Hvordan ved man om ens brænder er stået af~
Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-02 08:32

Hejsa

Skulle lige brænde en CD, men den gik i kage 1/3 inde. Nu vil den slet ikke
starte med at brænde noget som helst - Nero siger "Invalid Field In
Command", og det er ligemeget hvad jeg prøver at brænde. Har prøvet at sætte
nogle almindelige data CD'er i, og det læser den fint, men den nægter bare
at brænde noget. Er der en måde man præcist kan bestemme om den bare har
kapituleret, eller kunne der være noget andet galt?.

Det er en Sony CRX140E 32/4/8, og den er efterhånden nogle år gammel.

Mvh
Daniel

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-09-02 16:31

Daniel Andersen wrote:

> [...]
> kapituleret, eller kunne der være noget andet galt?.
>
> Det er en Sony CRX140E 32/4/8, og den er efterhånden nogle år gammel.

Har du også noget Adaptec-software installeret? - der er tit problemer
med andre programmer pga. Adaptecs ASPI-driver.
Det hjælper ikke at man bare uninstallerer Easy CD Creator, driveren
bliver liggende. Man kan fjerne det med et andet program, jeg kan bare
ikke huske hvad det hedder.
Om ikke andet, så kan man formatere og installere windows igen.

Prøv evt. at opdatere firmwaren.
Det er ikke alle nye skiver som alle brændere er glade for.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 22-09-02 21:16

> Har du også noget Adaptec-software installeret?

Nope! - Det kom fra den ene dag til den anden - Jeg havde ikke gjort
noget!!!

> [...]
>
> Prøv evt. at opdatere firmwaren.
> Det er ikke alle nye skiver som alle brændere er glade for.

Jeg prøver ingen nye skiver - Fejlen kommer inden brænderen egentlig når
gang!!!.

Fra : Leony

Dato : 23-09-02 08:28

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Command"
> Det er en Sony CRX140E 32/4/8, og den er efterhånden nogle år gammel.

Her er hvad deres hjælp siger om problemet:
http://www.ahead.de/en/content/helptool/148.htm#o148
Ved ikke om det kan bruges.
Bruger du den nyeste version af Nero?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Daniel Andersen

Dato : 24-09-02 17:50

> Her er hvad deres hjælp siger om problemet:
> http://www.ahead.de/en/content/helptool/148.htm#o148
> Ved ikke om det kan bruges.
> Bruger du den nyeste version af Nero?

Der er ikke så meget entydigt at hente - Siden det er kommet så pludseligt
og jeg ikke har pillet ved noget, er det jo fristende at tro at den har
kapituleret. Har også prøvet andre programmer som også melder fejl helt i
starten af en brænding .

Fra : Leony

Dato : 25-09-02 08:02

> [...]
> og jeg ikke har pillet ved noget, er det jo fristende at tro at den har
> kapituleret. Har også prøvet andre programmer som også melder fejl helt i

Hvis andre programmer også melder fejl, så er der sikkert et eller andet
galt med brænderen.
Måske er det på tide at udskifte den.
500 kr til en ny Lite-On, lidt mere hvis du rejser 1. klasse i en
Plextor/Yamaha.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 25-09-02 19:53

> [...]
> galt med brænderen.
> Måske er det på tide at udskifte den.
> 500 kr til en ny Lite-On, lidt mere hvis du rejser 1. klasse i en

Jep! - Det er billigt nok - Det er da et lille plaster på såret