Beep code
Fra : Linda Sørensen

Dato : 21-09-02 12:34

Hejsa

Jeg har lige investeret i en del Noise Control udstyr heriblandt
kabinet, køler, harddiskramme mm.

Jeg har været igang med at flytte bundkortet over i det nye kabinet,
men jeg kan ikke få systemet til at starte op igen.

Når jeg trykker på power knappen, får jeg 4 halvlange beeps og
derefter dør systemet.

Bundkortet er et ECS K7VZA. Jeg har prøvet med og uden ram, med og
uden grafikkort oma for at se om det giver udslag i beep coden, men
intet synes at hjælpe.

Nogen forslag??
Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-09-02 12:54

On Sat, 21 Sep 2002 11:33:58 GMT, linda@gladogslank.dk (Linda
Sørensen) wrote:

> [...]
>men jeg kan ikke få systemet til at starte op igen.
>
>Når jeg trykker på power knappen, får jeg 4 halvlange beeps og

Prøv at kigge her :
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
Du skriver jo ikke hvilken BIOS dit bundkort har, men
du kan finde dem alle ovre i menuen til højre.

Fra : Linda Sørensen

Dato : 21-09-02 13:05

[...]

fejlen var, at der til køleren hører 3 forskellig XTRA ledninger, og
med disse kan man styre spændingen.. bundkortet kunne tilsyneladende
ikke kapere den laveste spænding... og systemet vil åbenbart ikke
starte uden en korrekt monteret køler..

Mvh
Bo Dudek

Fra : Mogens

Dato : 21-09-02 14:48

On Sat, 21 Sep 2002 12:05:04 GMT, linda@gladogslank.dk (Linda
Sørensen) wrote:

> [...]
>med disse kan man styre spændingen.. bundkortet kunne tilsyneladende
>ikke kapere den laveste spænding... og systemet vil åbenbart ikke

Hvis du bare kan få maskinen startet op en enkelt
gang med en anden køler, så kan du sikkert slå
den kontrol fra i BIOS'en og så kan du montere
den køler du gerne vil bruge.

mvh Mogens