pc MEGET længe om at starte op
Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-09-02 12:34

hej NG

min pc er lige pludselig blevet meget længe om at starte op, sommetider vil
den slet ikke starte op og andre gange er den bare 10-15 min. om at starte.
harddisken står og arbejder og arbejder, og det tager altså bare sin tid.
kan det være en fejl på hdd hvor styresystemet ligger på?
jeg køre win 2000.

mvh
thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 22-09-02 13:47

> [...]
> harddisken står og arbejder og arbejder, og det tager altså bare sin tid.
> kan det være en fejl på hdd hvor styresystemet ligger på?

Prøv at defragmentere og se om det hjælper

Fra : Thomas Larsen

Dato : 22-09-02 14:16

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> vil
> starte.
>
> Prøv at defragmentere og se om det hjælper
> det har jeg , og det hjælper ikke
mvh thomas

Fra : Leony

Dato : 23-09-02 08:12

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> harddisken står og arbejder og arbejder, og det tager altså bare sin tid.
> kan det være en fejl på hdd hvor styresystemet ligger på?

Har du tjekket den for virus (jeg vil ikke male fanden på væggen, men bare
for en sikkerheds skyld).
Prøv at tjekke disken med scandisk (hvis det findes i 2000).
Download evt et værktøj til tjek fra din harddiskfabrilants hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-09-02 20:08

> [...]
> for en sikkerheds skyld).
> Prøv at tjekke disken med scandisk (hvis det findes i 2000).
Ja jeg har lavet både scandisk, diskfrag, norton antivirus mm.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 23-09-02 10:00

tl-byg@mail1.stofanet.dk writes:
>min pc er lige pludselig blevet meget længe om at starte op,
Kører du med Panda antivirus?
Jeg har nemlig haft samme problem

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen

Fra : Thomas Larsen

Dato : 23-09-02 20:08

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse
> Kører du med Panda antivirus?
> Jeg har nemlig haft samme problem
> jeg har norton,
hvad gjorde du for at løse problemet

Fra : Leony

Dato : 24-09-02 07:19

> jeg har norton,
> hvad gjorde du for at løse problemet

Måske Norton er sat til at scanne drev ved opstart.
Har ledt efter denne indstilling i mit Norton, men kan ikke finde den. Fandt
dog at den var sat til at scanne flytbare drev ved tilslutning.
Bruger du et flytbart drev?

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 24-09-02 07:12

tl-byg@mail1.stofanet.dk writes:
>hvad gjorde du for at løse problemet

Altså jeg opdagede at det var en del af mit antivirus program der tog alle
ressourcerne under opstarten
( jobliste - Processer ) og jeg måtte for at få problemet væk afinstallere
og geninstallere. Jeg kunne ikke få en ordentlig forklaring på problemet
gennem support så det var rent gætteværk. Men det hjalp.

Men nu ved jeg ikke om du overhovedet kan komme ind i windows under
opstarten, men hvis du kan, kan du jo tjekke om der er processere der evt
bruger al ressourcer og cpu. ( det har du sikkert gjort )

Men good luck med det. En langsom opstart er simpelthen noget af det
værste... Min var også oppe omkring 10 min til sidst. Så jeg håber
virkelig at du får løst problemet

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen

Fra : Dion D Pedersen