Flade og madding dertil
Fra : J.H.B

Dato : 21-09-02 06:06

Når man bor i kbh er det ikke altid til at opdrive friske sand/børsteorm
især ikke en søndag morgen hvor lysten til at fange et par flade kommer over
en .....Kender nogle mon det ?

Har læst om at Muslinger, rejer eller sildestykker eller sågar en god dansk
regnorm kan erstatte sand/børsteorm men hvilket virker bedst på de der flade
satan'er

håber nogle har erfaringer hermed
hilsen
Jens

Fra : Anders & Berit

Dato : 21-09-02 07:32

Sildestykker har jeg aldrig haft succes med, regnorm lidt bedre, men mest
ising. Rejer fungerer rigtig godt, men kan være lidt svære at holde på
krogen i kast. Bind dem fast med lidt agn elastik (tynd strømpeelastik). Det
låser sig selv bare ved at sno det stramt om.

Mvh
Anders

Fra : Peter

Dato : 22-09-02 10:24

Hej Jens.

Fersk makrel er et godt bud.
Makrelstykkerne sidder rigtig godt fast på krogen og er efter min erfaring
mindst ligeså gode som sandorm.
Fisken kan fryses hel og du behøver ikke at tø den op før fiskeriet. Du kan
sagtens skære passende stykker af den i frossen tilstand.

Hilsen Peter.

Fra : Kursist

Dato : 26-09-02 07:33

I modsætning til Anders har jeg haft en del succes med sildestykker. Hvis
filetten har været frosset, er den utrolig let at agne i haloptøet tilstand,
og den holder sig længere, før den går i opløsning. Til gengæld synes jeg,
det er problem med regnorm. De dør meget hurtigt i (rigtigt) saltvand

Peter