PC133&PC66
Fra : Grun

Dato : 22-09-02 19:03

Selvom et givent motherboard kun understøtter PC66, ville folk herinde ikke
også mene at man alligevel godt kunne sætte PC133 Ram i?
Der ville så alligevel bare ikke kunne køres hurtigere end 66 MHz på bussen.

Vil gerne høre folks kommentar til dette og gerne om nogle har prøvet det.

Fra : René Iversen

Dato : 22-09-02 19:23

"Grun" <pbk2212@pbk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også mene at man alligevel godt kunne sætte PC133 Ram i?
> Der ville så alligevel bare ikke kunne køres hurtigere end 66 MHz på

Det er i hvert fald hvad jeg også har fået at vide.

Fra : Madsen

Dato : 22-09-02 19:35

On Sun, 22 Sep 2002 20:02:31 +0200, "Grun" <pbk2212@pbk.dk> wrote:

> [...]
>
>Vil gerne høre folks kommentar til dette og gerne om nogle har prøvet det.

Det virker fint. Jeg har en gamle P120 som har både 66 og 133 MHz
RAM og den kører fint. Ram kan sagtens køre langsommere end den
er beregnet til. Det er kun det modsatte som er et problem

mvh Madsen

Fra : Martin K

Dato : 22-09-02 19:40

Grun wrote:
> [...]
> bussen.
>
> Vil gerne høre folks kommentar til dette og gerne om nogle har prøvet

Det vil ikke give problemer... vær dog opmærksom på at nogle ældre mobos
skal have en eller anden bestemt mængde single- og doubleside'de ram...

--
Martin K