Smart måde at op rette webhotel på
Fra : jumper

Dato : 22-09-02 21:07

Hej

Jeg har en lille test-for-sjov-server....
Jeg bruger den som web hotel for mig og mine venner....
Men der er efter hånden flere og flere der gerne vil oprettes...

Hvordan opretter jeg en ny bruger fra php ???
Jeg køre med apache, php, mysql, myphpadmin. - hvor/i hvilken fil skal jeg
oprette den nye bruger. ???? Og må og kan jeg det ???

Eller er der allerede lavet et sådan et simplet system ???

Har selv lavet selve login systemet, men ved ikke lige hvordan jeg skal
oprette brugeren i de forskellige moduler.

Mvh Tommi

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-09-02 23:41

jumper wrote:

> Hvordan opretter jeg en ny bruger fra php ???

Det kan nok betale sig at bruge noget andet end egentlige systembrugere.
F.eks. giver flere postservere mulighed for at gemme brugerne i en
SQL-database.

> Jeg køre med apache, php, mysql, myphpadmin. - hvor/i hvilken fil skal jeg
> oprette den nye bruger. ???? Og må og kan jeg det ???

Med en standardopsætning, hvor PHP kører som brugeren nobody, må du
ikke. Hvis du insisterer på at oprette egentlige systembrugere, så er
løsningen nok at lade dit web-PHP-script skrive ned i en database. Hvert
kvarter kører du så et kommandolinje-PHP-script fra roots crontab. Det
script går ned i databasen, finder dataene og opretter en ny bruger vha.
useradd eller lignende.

> Eller er der allerede lavet et sådan et simplet system ???

Ja. Tjek freshmeat.net.