P&T - lige nu
Fra : Brian Ulrik Adolfsen

Dato : 22-02-01 22:31

Hej -har brug for nogle tips.

Skal på lørdag med fiskeklubben i P&T - på sidste tur fangede jeg intet som
den eneste. Og da jeg normalt er kystfisker og tit fortæller om mine
fangster, ville hånen ingen ende tage.
Jeg regner med at bruge en Tasmania Cobra til at starte med, og vil ellers
skifte over til en Trutta eller Power Bait.

Er der nogle der har nogle gode råd ?

Fra : Bo Svarre Nielsen

Dato : 23-02-01 15:41

Hej Brian,

Det eneste af de 3 nævnte agn jeg har fået fisk på, nu hvor det er koldt, er
powerbait. Jeg har også prøvet med Tasmanian Cobra og Trutta gennemløbere,
men ikke med succes i koldt vand, hvilket jo ikke er ensbetydende med at det
ikke kan lade sig gøre. Det er jo med så meget andet på denne tid af året i
nærheden af bunden det foregår, og der burde en Trutta i skrigende farver
kunne lokke en fisk til hug. Jeg har haft succes med Vibrax spinner i
neongul fisket forholdsvist langsomt (som det nu kan lade sig gøre) over
bunden, men ellers er det nok bundmede med Powerbait i gul eller grøn du
skal prøve, det går næsten aldrig galt.
Jeg vil foreslå en trekrog i str. 8 - 10 - 12, det er vist et temperaments
spørgsmål, jeg bruger selv str. 10, Powerbait kuglen skal helst ikke være
for stor i koldt vand. Jeg benytter et stykke 0.25 line på 40 - 50 cm og
hvis der ikke sker noget kortere jeg det gerne af med 5 - 10 cm. På denne
line bindes krogen selvsagt i den ene ende og et dråbebly på 12 - 15 gr. i
den anden ende, dråbeblyet sættes fast i blinklåsen og kastes forholdsvist
forsigtigt ud så Powerbaiten bliver siddende på krogen. Blyet går til bunds
og Powerbaiten svæver over bunden, afhængigt af længden mellem krog og bly,
herefter placeres stangen i en lodret stangholder, hvorefter linen strammes
forsigtigt op, således at stangspidsen buer en anelse. Det gør det nemmere
at se når der er 'nogen' der piller ved agnen.

Jeg håber det hjælper med at undgå de forfærdelige nulture ved P&T, som også
har drevet mig til vanvid.

Knæk & bræk

Bo

Brian Ulrik Adolfsen <brian.adolfsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9740kk$p0f$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 23-02-01 18:49

"Brian Ulrik Adolfsen" <brian.adolfsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg regner med at bruge en Tasmania Cobra til at starte med, og vil ellers
> skifte over til en Trutta eller Power Bait.

Er man til fluen, havde jeg, sidst jeg var i P&T, held med en sort busket og
livlig flue på en synkeline fisket langsomt.

Mvh
Tonni Aagesen
--
www.spyfluen.dk
Om lystfiskeri af lystfiskere.

Fra : Lars Würtz Hammer

Dato : 23-02-01 19:20

Det bedste råd ligenu vil nok være at fiske med en agn der kan fiskes
langsomt,

om det så er Powerbait, fisket som bobble flod og flue, hvor der 25 c´m fra
kogen sidder et 1 grams blylod sådan at powerbaitet stadig, når bunder,
hvorefter man meget langsomt spinder inde, teknikken er så
når så flodet forsvinder, slår man bøglen over og lader fisken løbe 5-10 sek
med flodet, hvorefter man giver modhug.
eller man bruger trationelt bundmede metoder, hvor man kaster ud hvis det
ikke giver pote på stedet i løbet af de første 5-10 min spinner man
powerbaiten ind som en jig.
eller fisk som du ville fiske på kysten ligenu dybt og LLAANNGGSSOOMMTT,
Sorte wollybugger fluer er altid farlige, det samme som små langsom ind
spinnet blink og spinner

jeg ved godt det er lidt rodet skrivet

hilsen Flyfish.dk knæk og bræk

Fra : Le Moi

Dato : 27-02-01 19:30

Vi var ude at fiske søndag d. 18/02 eller sådan noget, der fangede vi tre
fisk med et snit på 2,5 kg. De blev taget med en lille lilla fisk jeg ved
ikke hvad de hedder. Og de to andre var også på lilla (blink), så det ser ud
til de vil ha' lilla lige nu. Men du kan altid prøve med en rød/gul/orange
jig det er godt her i vinter perioden.

--
Le Moi
--The truth is out there--