Limbek
Fra : hans brunbjerg

Dato : 22-09-02 07:50

Er der blandt læserne nogle som kan oplyse mig om hvorvidt rigmanden
Henneke Limbek førte jordebog over sine besiddelser-
kan det bekræftes at han sidst i 1300-tallet ejede Engelsholm i Nørup sogn
Tørrild Herred

Tak til dem som vil svare mig

Hans Brunbjerg

Fra : K-C

Dato : 23-09-02 08:17

"hans brunbjerg" <habjerg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Henneke Limbek førte jordebog over sine besiddelser-
> kan det bekræftes at han sidst i 1300-tallet ejede Engelsholm i Nørup sogn

Måske en helt overflødig oplysning, men jeg kan fortælle at der i hvert
tilfælde ikke foreligger noget om et sådant ejendomsforhold i Danmaks Adels
Aarbog, som jo ellers er rig på den slags oplysninger.

Hilsen
Karl-Chr. Frølunde