Har jeg gjort noget dumt ? (ved at bestill~
Fra : Rene Brehmer

Dato : 22-09-02 19:51

Hi y'all

Indtil januar var jeg kunde hos Tiscali, på fri dial-up (nul abbo), men
så ændrede de faktureringsmetoden, så det ville koste mig næsten det
dobbelt, så jeg hoppede over til Telia ... (hvor service sucks)

Granted, I meget lang tid ville det have været langt billigere at få
ADSL, _men_ (sådan et er der jo altid) de evindelige problemer med TDC's
binære newsservere var ikke vildt tiltrækkende dengang, og med intet råt
kobber var det ikke muligt at få ADSL nogen vegne. Dengang (ved nytår)
ville jeg skifte til ADSL, fremfor at fortsætte på dyr dialup (mit
forbrug har været stadig stigende...så det' dyrt), men som kunde hos
Orange kunne CC ikke levere på delt kobber.

Men da min dial-up ikke blev billigere, ledte jeg efter et alternativ.
Telia's tilbud er da meget fint, men de eksisterer ikke på vores central.
CC har aldrig haft den store appeal (det' med Riskjær luer stadig), så
der var kun Tele2 og Tiscali tilbage. Tele2 kan stadig ikke levere her...
så det blev Tiscali ...

Fint nok, opsagde mit abbo hos Orange, flyttede til TDC, og bestilte DSL
hos Tiscali så snart Orange udløb ... det var den 30. aug. Bekræftelsen
er dateret den 2. sep, og siger det vil tage 2 uger før jeg får svar på
kobberet ... det vil sige nu er der gået 20 dage, og stadig intet svar
men så har jeg siddet og læst alle de kedelige historier om Tiscali her i
gruppen ... så nu er jeg kommmet i tvivl: Har jeg gjort noget virkelig
dumt ved at bestille hos Tiscali? Ifølge bekræftelsen vil det koste
1000,- kr. at opsige før etableringen, plus at man binder sig i 5 mdr
efter etableringen ...

Jeg har ikke tænkt mig at lade Tiscali bestemme farten (hey, jeg betaler
sgu ikke for de skal drive den af), men hvis det virkelig kræver så meget
arbejde at holde linien oppe ... sååå ...

Rene
--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

http://www.geocities.com/cerberus_hotdog
Babes and computer & internet references...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-02 20:07

"Rene Brehmer" <cerberus@mail-telia.dk> wrote in message
> Hi y'all

Hej

> [...]
> CC har aldrig haft den store appeal (det' med Riskjær luer stadig), så
> der var kun Tele2 og Tiscali tilbage. Tele2 kan stadig ikke levere her...

Ja, Telia har da et okay tilbud... Men ligesom deres mobildækning.. Vil det
sikkert også tage dem en krig, at udbygge deres net.

Men hvorfor mener du at Tele2 ikke kan levere?

Tele2 er på samtlige centraler i Danmark. Da de bruger TDC´s udstyr.. Og TDC
har efterhånden været Landsdækkende meget længe.

> [...]
> dumt ved at bestille hos Tiscali? Ifølge bekræftelsen vil det koste
> 1000,- kr. at opsige før etableringen, plus at man binder sig i 5 mdr

Er det rigtigt?

Hvis du ikke har skrevet under på noget, lyder det meget mistænktsomt...

Ellers kan du vel bare sige, at du aldrig har tastet nogen bestilling ind på
deres side

Fra : Rene Brehmer

Dato : 22-09-02 20:59

At Sun, 22 Sep 2002 21:06:58 +0200, Bjarke Hansen wrote in message
<3d8e14d1$0$95126$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> something that looked
like this:

> Men hvorfor mener du at Tele2 ikke kan levere?

De kan så vidt vides ikke levere på delt kobber, og vi har nul fri kobber
her ... har prøvet et par gange hos dem allesammen... har heller ikke
hørt fra dem selvom de lovede at kontakte mig når de kunne levere...

> Tele2 er på samtlige centraler i Danmark. Da de bruger TDC´s udstyr.. Og TDC
> har efterhånden været Landsdækkende meget længe.

TDC er vistnok pænt landsdækkende ... vidste så ikke at Tele2 brugte
deres udstyr.

> Er det rigtigt?

Det er hvad der står. Jeg har ikke fysisk skrevet under på noget, kun
elektronisk ...

Eller også er det mig der misforstår:

"Du skal ikke betale for forbindelsen, før linien er etableret og det
nødvendige hardware er leveret."

*Fint nok, det er også helt rimeligt..

"ADSL-abonnementet er uopsigeligt i 5 mdr fra bestillingstidspunktet. En
ophævelse efter fortydelsesperiodens udløb, _inden linien er etableret_,
vil i bindingsperioden være uberettiget og giver Tiscali ret til at kræve
det tab, Tiscali lider som følge heraf, erstattet. Dette tab udgør 1000,-
kr."

*De har så selvfølgelig ikke skrevet fortrydelsesfristens udløb, men jeg
mener det er 14 dage fra bestillingsdagen (jeg er på dag 23).

> Hvis du ikke har skrevet under på noget, lyder det meget mistænktsomt...

Kun elektronisk underskrift ... hvilket vistnok er bindende ... selvom
jeg godt gad se dem bevise det var mig ... ingen kryptering, ingen
certificering, ingen sikker forbindelse ...

De andre gange har jeg modtaget en kontrakt, der skulle skrives under og
sendes tilbage ... har ikke fået nogen den her gang...

> Ellers kan du vel bare sige, at du aldrig har tastet nogen bestilling ind på
> deres side

Nu skal jeg jo nok lige se om andre vil levere ...

Hvis man nu bestiller hos alle på én gang, og tager den der først
leverer, står man så godt, eller rigtig skidt??? (Nogle firmaer er jo
lidt knotne over at man afbryder en bestilling når de endelig er snøvlet
igang med den).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-09-02 21:10

> De kan så vidt vides ikke levere på delt kobber, og vi har nul fri kobber
> her ... har prøvet et par gange hos dem allesammen... har heller ikke
> hørt fra dem selvom de lovede at kontakte mig når de kunne levere...

Ligesom TDC, levere ADSL oven på en exsisterende telefonlinie, er det det
helt samme hos Tele2.. Men ligesom TDC, skal du være telefonkunde hos dem...
Hvis man opretter en tele2 ADsl, skriver man vist samtidigt under på, at
overflytte exsiterende telefon abonnement til Tele2.
:

> Nu skal jeg jo nok lige se om andre vil levere ...

Tjaa,, hvis Tiscali ikke kan finde ud af, at sende nogen email, postbrev,
eller nogen telefon opringning. Angående oprettelse, inden for
afbestillingsfristen.. Kan de vel ikke kræve, at den bliver oprettet.

> [...]
> leverer, står man så godt, eller rigtig skidt??? (Nogle firmaer er jo
> lidt knotne over at man afbryder en bestilling når de endelig er snøvlet

Grundlæggende, er det vel en dum ide.. Det er jo heller ikke fair over for
udbyderne.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-09-02 21:03

"Rene Brehmer" <cerberus@mail-telia.dk> skrev i en meddelelse
> Men da min dial-up ikke blev billigere, ledte jeg efter et alternativ.
> Telia's tilbud er da meget fint, men de eksisterer ikke på vores central.
> CC har aldrig haft den store appeal (det' med Riskjær luer stadig),
skal en udbyder dømmes ud fra hvem der har startet det? Riskjær har intet
med CC at gøre mere, han solgte det, desuden forstod han at køre CC, jeg
ville aldrig vælge en ISP ud fra hvem der ejer det, men ud fra den kvalitet
og service de kan levere og hvis CC er det bedste, ville jeg da vælge CC,
selvom jeg evt. ikke kan li' den person der ejer det.

Hygge

Dorthe

Fra : Rene Brehmer

Dato : 23-09-02 22:33

At Sun, 22 Sep 2002 22:02:52 +0200, Dorthe Aagaard Nielsen wrote in
message <Olpj9.17617$Qk5.803830@news010.worldonline.dk> something that
looked like this:

> skal en udbyder dømmes ud fra hvem der har startet det?

Sagde jeg ikke ... men sporene skræmmer ... jeg kan heller ikke helt
forklare hvorfor jeg ikke kan li' TDC ... udover at de er (eller
ihvertfald var) en hel del dyrere end alle andre selskaber ...

> Riskjær har intet
> med CC at gøre mere, han solgte det

Heldigvis for dem ...

> desuden forstod han at køre CC

det ved jeg intet om ... kun at de ihvertfald er blevet bedre med
årene...

> [...]
> og service de kan levere og hvis CC er det bedste, ville jeg da vælge CC,
> selvom jeg evt. ikke kan li' den person der ejer det.

Nemlig ... jeg sagde bare (eller forsøgte) at CC stod nederst på min
listen over ISP'ere ... ikke kun pga det med Riskjær (okay, det pynter
ikke på rygtet), men også fordi de flere gange, hvor jeg forsøgte at
forstå deres mystiske formuleringer i deres tilbud, blot henviste mig til
en website hvor der stod nøjagtig det samme ... og når jeg så brokkede
mig over det, gentog de bare smøren, klippet direkte fra siten ...

Jeg er ikke fan af at sidde i telefonkø for at få forklaret et par
ubetydeligheder, som sagtens kunne være ordnet bare ved at formulere sig
på ordentlig dansk ...

Skal så lige siges at det var lidt over et år siden ... de HAR
omformuleret deres prislister så det er en anelse nemmere at se hvilke
linityper der koster hvad ... dengang kunne jeg ikke få ADSL hos dem ...
pga det med kobberet...