Giber å.
Fra : Peter

Dato : 22-09-02 20:06

Hej alle.

Er der nogen der ved om Giber å har kastet nogle fisk af sig og hvordan åen
bedst fiskes?.

Hilsen Peter.

Fra : Kenn Weinreich

Dato : 23-09-02 13:22

Hej Peter

Giberåen er forbeholdt medlemmer af ALF (aarhus lystfisker forening), så hvis du er interesseret i
fiske der kan du kontakte din navnebror Peter Welding som er formand. Han kan både oplyse dig
om hvordan og hvordan;).
Generelt er Giberåen en meget lavvandet "bæk" hvor der er mange små "tusindbrødre" bækørreder
og som er meget følsom for forurening. På sin hvis er åens "layout" velegnet til fluefiskeri, men det gør det
vanskeligt at fiske "uden om" de små (10cm)bækørreder der grådigt kaster sig over hvad som helst, og åen
tåler ikke for godt noget særligt fiskepres. Mit bud vil nok være en flydende leddelt Wobbler, med mit
kendskab til åen. Grundet varmen har åen mig bekendt ikke kastet andet end døde bækørreder af sig.
Meeen tal med den venlige formand for ALF, han ved nok bedst:)

Mvh Kenn