Opdatering om Alison :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 22-09-02 18:31

Det går ikke for godt med vores lille Alison. Hun har tabt sig
yderligere 16 g siden i fredags, og er nu nede på 446 g.
Hun vil slet ikke spise noget selv nu, og vi fodre hende med A/D i
engangssprøjte hele tiden, men nu vil hun heller ikke have det mere, og
spytter det ud. Er der nogen der har en god teknik?

Hendes afføring er stadig karrygul og ser slimet ud. Ikke tynd, men bare
slimet.

Hun kravler i kradstræet, men sover meget og leger ikke med de andre,
men det er jo klart når hun ikke får noget næring. Imorgen tager jeg en
snak med min dyrlæge og får ham til at se på hende.

Venlig hilsen¨
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Inger Kaya

Dato : 22-09-02 18:27

åhh hvor jeg føler med både dig, missemor og Alison
Håber virkelig at dyrlægen kommer med Guldkornet imorgen.
Held og lykke søde..

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 22-09-02 18:42

Hej Louise

>Det går ikke for godt med vores
>lille Alison. Hun har tabt sig
>yderligere 16 g siden i fredags, og
>er nu nede på 446 g.

Jeg ville umiddelbart tro at det ikke kun er orm der kan få hende til

at være så skidt. Mon ikke hun har en infektion af en eller anden
slags?

>Hun vil slet ikke spise noget selv
> [...]

Det er allervigtigst at du får væske i hende. Og evt mad blandet godt

op med lunt (kogt) vand. Lige nu vil jeg næsten sige at det er
ligegyldigt hvad slags mad/væske hun indtager bare hun spiser. Er der

slet ikke et eller andet der kan friste hende (kogt fisk, kogt
kylling el. lign.)??

>Imorgen tager jeg en snak med min dyrlæge og får ham til
>at se på hende.

Det lyder som om du ikke skal vente længere end højst nødvendigt. Jeg

ville ihvertfald tage til dyrlægen allersenest imorgen tidlig hvis
det var min kat.
Det er ikke for at gøre dig unødig bekymret, men katte, og specielt
små killinger, kan ikke tåle væskemangel ret længe, og bliver hurtig
dehydreret.
Sørg ihvertfald som minimum for at få noget væske i hende.

Mvh. Trine

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-09-02 19:19

Hej Trine!

> Jeg ville umiddelbart tro at det ikke kun er orm der kan få hende til
>
> at være så skidt. Mon ikke hun har en infektion af en eller anden
> slags?

L: Det tror jeg bestemt heller ikke det er. Mit gæt vil også være en
eller anden form for infektion.

> [...]
> ligegyldigt hvad slags mad/væske hun indtager bare hun spiser. Er der
> slet ikke et eller andet der kan friste hende (kogt fisk, kogt

L: Nej, hun kan slet ikke fristes til noget som helst andet end det vi
tvinger i hende, og så giver vi hende vand i en engangssprøjte.

> [...]
> dehydreret.
> Sørg ihvertfald som minimum for at få noget væske i hende.

L: Vi tager også afsted imorgen tidlig, så må arbejde være arbejde...

Fra : Palle pop hår

Dato : 22-09-02 20:10

Hej Louise.
Det lyder ikke alt for godt med din lille mis.
Har tængt lidt over hvad men kan gøre, og falt over rejer.
Rejer har en del naturlig væske og en held del kulhydrater. Kan du ikke
blænte nogle til en fin vælling/vand og prøve at give den det.
Det kan ihvertfald ikke skade.
Alison, du ønskes rigtig god bedring.
Kalle.

Fra : Jakob Jensen

Dato : 23-09-02 17:28

Tak for foreslaget.

Vi var lige nede og handle ind til aftensmad og så kom vi i tanke om,
at en (du) havde foreslået rejer. Det købte vi med, de smager nu også
godt, men "desværre" må vi mennesker ikke spise dem, da de er
forbeholdt Alison, som gladeligt spiser dem har jeg lige fået fortalt.

Det er lækkert, håber fremskridtene med spisevanerner fortsætter, så
kan jeg godt overleve at hendes vægt ikke går i rigtigt retning i dag,
det er jeg sikker på kommer af sig selv, hvis hun først begynder at
spise normalt igen.

Venlig hilsen
Jakob Jensen
http://www.shunozahra.dk - Opdræt af Norske Skovkatte