Tak gave til nybagt far
Fra : Winnie Henriksen

Dato : 20-09-02 20:05

Hej Alle

Tak for svarene

Nu er jeg officielt Tante, de fik en lille søn mandag og vi har kørt
dem hjem idag.

Vi købte en bluse hvor vi fik trykt en teksten:

Pas på ... Nybagt Far
16/9 2002
(jeg bider hvis nogen gør min søn fortræd)

Den har de grint en del af på afdelingen.

Vi havde også en softice med til moderen (hun har haft sukkersyge de
sidste 6 mdr.) den røg hurtigt

Lige en ting mere, på glostrup må børn under 15 ikke komme ind, det
har jeg ikke set før på alm. barselsgange er det sådan andre steder.

Endnu engang tak

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Brian K

Dato : 20-09-02 22:03

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Lige en ting mere, på glostrup må børn under 15 ikke komme ind, det
> har jeg ikke set før på alm. barselsgange er det sådan andre steder.

Hej

den var ny !

Vi fik en søn på glostrup for 1 år & 7 mdr siden og vores datter på 4 år var
med deroppe hverdag !

Det lyder meget underligt det der ! (med mindre det er børn under 15 år som
IKKE er søskende...så syntes jeg det lyder fair nok (der skal jo være ro
sådan et sted !)

mvh
brian

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 21-09-02 10:20

Hej

On Fri, 20 Sep 2002 23:03:14 +0200, "Brian K" <brian@nospam.com>
wrote:

>Det lyder meget underligt det der ! (med mindre det er børn under 15 år som
>IKKE er søskende...så syntes jeg det lyder fair nok (der skal jo være ro
>sådan et sted !)

Det var kun for ikke søskende, men der hvor jeg ellers har været på
barselsafd. i kbh var der ikke de regler så derfor undrede jeg mig,
der stod også at barnet og moderen ikke måtte forlade afd. før de blev
udskrevet og hvis man ser på Hvidovre, Riget, Herlev m.m ja så går de
rundt i forhallen med børnen, så det virkede lidt gammeldags og
jeg havde 2 (10 & 14) siddende uden for barselsdøren og vente på at
den nye far kom og tog deres gaver og at lille manden blev vist gennem
en glasdør

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 21-09-02 10:49

> [...]
> jeg havde 2 (10 & 14) siddende uden for barselsdøren og vente på at
> den nye far kom og tog deres gaver og at lille manden blev vist gennem

Hej Winnie
Jeg kan egentlig også godt forstå det der med, at ikke-søskende ikke må
komme med, men jeg er komplet uforstående overfor, hvorfor mor og bebs ikke
må forlade afdelingen. Det er vel ikke et fængsel.
Det er da rigtigt, at der ex. må ryges i vandrehallen på hvidovre og at det
jo bestemt ikke godt for de små, men det er vel dybest set moderens eget
problem og det må da være ulideligt at skulle være tvunget til at opholde
sig på en barselsgang, hvis man nu gerne vil gå sig en lille tur og få lidt
gang i musklerne igen.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-09-02 11:48

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem og det må da være ulideligt at skulle være tvunget til at opholde
> sig på en barselsgang, hvis man nu gerne vil gå sig en lille tur og få

jeg vil bare lige sige at der faktisk ikke længere må ryges på gangen på
hvidovre hospital ( har lige tilbragt tre dage der)....
de har i stedet lavet rygerum rundt omkring på sygehuset...
dertil skal så siges at folk er nogle klovner til at overholde
rygepolitikken....
feks åbner de ofte dørene til rygerummene for at få "frisk luft" ind.....
hvilket går ud over andre der er på gangen....
og så sent som torsdag aften så jeg flere ældre herrer der ignorerede
rygerummet totalt til fordel for et tv....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 21-09-02 13:17

Hej Rikke

On Sat, 21 Sep 2002 11:48:40 +0200, "Vagn Torup & Rikke Bachmann"
<vagntorup@get2net.dk> wrote:

>Jeg kan egentlig også godt forstå det der med, at ikke-søskende ikke må
>komme med, men jeg er komplet uforstående overfor, hvorfor mor og bebs ikke
>må forlade afdelingen. Det er vel ikke et fængsel.

Jeg talte lige med moderen idag, afd. er en blandet afd. dvs. at børn
der er meget små kommer der ned når de kan klare sig.
Da vi lå på RH med pigerne var det på afd. for små/problem børn (der
var omtalet moder 12 førstegang) der måtte heller ikke komme andre end
søskene ind. Det kan jeg stadig ikke fatte for hvis børnene går i
samme børnehave ol. så har de samme smitte fare og så skulle alle være
forbudt og havd med voksne der har småbørn kan de ikke smitte ?.

Da den store blev geniindlagt som 5 mdr. måtte vi op på børne afd. da
de på GN havde haft meningitis og flere var døde. Jeg forstår og
akseptere at de børn ikke har behov for at blive smittet men derfor
skulle der jo også vær total forbud eller hvad ?

Hvis det var mig der havde født ja så kunne mine børn komme ind så
hvad er det smarte det kan jeg bare ikke se.

Pigerne skal idag ud og se lille fætter så de er oppe at køre

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-09-02 16:03

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

klip

Det kan jeg stadig ikke fatte for hvis børnene går i
> samme børnehave ol. så har de samme smitte fare og så skulle alle være
> forbudt og havd med voksne der har småbørn kan de ikke smitte ?.

Uden at kende de enkelte hospitalsafdelinger, tror jeg, det må være en
afvejning af fordele og ulemper for den enkelte familie: Af hensyn til
familiens fremtidige trivsel er det vigtigt, at større søskende lærer den
lille ny at kende snarest muligt - og så bliver smitterisikoen og uroen til
noget sekundært.
Det er ikke helt så vigtigt for de øvrige børn i omgangskredsen: her vægter
man så at beskytte den lille ny - og så må fætre og kusiner vente med at
kigge på bebsen, til den er kommet hjem (selv om de naturligvis brændende
ønsker at kigge og ae og nusse, præcis som bebsens søskende).

Kunne det ikke være forklaringen?

Hilsen Inger

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-09-02 06:55

Inger Pedersen wrote:

> [...]
> kigge på bebsen, til den er kommet hjem (selv om de naturligvis brændende
> ønsker at kigge og ae og nusse, præcis som bebsens søskende).

Præcis. Vi talte om det med personalet, da vi havde Albert indlagt på
neonatal i Holbæk, og det var netop, hvad de gav som forklaring.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 22-09-02 20:37

> [...]
ikke
> må forlade afdelingen. Det er vel ikke et fængsel.

Det må være nyt...... Jeg blev far i marts, der var da ingen regler om at
mor og/eller barn ikke måtte forlade afdelingen..

Thore
- Signes far

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-09-02 06:51

Winnie Henriksen wrote:

<snip>

> Lige en ting mere, på glostrup må børn under 15 ikke komme ind, det
> har jeg ikke set før på alm. barselsgange er det sådan andre steder.

Det lyder ærlig talt hysterisk.

På neonatalafdelingen i Holbæk sætter de grænsen ved 12 år. Og selv der
dispenserer de for søskende.

12 år er i øvrigt valgt ud fra en vurdering af barnets evne til forstå
de grundlæggende hygiejenprincipper.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com

Fra : Sott

Dato : 29-09-02 12:20

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Lige en ting mere, på glostrup må børn under 15 ikke komme ind, det
> har jeg ikke set før på alm. barselsgange er det sådan andre steder.

Hmmm... da min lillesøster fødte for 4 mdr. siden,
var både jeg og to af mine børn (7 og 12 år) med
til fødslen og alle mine børn (7, 12 og 13 år) var
med på besøg... det var på Hvidovre, men det
var selvfølgelig ikke neonatal-afdelingen (ved ikke
lige om det er stavet korrekt). Da jeg fødte min
datter, som nu er 12 år, blev hun kortvarigt indlagt
på neonatal-afdelingen, og der fik både storebror
på 1 år og moster på 7 år lov at komme på besøg.

/Søs