Babymælk i microbølgeovn
Fra : Kim Larsen

Dato : 23-02-01 00:16

Kan man varme Allomin i en microovn og med 800 w hvor lang tid skal det så
have ?

Kim

Fra : Henningsen

Dato : 23-02-01 08:13

Ja, det kan du godt, men da vandet jo skal koges først, vil jeg anbefale dig
at koge vand om morgenen, og så opbevare det i køleskab.
Det er meget individuelt hvor lang tid mælken skal have - især da du ikke
nævner hvor meget du vil varme ad gangen.
Prøv dig frem, og husk at ryste flasken grundigt inden du tester, for varmen
fordeler sig ikke altid jævnt i mælken. Ryst flasken godt, ryst et par
dråber ud på den tynde hud på dit håndled. Mælken skal hverken føles kold
eller varm. Kan du ikke mærke mælken har den præces den rette temperatur.

mvh Pia

Fra : Milea

Dato : 23-02-01 09:15

ja!
jeg varmer en flaske med 200 ml..på 400 watt i ca 1 min.
Jeg laver dog alle flasker på en gang ..så de er lige til at varme.

/Milea

Fra : Fam. Rasmussen

Dato : 02-04-01 10:39

det har jeg gjort mange gange for.. det er osse fint nok at opvarme i
mikroovn.,, selvom sundhedsplejerske sagde man skal først koge dem, det gad
jeg ikke høre på, men de har aldrig været syg af det..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-02-01 19:26

> Kan man varme Allomin i en microovn og med 800 w hvor lang tid skal det så
> have ?

Det er meget forskelligt hvor meget det skal ha'. Jeg har en 900w. 200ml.
bliver tilpads på små 30 cek., men husk som andre har skrevet endelig at
ryste flasken før du prøver temperatur. Vi har fundet ud af tiden ved at
_prøve_ os frem og det er nok også den eneste måde du kan finde den rette
tid.

R. Ilsøe

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-02-01 23:49