katte
> tatoveret/Chip-mærket, eller findes der en anden måde at identificere

Det lykkedes at identificere ejeren, som nu har fået besked.

Mvh.
Jørgen

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 24-09-02 07:54

> Det lykkedes at identificere ejeren, som nu har fået besked.
>
> Mvh.
> Jørgen

Fedt, at du har gjort, som du har! Uvished er noget af det værste...
-Gitte