Speedstream 5781 configuration
Fra : icebobo

Dato : 22-09-02 22:08

Hej

Jeg har en Speedstream 5781 som jeg gerne vil configurere om, men
problemet er hvordan jeg i h...... connecter til den?
Jeg har prøvet via explorer uden held.
Jeg så for et stykke tid siden en hjemmeside hvor der var en guide, men
har desværre ikke siden mere.
I guiden var der beskrevet et kabel man skulle lave med et RJ45 stik i
den ene ende som skulle gå til com porten på pcen man skulle connecte
med, men jeg kan ikke huske hvilke program man skulle bruge til det.
Jeg har prøvet Telnet og Hyberterminal, men det lykkes ikke.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tommy

Dato : 23-09-02 08:18

On Sun, 22 Sep 2002 21:07:33 GMT, "icebobo" <icebobo.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>med, men jeg kan ikke huske hvilke program man skulle bruge til det.
>Jeg har prøvet Telnet og Hyberterminal, men det lykkes ikke.

Hva' IP har du forsøgt at connecte til? 192.168.1.1 og 192.168.1.254?
Mener det var den sidste af de ip'er som min router anvendte inden jeg
selv lavede det om.

Man kan connecte til den via seriel porten. Til det brug skal du have
fat i en adapter, der gør det muligt at sætte et netkabel fra
routerens konfigurations-stik over i adapteren som du så sætter i en
seriel port.
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
Clan Encore - http://www.clan-encore.tk

Fra : Henning

Dato : 23-09-02 12:35

On Mon, 23 Sep 2002 09:17:52 +0200, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

> [...]

TDC har spærret for den i hovede og r..!
Der er flere muligheder - f.eks. http://proaccess.jth.net/ eller som
jeg selv gjorde, at begynde fra scratch!
Find en ny kernel fra www.efficient.com og byg routeren op igen.
Sidstnævnte er temmelig tricky, og kan kun anbefales, hvis du har
alternativ adgang til nettet undervejs
Ellers læs med i de interne TDC-grupper, hvor subj. jævnligt
diskuteres.