DreamWeaver MX og Connection String (begyn~
Fra : MCT

Dato : 21-09-02 21:09

Hej
Jeg vil meget gerne bruge DreamWeaver MX til at lave skolens hjemmeside med.
Det går også fint med at lave asp-sider etc.
Der hvor jeg får problemer er når jeg har oploadet en access-database og
ønsker at lave en Connection String:
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=test/skole.mdb" I Dreamweaver.
Det vil den bare ikke.
Hvad skal der stå når jeg har oprettet et bibliotek
www.fjelstrup-skole.dk/test/skole.mdb

Med venlig hilsen

Michael Tillgaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-09-02 23:31

MCT escribió / skrev

> "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=test/skole.mdb" I
> Dreamweaver. Det vil den bare ikke.
> Hvad skal der st† n†r jeg har oprettet et bibliotek
> www.fjelstrup-skole.dk/test/skole.mdb

din connectionstring skal henvise tilden absolute sti til din database,
altså f.eks: c:\inetpub\wwwroot\test\skole.mdb.
Prøv med følgende:

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & server.mappath
("test/skole.mdb")

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : MCT

Dato : 22-09-02 08:16

Tak til Lars.
Det var en stor hjælp til at finde en løsning.
Med venlig hilsen
Michael Tillgaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-02 12:12