Club Haburi
Fra : PHK

Dato : 20-12-00 09:09

Er der nogen af jer der har svært ved at få Club Haburi (haburi.com) til at
forstå at I ikke ønsker SPAM e-mail fra dem?

Hvor klager man?

Er de deres egen udbyder eller er der ingen mulighed for at klage til deres
udbyder?

Forbrugerstyrelsen?

Det kan da ikke passe at man ikke kan have sin emailadresse i fred i det
mindste for danske virksomheder?

--
_
|_|

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 20-12-00 09:52

> [...]
> udbyder?
>
> Forbrugerstyrelsen?
>
> Det kan da ikke passe at man ikke kan have sin emailadresse i fred i det

Har du prøvet at læse an af de mails du har fået ?
Dette står i bunden af mine

"Besøg http://www.haburi.com, gå ind i Min Profil i CLUB HABURI-menuen og
klik på Afmeld - så får du ikke flere e-mails fra HABURI, før du selv
tilmelder dig igen."

- Karsten

Fra : Karsten W. Schmidt

Dato : 20-12-00 10:15

"Karsten W. Schmidt" <guggemand@guggemand.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Besøg http://www.haburi.com, gå ind i Min Profil i CLUB HABURI-menuen og
> klik på Afmeld - så får du ikke flere e-mails fra HABURI, før du selv

Eller den første mail jeg fik fra dem

"Hvis du ikke fremover ønsker at modtage e-mails fra HABURI.com, kan du blot
returnere denne e-mail og skrive "Afmeld" i emnefeltet."

det må betyde at hvis du sender en mail til haburi@haburi.com med din mail
som afsender og "Afmeld" i emne .... så bliver du afmeldt

- Karsten

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 19:03

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 20-12-00 19:03

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> Og hvis man ikke direkte har tilmeldt sig i første omgang, overtræder
> Haburi markedsføringslovens §6a. Hvis en henvendelse til dem om at de
> ikke overholder dansk lov tages seriøst, bør man gå til domstolene.

Tredjemand har tilmeldt en af mine adresser til dem og jeg fik mails fra
dem:

8 Dec 2000, 11 Dec 2000 og 13 Dec 2000

Efter hver mail har jeg skrevet til dem og bedt dem fjerne mig fra deres
lister jf. lov om markedsføring §6a, 2 gange til haburi@haburi.com og 3.
gang til abuse@dk.uu.net og promann@haburi.com, så holdt det pludseligt
op.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 20-12-00 19:14

Peter Brodersen in
<ema14ts3spdihqu67s2lp906qun3tgupae@news.worldonline.dk>:

>Og hvis man ikke direkte har tilmeldt sig i første omgang, overtræder
>Haburi markedsføringslovens §6a. Hvis en henvendelse til dem om at de
>ikke overholder dansk lov tages seriøst, bør man gå til domstolene.

Mig bekendt så sender Haburi kun ud til dem, som rent faktisk har
tilmeldt sig. Men at der refereres til Club Haburi, som man skal
tilmelde sig på deres site, giver mig kun grund til at tro han selv
har tilmeldt sig i første omgang.