Alison har været hos dyrlægen
Fra : Louise Viborg

Dato : 23-09-02 08:30

Vi kunne heldigvis komme til med det samme da vi troppede op hos min
dyrlæge kl 8 da han åbnede. Alison har nu tabt sig yderligere 14 g siden
igår og vejer 430 g nu. Dvs hun har tabt sig 30 g siden i fredags. Han
undersøgte hende på kryds og tværs, og tror desværre ikke at hun har
mange chancer. Hun er ved at blive dehydreret, selvom vi fylder masser
af vand i hende.
Hun fik en indsprøjtning, som skulle hjælpe hende med at få noget
appetit, og så fik hun lagt drop med væske under huden, og vi har fået
nogle antibiotika, som hun skal have ½ af om dagen. Hendes temperamtur
er nede på 37
Hvis hun ikke har fået det bedre på onsdag, eller hvis den er helt gal
imorgen, skal vi komme op med hende og få hende aflivet Jeg havde
forberedt mig på det, men det er ligesom om det først rigtig går op for
en, når han siger det.

Han mener ikke det er en infektion hun har. Det kan være noget medfødt
indeni hende der er skyld i det. Han havde en kat oppe, som havde en
forsnævring i spiserøret, så den kunne ikke få fast føde ind, men mælk
gik det fint med. Den klarede det desværre ikke.

Jeg håber og håber og håber, men jeg tror der skal et mirakel til nu

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 23-09-02 08:22

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Jeg håber og håber og håber, men jeg tror der skal et mirakel til nu

Godt - for så ved vi hvad vi skal bede om!
Alison er opkaldt efter en fighter, så jeg nægter at tro at hun ikke
vil gøre sit alleryderste for at blive rask. Og med en masse positive
tanker fra gruppen, så må universets samlede kræfter godt lige hjælpe
lidt her.
Lillesøster *skal* klare det.

Knus til jer alle,
Stina

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-09-02 08:19

puha - sikken en redelighed...håber virkelig også på mirakler nu...
vi sidder - holder vejret sammen med jer - og ønsker det bedste for
lille Alison. Mange tanker går til jer alle.

/Inger Kaya (og kitterne her som sender et beroligende miiiv til
Alison)

Fra : Lene

Dato : 23-09-02 08:21

Kære Louise.

Jeg kan ikke sige ret meget andet end at jeg virkelig føler med jer.
Stakkels Alison
Jeg håber på det bedste for jer allesammen, og misserne og jeg krydser
alt, hvad krydses kan for Alison.

>Venlig hilsen
>Louise Viborg
>Shuno Zahra's norske skovkatte
>www.shunozahra.dk
>

>Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Mange venlige hilsner fra Lene og misserne
www.erler.dk

Fra : Line Wolff

Dato : 23-09-02 09:01

Louise, jeg krydser alt hvad der krydses kan. Held og lykke og styrke til
Alison.

mvh Line

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-09-02 09:35

Hej Lene, Inger & Stina!
Tak for jeres ord! Det varmer i denne "kolde" tid.
Siden vi kom hjem fra dyrlægen har hun ligget inde i transportkassen og
sovet. Hun er utrolig svag. Det er svært at tænke positivt når man ser
hende sådan. Anakin og Amy ligger inde hos hende og varmer hende.

Forhåbentlig er Alison ligeså heldig at der sker samme mirakel for
hende, som der skete for Alison (som hun er opkaldt efter).

Knus fra Louise

Fra : Birgitte

Dato : 23-09-02 11:47

Hej Louise
Det gør mig så ondt at høre, at det fortsat ikke går for godt med Alison.
Kan sagtens følge dine tanker, her havde vi også uheld i nat, den lille
røde-hvide blotchedtabby pige blev klemt af Kira så hendes lunger klappede
sammen, hun klarede desværre ikke turen
Jeg hader at miste mine killinger når de først har fået øjne, når først jeg
har kigget ind i sjælen på dem, gør det så hulens ondt.
Jeg krydser alt og håber det BEDSTE for Alison.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-09-02 11:55

<Klip>
>Jeg hader at miste mine killinger når de først har fået øjne, når først jeg
>har kigget ind i sjælen på dem, gør det så hulens ondt.
<klip>

åh... Birgitte ...........føler så meget med dig liige nu...
Mislingerne sender et potedask til trøst.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-09-02 16:17

Hej Birgitte

>Kan sagtens følge dine tanker, her
>havde vi også uheld i nat, den lille
>røde-hvide blotchedtabby pige blev
>klemt af Kira så hendes lunger klappede
>sammen, hun klarede desværre ikke turen

Nej, sikke da trist :0(

>Jeg hader at miste mine killinger når
>de først har fået øjne, når først jeg
>har kigget ind i sjælen på dem, gør
>det så hulens ondt.

Ja - det er frygteligt når de først er blevet så gamle. En af de
sværeste ting som opdrætter synes jeg, er de gange jeg har haft
killinger der ikke har overlevet. Heldigvis (7-9-13) har jeg endnu
ikke prøvet at miste en af mine voksne katte, og jeg håber det varer
lang tid endnu.

En bekendt sagde en gang til mig, at når man anskaffede sig et dyr,
så anskaffede man sig også en sorg. Det er helt rigtigt, men
heldigvis er da da langt flere glæder, hvilket opvejer de ting man
nogengange "står model til" som opdrætter.

De bedste hilsner fra Trine & co.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-09-02 21:48

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> her havde vi også uheld i nat, den lille
> røde-hvide blotchedtabby pige blev klemt af Kira så hendes lunger klappede
> sammen, hun klarede desværre ikke turen

Naaeh neej *snoeft*
Iler med at sende et stort troesteSpinbrum fra Melissa, som ogsaa har
mistet nogle boern..

> Jeg hader at miste mine killinger når de først har fået øjne, når først jeg
> har kigget ind i sjælen på dem, gør det så hulens ondt.

Kender fornemmelsen... Jeg glemmer aldrig det kuld Melissa
mistede..

Beklager min alternative stavning, men mit tastatur er gaaet i koks og
emacs/gnus er ikke lige saa meget for asciikoder..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-09-02 12:34

Hej Birgitte!
Åååh nej, det er jeg ked af at høre Stakkels lille miv

Jeg tænker også sådan nu, at hun SKAL bare klare den! Vi kæmpede sådan
for at hun skulle overleve i starten, men det var jo ikke for, at hun så
skulle aflives 7 uger efter. Det var jo ikke for at hun skulle gennemgå
flere lidelser, men for at hun skulle nyde livet mange mange år fremover!
Stakkels lille pige

Knus fra Louise

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 23-09-02 09:26

Hej Louise og Jakob.

Her bliver der krydset alt hvad der kan krydset og vi beder også for et
mirakle.
Mitzy og Tarzo sender et stort næsemøs og ønsket om god bedring.

Hilsen
Heidi og Kalle.

Fra : Trine K.

Dato : 23-09-02 09:26

Vi kryder poter og fingre for Alison.

de varmeste tanker

Trine og misserne (og snart hundeejer også :)

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 15:03

Mirakler SKER!

Vi krydser alt der kan krydses for at det også bliver dennegang.

Masser af tanker og hilsner
Lisbeth
og misserne

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-09-02 15:39

Hej alle sammen!
Først vil jeg sige tak for alle jeres tanker, hilsner og opmuntring!
Både dem vi har modtaget her og privat. I har ingen ide om hvor meget
det betyder for os lige nu!
Dernæst vil jeg dele min glæde med jer:
Jeg var for kort tid siden gået igang med at lave mad til killingerne,
og kom ind i stuen og så, at Alison gik rundt i stuen for første gang
idag. Ellers har hun jo ligget og sovet i en transportkasse hele dagen,
afbrudt af fodring. Så satte jeg mig ned og snakkede til hende og hun
kom hen til mig og blev nusset lidt. Da jeg satte killingernes mad ind
på gulvet var hun straks interesseret, og gik hen og snuste til det, men
ville ikke have noget af det. Så hentede jeg en teske, for at se om hun
ville have det sådan. Hun pev en del, men slikkede forsigtigt lidt mad i
sig. Til sidst ville hun slet ikke mere, så jeg satte hende ned foran
tallerkenen, og så begyndte hun at spise helt af sig selv For
fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al for
glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har simpelthen helt
tårer i øjnene af glæde

Fra : Pernille Scharff

Dato : 23-09-02 15:25

Nej hvor herligt, hils det lille pus fra mig...

Vi krydser hvad der krydses kan stadigvæk (og det er immervæk en del med
16 katteben *G*)

/Pernille

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 15:28

> [...]
> fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al for
> glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har simpelthen helt

Det var dog den dejligst nyhed! Vi kryser videre og håber bedringen holder

Hilsen
Lisbeth
og misserne
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 15:29

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var dog den dejligst nyhed! Vi kryser videre og håber bedringen holder

*slår sig selv med en våd avis* Her: d

Det var faldet ud...

Fra : Bente Jepsen

Dato : 23-09-02 15:29

> [...]
> fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al for
> glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har simpelthen helt

Hej Louise

Det har jeg også næsten, man kommer jo forfærdelig tæt på i en gruppe
som denne, hvor man får alt, både glæder og det mere triste, hvor er
det dejligt. Jeg håber for jer at det var vendepunktet for den lille pus.

Mange hilsner
Bente

Fra : Sander

Dato : 23-09-02 15:27

> [...]
> fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al for
> glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har simpelthen helt

Hej Louise !

Det var dejligt, at høre. Måske hun kommer sig alligevel.
Jeg ønsker jer en rigtig god bedring, til Alison.......

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-09-02 15:35

In article <3d8f2768c12b9@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Viborg
<shunozahra@rodsen.dk> wrote:

> Til sidst ville hun slet ikke mere, så jeg satte hende ned foran
> tallerkenen, og så begyndte hun at spise helt af sig selv For
> fanden, hvor er jeg glad!!!

Hurra og gudskelov! Og gid det er starten på et langt og godt katteliv

fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 23-09-02 15:40

Hej!!

Vi deler din glæde og kan godt forstå at du er glad, det var vi andre også
blevet.
Vi krydser alt der kan krydses og håber at det holder ved.
Hilsen fra Mitzy og Tarzo der sender næsemøs og vinker med poterne.

Hilsen
Kalle og Heidi

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 23-09-02 16:24

Louise Viborg wrote:
For
:: fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al
:: for glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har
:: simpelthen helt tårer i øjnene af glæde
::

Åh, hvor er det godt at høre. Din lettelse kan mærkes helt ud gennem
skærmen! Vi håber, det blot er den spæde start på et godt og langt liv for
Alison
Og så krydser vi også fingre og poter og håber det bedste.

MVH Mette

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 23-09-02 16:40

On Mon, 23 Sep 2002 16:38:32 +0200, Louise Viborg
<shunozahra@rodsen.dk> wrote:

>sig. Til sidst ville hun slet ikke mere, så jeg satte hende ned foran
>tallerkenen, og så begyndte hun at spise helt af sig selv For
>fanden, hvor er jeg glad!!!

   Jeg er godt nok osse glad på både dine og missens vegne =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-09-02 16:41

Nej hvor var det dejligt at høre. Nu håber vi bare hun har kræfter til
at holde ved. Vi har siddet her og holdt vejret - i håb om....
Synes nu at det ser meget lysere ud igen... glæder os så meget...
Held og lykke med det.

/ Inger Kaya (som stadig krydser alt der kan krydses)
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Birgitte

Dato : 23-09-02 17:50

Det var dog en glædelig nyhed, nu håber vi så, at hun fortsætter med at
spise

---
DK. True Trust

Fra : goofy

Dato : 23-09-02 19:04

Hej
Fortsat pøj pøj
Lad os håbe det fortsætter

Steen

Fra : Sara

Dato : 23-09-02 19:36

<shunozahra@rodsen.dk> wrote:

> [...]
>fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive al for
>glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har simpelthen helt

YAY!!! Hvor er det bare godt at høre at det går en lille smule bedre
:)

Sara - Og resten and banden
--
Owned by "The Terrible Two" Flash & Shadow
http://www.serialpurrs.org

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-09-02 20:55

Jeg vil bare lige fortælle, at Alison her til aften har spist moste
rejer og most torsk Torsk er hun nemlig rigtig glad for, så det kan
jeg ihvert fald på i hende Og så får hun druesukkervand også.
Hendes vægt er steget til 470

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 23-09-02 21:02

> [...]
> rejer og most torsk Torsk er hun nemlig rigtig glad for, så det kan
> jeg ihvert fald på i hende Og så får hun druesukkervand også.

Hvor ER det dejlige nyheder!

Vi håber det bliver ved med at gå den rigtige vej Men det lader da
heldigvis til at den værste krise er overstået nu.

Mange hilsner
Lisbeth

Fra : Inger Kaya

Dato : 23-09-02 21:17

Det var da en dejlig nyhed. Skønt.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Kate

Dato : 23-09-02 21:38

Louise Viborg <shunozahra@rodsen.dk> wrote in news:3d8f71800784d@dk-
fritid-dyr-kat.dk:

> jeg ihvert fald på i hende Og så får hun druesukkervand også.
> Hendes vægt er steget til 470

Ejjj hvor ustyrligt dejligt. Godt i fik talt med jeres egen dyrlægen.
Fortsat god bedring til lille Alison.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Anita

Dato : 23-09-02 21:02

Hej Louise

Masser af krydsede fingre og poter herfra også med håbet om at fremskridtet
fortsætter

Mange hilsner
Anita, Jumpy og resten af rødderne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-09-02 21:37

fs

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-09-02 21:42

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

> Louise Viborg <shunozahra@rodsen.dk> writes:

alle tiders var ellers lige ved at tro det vaerste..

Fra : Kate

Dato : 23-09-02 21:36

> [...]

> fanden, hvor er jeg glad!!! Jeg ved godt, at jeg ikke skal blive
> al for glad, men jeg er bare glad ofr at det er sket!!! Jeg har

Jeg kan så godt følge dig. Jeg har været uden internet siden torsdag og
har læst op her til aften og derfor fulgt slagets gang om Alison sådan
lidt på "efterskud".
Der skal så lidt til at man ser lys for enden af tunnelen, men hvor
bliver man glad.
Jeg er rigtigt glad for at det går fremad med Alison. Stort nus til
hende.

Fra : Eva

Dato : 23-09-02 21:02

Hej Louise
Hvor er det dejligt og høre at det går den rette vej.
Og her i huset krydser vi alt hvad krydses kan for at fremskridtene
fortsætter.

Hilsen Tjalfe, Sacha og Eva

Louise Viborg <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8ec2eda06c5@dk-fritid-dyr-kat.dk...