Email forsvandt fra Get2net
Fra : super8

Dato : 20-12-00 13:22

Her idag kl,1045-1115 var get2nets wien og ryle servere nede. Min
mobiltelefon havde bippet og vist mig begyndelsen af en vigtig email som jeg
absolut snarest skulle have fat i. Kl. 1250 var serveren oppe igen men den
email var forsvundet.
Mine opkald til hotline gav oplysning om så mange minutters ventetid at jeg
opgav. Det er jo et 70-nummer til et ukendt antal øre i minuttet.

Derfor skriver jeg her istedet i håb om at get2net følger med i denne
gruppe.
Alle Get2netkunder har lige fået et flot julekort hvor Tele2 praler om at de
har overskud.

Man kunne måske ønske sig noget: jeg ønsker mig at de næste gang indtaler en
forklaring om servernedbrud på deres telefonsvarer så man i det mindste fik
lidt ud af at ringe til support. Samt at de bagefter lagde en email i min
mailboks med klar beskrivelse af konsekvenserne.

Så kunne man atter have tillid til dem....

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-12-00 13:41

Den Wed, 20 Dec 2000 13:21:30 +0100 skrev "super8"
<myself@nospamget2net.dk> :

>Det er jo et 70-nummer til et ukendt antal øre i minuttet.

70 nummere er til TDK takst, enten lokal eller landstakst.

Du tænker sikkert på 900 nummere, som kan være til en dyre takst.

--
Hygge Morten, anden er løs, meget løs, http://vWv.gummiand.dk/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-12-00 14:01

>Mine opkald til hotline gav oplysning om så mange minutters ventetid at jeg
>opgav. Det er jo et 70-nummer til et ukendt antal øre i minuttet.

Det er et 77 nummer, der er en forskel.
70, 71, 72 er diverse landsdaekkende services, 77 er tele2's egen nummer
serie. Jeg formoder at prisen for at ringe til dem er det samme som at ringe
til en hver anden fastnet telefon, hvad det så end koster afhænger af din
teleoperatør.

>Derfor skriver jeg her istedet i håb om at get2net følger med i denne
>gruppe.

Måske nogle teknikere, men ikke ledelsen der egentlig skal tage beslutningen

> [...]
>lidt ud af at ringe til support. Samt at de bagefter lagde en email i min
>mailboks med klar beskrivelse af konsekvenserne.

hvor kort tid efter nedbrudet ønsker du så de skal forklare dig hvad der
nu var galt med serveren og hvorfor den gik ned ??
Bemærk at det godt kan tage tid at finde fejlen og løse den.

ion++

--

A picture allways lies...

Fra : super8

Dato : 20-12-00 16:50

Du har ret i at man ikke kan forlange tekniske forklaringer.
Det som jeg kunne bruge er en besked på telefonsvarer om at mail ikke kan
bruges. Det kunne get2net sørge for i løbet af mindre end 60 sekunder efter
et nedbrud hvis de ville. Så vidste man i det mindste at det ikke er ens
egen PC som er skyld i problemet. DSB giver altid oplysning om
trafikproblemer over lokalradioen. Hvorfor skulle internetudbydere ikke gøre
det?
For mange er email ligeså vigtig som anden post og transport.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 20-12-00 17:35

On Wed, 20 Dec 2000 16:49:39 +0100, super8 wrote:
>For mange er email ligeså vigtig som anden post og transport.

Hvis det er tilfældet bør man måske ikke basere sig på en gratis (eller
næsten gratis) mailkonto hos en (mere eller mindre) tilfældig udbyder, men
købe sig til noget der ligner en garanti.

Ikke dermed sagt at get2net ikke har styr på hvad de laver, det aner jeg
ikke noget om.

--
Søren O.

Bedøm din edbforhandler på http://edbforhandlere.dk

Fra : N/A

Dato : 21-12-00 21:33

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-12-00 21:33

On Thu, 21 Dec 2000 10:34:36 +0100, super8 wrote:
>Hej Søren
>Vi er enige om at man ikke kan forvente en høj serviceniveau fra noget der
>er gratis.
>Jeg har lige kigget mine Get2net regninger igennem. Det blev til flere
>tusinde kroner på 2 år i opkaldsafgifter og minuttakster. Det føles ikke som
>noget 'tilfældigt' og 'næsten gratis' som du skriver.
>Men hvis du kender en udbyder der 100% er til at stole på vil vi her i
>gruppen være interesseret i at høre om det.

Uden at vide det med sikkerhed vil jeg tro at get2net tilbyder et gratis
abonnement, som de fleste andre internetudbydere. Af samme grund er det
altså muligt for get2net-kunder aganske gratis at få adgang til get2nets
mailservice.

Ydermere vil jeg skyde på, at get2net hoster deres erhvervskunders mail på
en anden platform end den de private hostes på, det er utvivlsomt af samme
grund.

Fra : Susanne Petersen

Dato : 21-12-00 18:50

"super8" skrev i en meddelelse...

> [...]
jeg
> absolut snarest skulle have fat i. Kl. 1250 var serveren oppe igen men den

Du er ikke den eneste der har haft problemer med at hente post hos get2net i
det tidsrum (og igen senere på dagen den 20...lige til næste morgen
faktisk...!). Meget irriterende, helt enig, man skulle næsten tro de gerne
ville af med kunderne.
Når get2net gider sender de meddelelser om sådanne fejl ud i nyhedsgruppen
tele2.get2net.driftstatus, det gjorde de i dette tilfælde, så det var måske
en ide at kigge der.

Ang. det med at emails synes at være "forsvundet" (man modtager en sms,
ringer så op for at hente, men serveren er nede, og når man endelig kommer
igennem er emailen der ikke) - så har jeg engang fået det forklaret...det er
vist noget med at en back up server træder til...det varer så nogen tid
inden emailen bliver overført og kan hentes - som regel er den ikke
forsvundet, men blot forsinket.

Eftersom get2nets mailservere så tit er nede har jeg lavet videresendelse
til f.eks hotmail over deres klik selv service, måske det var en ide?

mvh
SP

Fra : super8

Dato : 21-12-00 19:31

Tak for tippet om nyhedsgruppen. Underligt at get2net ikke selv fortæller
det til kunderne.
Og mht den forsvundne mail er den nu dukket op, ca 36 timer forsinket.