Verdens bedste bundkort?
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 21-09-02 18:29

Hej

Jeg vil gerne spørge jer om hvilken bundkort der er verdens bedste - altså
hvilken mærker er de bedste til PCverdenen?

Jeg har et nyt ASUS (P4B266 USB 2.0) bundkort og mange sagde gode ting om
ASUS-bundkortene bl.a. pga. flere muligheder, udvidelser og bedre max. af
ting som cpu og ram m.v. Og til billigere pris.

Er det rigtigt?

Hvad med Microstar er det lige så godt som ASUS? Hvad med andre mærker?

Intel har jo også bundkort men de er dyre ikke?
de er ikke de bedste pga. begrænsninger og høj pris?

Venlig hilsen Bart

Fra : Kristian Espensen

Dato : 21-09-02 19:25

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne spørge jer om hvilken bundkort der er verdens bedste - altså
> hvilken mærker er de bedste til PCverdenen?

Anandtech valgte Asus P4T533-C i "drømme-systemet" for en måned siden:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1687&p=2

> [...]
> ASUS-bundkortene bl.a. pga. flere muligheder, udvidelser og bedre max. af
> ting som cpu og ram m.v. Og til billigere pris.

Asus er virkelig godt: Stabilt, hurtigt, godt til oc og altid med mange
features.

> Hvad med Microstar er det lige så godt som ASUS? Hvad med andre mærker?

IMHO ikke lige så godt som ASUS, Gigabyte og ABIT.

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Cleaner

Dato : 22-09-02 00:12

On Sat, 21 Sep 2002 19:28:42 +0200, "Bart Bendtsen" <bart@privat.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg vil gerne spørge jer om hvilken bundkort der er verdens bedste - altså
>hvilken mærker er de bedste til PCverdenen?

Her kan du få nogle gode idéer: http://www.geek.com/htbc/glandre.htm

Cleaner

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-02 00:19

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> skrev....

> Jeg vil gerne spørge jer om hvilken bundkort der er verdens
> bedste - altså hvilken mærker er de bedste til PCverdenen?

Hvis du vil have et brugtbart svar, så må du opstille nogle
kriterier. Det den ene synes er godt og vigtigt, er uvæsentligt for
den anden.

Iøvrigt er det tåbeligt at udpege en enkelt fabrikant som værende den
bedste. ASUS har f.eks. lavet mange gode motherboards, men også
enkelte mindre heldige eller knapt så gode.

--
Kent Oldhøj

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-02 09:43

"> Iøvrigt er det tåbeligt at udpege en enkelt fabrikant som værende den
> bedste. ASUS har f.eks. lavet mange gode motherboards, men også
> enkelte mindre heldige eller knapt så gode.

Enig, i øvrige kommer det også an på hvilket krav man vil havde den skal
opfylde.
Har selv Asus,MSI,Gigabyt og Abit stabiltete er der ingen forskel på disse
bundkort
og de er hammer gode alle fire inden for de ting de kan.

Mvh.M.H