Teksten fra et felt i db'en skal kun skriv~
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 21-09-02 23:51

Hej Alle,
Jeg laver et db udtræk fra en artikeldatabase, men er i tvivl om
følgende:
I db'en er der et felt, der hedder "link", hvori der er et link
til selve artiklen. I udtrækket skal der stå ordet "abstract",
hvilket så skal linke til artiklens placering på nettet.
Men der skal kun skrives "abstract", når der står noget i feltet
"link" i db'en. Ellers skal der ikke skrives noget.
Hvordan er det lige jeg koder det?
Jeg er ny, men I kan nok se hvad jeg har ment på nedenstående
kode. Er det måske noget med "=null" i stedet for ="" ?
Tak for hjælpen.

<%
Dim conn
Dim rs
Dim n
n=1
Set conn= Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
conn.Open strConnect
set rs=Server.CreateObject("ADODB.recordset")
rs.Open "Select * from publikationer WHERE forfatter LIKE
'%Linnet%' ORDER BY pubyear desc", conn

Do While Not rs.EOF
Response.Write & "." & " "
Response.Write rs("Forfatter") & ". " & "<br>"
Response.Write " " & rs("Titel") & "<br>"
Response.Write rs("pubyear") & ". "
if rs("link")= "" then
Response.Write ""
Else
Response.Write "<a href='"
Response.Write rs("link")
Response.Write "' TARGET='_blank'>Abstract</a>"
Response.Write "<p>"
End if
n=n+1
rs.MoveNext
Loop
rs.Close
conn.Close
Set rs= Nothing
Set conn= Nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-02 01:25

On Sat, 21 Sep 2002 22:50:41 +0000 (UTC), Jesper Fjølner
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

>Men der skal kun skrives "abstract", når der står noget i feltet
>"link" i db'en. Ellers skal der ikke skrives noget.
<snip>
> if rs("link")= "" then

Prøv at erstate ovenstående med:
strLink = rs("link") & ""
If Trim(strLink) = "" Then

Og:
> Response.Write rs("link")
med:
Response.Write strLink

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-02 01:28

On Sat, 21 Sep 2002 22:50:41 +0000 (UTC), Jesper Fjølner
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

Glemte lige:

>Er det måske noget med "=null" i stedet for ="" ?

Nej man kan ikke sammenligne med "= Null". Hvis man vil, kan man teste
med IsNull(var).
Se under IsNull i VBScript-dokumentationen, hvorfor man ikke kan
sammenligne med "= Null".

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 22-09-02 22:45

Helt kanon. Det virker perfekt. Tusind tak for hjælpen.