Valg af router til Pro@ccess
Fra : ^Segal^

Dato : 20-12-00 20:05

Hejsa

Jeg står og skal ha' en router til min kommende Pro@ccess løsning, men er i
tvivl om hvilket der vil være det bedste!

indtil videre har jeg set på ZyXEL Prestige 100 IH

Mvh.
^Segal^

Fra : Rune Klausen

Dato : 20-12-00 20:29

"^Segal^" <segal16@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg står og skal ha' en router til min kommende Pro@ccess løsning, men er
> tvivl om hvilket der vil være det bedste!

Jeg ville nok vælge en Cisco 1401, hvis ikke du nøjes med den du får fra TDC

> indtil videre har jeg set på ZyXEL Prestige 100 IH

Kender den ikke....

-Rune

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 23:13

Fra : ^Segal^

Dato : 20-12-00 23:13

JA! Det er Pro@ccessISDN løsningen Router er til og ikke til ADSL!!
beklager jeg glemte at opslyse det.
//
^Segal^

apj@nerd.dk (Andreas Plesner Jacobsen) wrote in

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 20-12-00 23:21

^Segal^ <segal16@hotmail.com> wrote:

>JA! Det er Pro@ccessISDN løsningen Router er til og ikke til
>ADSL!! beklager jeg glemte at opslyse det.

Steven.. du skal quote ordentligt! - se
<http://usenet.dk/netikette/quote.html>

Ses imorgen

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -

http://phpwizard.dk/ aka. mini

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 23:15

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-12-00 23:15

Hej mail@phpguru.dk (Christian Jørgensen)

>Hvem forhandler Cisco i DK. ?

Hvem sælger ikke Cisco?

>Hvad er prisen på en sådan fætter ?

ca. 5-6k ex. moms svjh.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rune Klausen

Dato : 21-12-00 01:19

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> Hej mail@phpguru.dk (Christian Jørgensen)

> Hvem sælger ikke Cisco?

TeleDanmark :(

> ca. 5-6k ex. moms svjh.

hvis du køber direkte af Cisco 450 $
Der er dog lang vente lidt

-Rune

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-12-00 08:10

Hej "Rune Klausen" <Rune@besked.com>

>TeleDanmark :(

Tele Danmark er Cisco Gold partner. Men det kan meget vel være de har
svært ved at lavere 1401'er, sådan har det været i et stykke tid.

>hvis du køber direkte af Cisco 450 $

Cisco sælger kun via sit partner-net.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-12-00 10:07

On Thu, 21 Dec 2000 07:09:49 GMT, Lars Kim Lund wrote:
>Hej "Rune Klausen" <Rune@besked.com>
>
>Tele Danmark er Cisco Gold partner. Men det kan meget vel være de har
>svært ved at lavere 1401'er, sådan har det været i et stykke tid.

Det er fordi Cisco ikke kan levere til TDK, men jeg ved faktisk ikke
om det problem er løst nu.

Kommer an på hvor stor kunden er ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : N/A

Dato : 22-12-00 20:51

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-12-00 20:51

On Thu, 21 Dec 2000 19:09:49 GMT, Lars Kim Lund wrote:
>Hej jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)

>Jovist, hvis man er meget stort og køber for mange penge så er det
>meste muligt. Jeg ved godt I køber direkte, men er det fordi I er en
>stor kunde eller fordi I er partner?

Fordi vi er en stor kunde, vi køber ikke gennem TDK Erhverv (eller hvad
det nu hedder i dag), men på en seperat indkøbs aftale direkte hos Cisco.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 21-12-00 17:26

I indlægget <slrn943i2b.2fp6.jesper@freesbee.wheel.dk>
dateret 21 Dec, forfattede Jesper Skriver:

[snip]

> Kommer an på hvor stor kunden er ...

Jeg er ca. 1.70, tror du jeg har en chance?

[hides...]
--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-12-00 18:39

On Thu, 21 Dec 2000 17:25:38 +0100, Alex Bach Andersen wrote:

>I indlægget <slrn943i2b.2fp6.jesper@freesbee.wheel.dk>
> dateret 21 Dec, forfattede Jesper Skriver:
>
>[snip]

>Jeg er ca. 1.70, tror du jeg har en chance?

Nej - tror jeg ikke - en af vores HW folk er omkring
2.05 ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Rune Klausen

Dato : 22-12-00 02:43

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Nej - tror jeg ikke - en af vores HW folk er omkring
> 2.05 ...

LOL

Sidst jeg kiggede (ca 1 uge), var der 52 dages ventetid :(

-Rune

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-12-00 22:46

segal16@hotmail.com (^Segal^) wrote:

>indtil videre har jeg set på ZyXEL Prestige 100 IH

Det er vist efterhånden slået fast, at Zyxel, D-Link og en enkelt
mere, som jeg ikke husker navnet på, fungerer ret dårligt med
Pro@ccess ISDN. Det kniber dem at forhandle en kompressionsprotokol,
som fungerer, og bundling skal man heller ikke regne med at få til at
virke, hvis der skal kunne kaldes "baglæns" op.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-12-00 23:08

On Wed, 20 Dec 2000 22:46:08 +0100, Allan Olesen wrote:

>Det er vist efterhånden slået fast, at Zyxel, D-Link og en enkelt
>mere, som jeg ikke husker navnet på, fungerer ret dårligt med
>Pro@ccess ISDN.

Se <news:slrn9426e0.1sv2.gel@freesbee.wheel.dk>

ZyXEL routere med software 2.21 virker fint med compression,
nyere har en bug, se ovenstående for detaljer.

Jeg ved ikke med D-link, der kan jeg ikke huske nogen med
konkrete problemer.

>Det kniber dem at forhandle en kompressionsprotokol,
>som fungerer, og bundling skal man heller ikke regne med at få til at
>virke, hvis der skal kunne kaldes "baglæns" op.

Det står i ZyXEL's manual at den aldrig vil kalde kanal nr. 2 op,
hvis den ikke selv har lavet nr. 1, og TDK kalder aldrig kanal
nr. 2 op.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 23:25

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-12-00 23:25

On Wed, 20 Dec 2000 22:23:00 GMT, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>D-Link er ZyXEL (det vist nok kun P100 de har OEM'et)

Aha - tak for hint'et !

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-12-00 23:39

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Se <news:slrn9426e0.1sv2.gel@freesbee.wheel.dk>
>
>ZyXEL routere med software 2.21 virker fint med compression,
>nyere har en bug, se ovenstående for detaljer.

Ja, jeg faldt over den, efter jeg havde postet mit indlæg.

>Jeg ved ikke med D-link, der kan jeg ikke huske nogen med
>konkrete problemer.

Jeg har set det nævnt et eller andet sted på usenet, og jeg har en
kollega, der har måttet opgive at få kompression til at virke med et
D-Link 206 på Pro@ccess.

Eftersom et D-Link er et Zyxel i forklædning, er det vel heller ikke
så sært. Firmwaren er godt nok deres egen, men mon ikke noget af den
er stillet til rådighed af Zyxel?

Netop.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-12-00 23:25

segal16@hotmail.com (^Segal^) wrote in
<Ep706.1913$8z5.259174@news000.worldonline.dk>:

>Jeg står og skal ha' en router til min kommende Pro@ccess løsning, men
>er i tvivl om hvilket der vil være det bedste!

Eicon Diva LAN ISDN router? - Kan anbefales hvis du har brug for A/B porte
på din router.

Den er i hvert fald ikke ret dyr, og faktisk ikke så dum endda.
< link:http://www.eicon.com/divalan/techsp.htm >

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg representerer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark

Fra : N/A

Dato : 21-12-00 18:39

Fra : Scaw

Dato : 21-12-00 18:39

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Husk bare lige at Eicon er blevet købt af Lasat, så ingen kan sige noget
> om produktets fremtid (heller ikke dermed sagt at det er ved at blive
> udfaset, blot at det er en anelse usikkert)
>
> --
> Andreas Plesner Jacobsen | Half a mind is a terrible thing to waste!
> Der arbejder for WOL, |
> men taler for sig selv. |

Jeg havde selv tænkt mig at købe en sådan.(Eicon Diva LAN) Kan det ikke
betale sig??
Jeg skal til at købe Pro@cces og har tænkt mig at bruge den, da det kuner
til 2 computere, og jeg ikke vil bruge 4-5k kr på det!!

Fra : Søren Larsen

Dato : 23-12-00 22:41

Jeg ved ikke med alle jer, men jeg bruger min gamle EICON DIVA T/A ISDN
modem

Jeg snakkede med nogle forskellige sælgere hos TDC, hvor jeg fandt en der
var villig til at sælge et abbonement uden ny router/modem.

Jeg ved godt at funktionaliteten ikke er som den burde være, men det er i
det mindste flatrate 128/128 kbps, hvilket var hvad jeg gik efter.