Fryser under startup
Fra : njay

Dato : 22-09-02 12:27

En kammerat har købt et Geforce 2 mx400 AGP til at sætte i hans
computer. En Intel Pentium II 350 med et Soyo SY-6BA+ bundkort.
Computer finder skam også kortet og efter at ha' installeret de
orginale display driverne og genstarter, så fryser Win xp pludslig
under opstart.
Med et ældre PCI grafikkort virker det hele fint.
Jeg har også prøvet et andet AGP kort, med samme resultat.
Samme problem i Win98.
Jeg mistænker lidt AGP porten. Soyo har en bios liggende som retter
flg. problem: "Correct some HDD detect fail.Change FSB 95Mhz AGP clock
division 1 to 1.5."
Kan den bios opdatering løse problemet?

mvh Niels Ø.

Fra : Jakob-H // iVER_uRT

Dato : 22-09-02 14:27

> Kan den bios opdatering løse problemet?

Det kan godt ske.
Jeg tror dog du er nødt til at skifte motherboard, anyways.
Det er noget med at dit motherboard ikke er AGP 1.1 compliant. Det var mit
SOYO 6BA+IV (Modellen over dit) i hvertfald ikke og det frøs hver gang jeg
skulle bruge GeForce 2 MX'et til noget grafisk krævende (Spil, og lignende).
Men prøv engang med den update og se om det virker - måske var det bare mig
der var uheldig!
Ellers kan du finde Danmarks billigste priser på hardware på
www.edbpriser.dk

Held og lykke

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob H // iVER_uRT@mail.dk

Fra : njay

Dato : 23-09-02 18:13

On Sun, 22 Sep 2002 15:26:54 +0200, "Jakob-H // iVER_uRT"
<iVER_uRT@NoSpamMail.dk> wrote:

> [...]
>der var uheldig!
>Ellers kan du finde Danmarks billigste priser på hardware på

Ok, klart nok virkede en biosupdate ikke (DUHH). Findes der nogle
hurtige grafikkort som bundbrættet vil æde?
Bundbrættet er fra 1999, det burde da være muligt. Evt Geforce 1?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 23-09-02 19:08

njay wrote:

> Ok, klart nok virkede en biosupdate ikke (DUHH). Findes der nogle
> hurtige grafikkort som bundbrættet vil æde?
> Bundbrættet er fra 1999, det burde da være muligt. Evt Geforce 1?

Prøv at sætte AGP til 2x eller 1x og forsøg igen.

Henrik