Thomasminde 1921 foto men hvor ?
Fra : Jean Seeberg

Dato : 22-09-02 18:39

Hej NG.

Jeg har lagt et billede ud på dk.binaer.historie fra Thomasminde i 1921.
Det er fra familie albummet, men jeg kan ikke finde ud af hvem af mine der
evt. skulle være i mellem de mange.
Jeg ved heller ikke hvor Thomasminde har til huse, men har en ide om at det
kan være på Århus egnen.
Er nogle der kan hjælpe, måske har du også en slægtning på billedet.

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : K-C

Dato : 22-09-02 19:20

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> kan være på Århus egnen.
> Er nogle der kan hjælpe, måske har du også en slægtning på billedet.

Nord for Århus - ca. 15-20 km - i retning mod Randers ligger en stor
(hoved?)gård ved navn Thomasminde. Det kan være den. Jeg har dog ikke været
på de kanter længe og kan derfor ikke stå inde for en genkendelse.

Hilsen K-C>

Fra : Jean Seeberg

Dato : 24-09-02 02:14

Hej alle

Tak for hjælpen og svarene på her, binaer og herhjemme.
Der er vist ingen tvivl om at det er den Thomasminde mit billede forestiller
og Torben, det er da en god side den du nævner og efter de indhak i
bygningen man kan se, passer det jo også fint.
Jeg må vist forbi der, bor trods alt ikke mere end en 25-30 km. derfra.

Hilsen Jean

Fra : K-C

Dato : 24-09-02 11:08

> [...]
> bygningen man kan se, passer det jo også fint.
> Jeg må vist forbi der, bor trods alt ikke mere end en 25-30 km. derfra.

Hej Jean.

Ja, tag du ud og se på gården. Jeg kommer lige derude fra og den er værd at
kigge på, letgenkendelig forøvrigt. Bygningen på billedet er en del af
avlsgården og er som denne nu holdt i "Skagensgul", hvilket klæder den
storartet. Hele komplekset ser ud til at være nyrestaureret og det er gjort
utroligt smukt, formodentligt bekostet af den nuværende ejer: CULTIVATOR,
International Human Resource Management. Adressen er Hæstvej 46, pr. Trige.
Stedet ligger på hjørnet af Hæstvej og Randersvej. God tur.

Karl-Chr. Frølunde

Fra : Jean Seeberg

Dato : 25-09-02 22:14

Hej alle.

Jeg har i dag været forbi Thomasminde, som er en flot gård.
Jeg talte med den nuværende ejer, (hvis slægt har haft gården siden 1930) og
vi havde en hyggelig snak, men han havde desværre lidt travlt, såtid, men
gav mig lov til at fotografere det jeg havde lyst til.
Jeg havde selvfølgelig en kopi af billedet fra 1921 med, som han ikke selv
havde, hvilket han var glad for.
Han havde selv nogle, men de var taget foran en anden bygn, midter bygn. af
udbygningerne.
Har lagt et ud på binaer, samme tråd, taget i samme vinkel.
Jeg har flere derfra, så skulle nogle have interesse heri, så send en mail.

Hilsen Jean.

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 27-09-02 04:04

Hejsa Jean.