hvilken Processor?
Fra : Jesper Larsen

Dato : 22-09-02 09:21

Jeg skal have opgraderet min maskine, men til hvad:

Hvilken processor er god til spil? Både 3D og strategi

Det skal ikke være det dyreste - det skal hænge sammen med pris/ydelse

De nye cpu'er med høj fsb betyder det nyt ram i maskinen også?

Celeron med fsb på 400 mhz lyder helt vildt - kører rammen så også 400 mhz?

Skal HD'en også udskiftes eller kører de ædre diske (IBM Disk fra 99) fint
med de nye cpu'er og bundkort?

Anbefalinger af bundkort ses også gerne

På forhånd tak for hjælpen

Jesper Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-09-02 10:59

"Jesper Larsen" <jnl@jyde.dk> wrote in message
> Skal HD'en også udskiftes eller kører de ædre diske (IBM Disk fra 99) fint
> med de nye cpu'er og bundkort?

Harddiske er ligeglade med resten. Behold du bare din gode disk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 22-09-02 11:00

Jesper Larsen wrote:
> Jeg skal have opgraderet min maskine, men til hvad:

Det er jo lige det. Du nævner ikke hvilken processorproducent du
foretrækker... Men jeg ville til hver en tid anbefale en AMD Athlon XP 'et
eller andet'+. Har selv en 1700+ og det er nok den fedeste, mest stabile og
problemfrie maskine jeg nogensinde har haft...

> Hvilken processor er god til spil? Både 3D og strategi

Det vil jeg mene er hip som hap efterhånden (hvis da bare den er omkring 1½
GHz), det er gfx-kortet der styrer det!

> Det skal ikke være det dyreste - det skal hænge sammen med pris/ydelse

Det er også klart det mest fornuftige...

> De nye cpu'er med høj fsb betyder det nyt ram i maskinen også?

Med en Athlon kan du teoretisk set køre med SDR-ram, men DDR-ram er langt at
foretrække til hver en tid...

> Celeron med fsb på 400 mhz lyder helt vildt - kører rammen så også
> 400 mhz?

Aner det ikke ville aldrig røre en Intel... Men jeg tror jeg umiddelbart
ikke. Der er ikke nødvendigvis proportionalitet mellem FSB og
ramhastighed...

> Skal HD'en også udskiftes eller kører de ædre diske (IBM Disk fra 99)
> fint med de nye cpu'er og bundkort?

Så fremt den er ATA 100, vil det være fint nok. Grundlæggende kan du kyle
hvilken som helst disk i, men så er der jo det med hastigheden... den nyeste
standard hedder ATA 133, men efter sigende skulle der ikke være den store
forskel mellem ATA 100 og ATA 133...

> Anbefalinger af bundkort ses også gerne

Asus A7V333!

> På forhånd tak for hjælpen

Ingen årsag...

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 23-09-02 08:24

"Jesper Larsen" <jnl@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken processor er god til spil? Både 3D og strategi
> Det skal ikke være det dyreste - det skal hænge sammen med pris/ydelse

Amd plejer at give god pris/ydelse.
Alternativt kan du købe en P4 1,6 GHz og clocke den. Mange er nået 2,2-2,4
GHz stabilt med sådan en fætter.

> De nye cpu'er med høj fsb betyder det nyt ram i maskinen også?

Hvis du køber en ny cpu der kan klare DDR-RAM, så er det absolut at
foretrække frem for SD-RAM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/