CC: forbindelse af router til hub...
Fra : Magnus

Dato : 20-09-02 18:17

Har lige modtaget adsl router fra cybercity og har sat den op men så ser jeg
på min hub som indtil da har forbundet husets computere som alle er sat til
stik mærket "In" og nr. 1-8.

Men der er også et stik på hub'en hvor der står "out"...
Hvad er dette stik til og hvor skal jeg forbinde min router med enten lige
eller krydset kabel...?

/Magnus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-02 19:56

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men der er også et stik på hub'en hvor der står "out"...
> Hvad er dette stik til og hvor skal jeg forbinde min router med enten lige

Så skal du nok forbindelse med et normalt kabel. Hvis du bruger en af de
normale porte, skal du bruge krydset..

Men hver opmærksom på, at uplink porten, nok er delt med en af de normale
"in" porte.. Så hvis du har 8 computere, sat til en 8 ports hub. Kan det nok
ikke lade sig gøre, at tilslutte routeren :-/ Så må du købe en størrere.. og
køb så en Switch, når du er igang.

Fra : Morten Larsen

Dato : 21-09-02 21:32

> [...]
nok
> ikke lade sig gøre, at tilslutte routeren :-/ Så må du købe en størrere..

blander mig lige, mener du at "out" porten er uplink ?
Roder lidt med det samme, og er lidt i tvivl
om hvornår jeg skal bruge krydset kabel.

Morten

Fra : Cubus

Dato : 22-09-02 01:32

> blander mig lige, mener du at "out" porten er uplink ?
> Roder lidt med det samme, og er lidt i tvivl
> om hvornår jeg skal bruge krydset kabel.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php
--> Hvornår "lige igennem" og hvornår "krydset"?

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 22-09-02 11:16

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men der er også et stik på hub'en hvor der står "out"...
> Hvad er dette stik til og hvor skal jeg forbinde min router med enten lige
hvilken router har du? jeg køre selv med cisco 677 og her følger et krydset
kabel med, hvis du har en uplinkport i hubben bruger du bare det der fulgte
med routeren, hvis der ikke er uplink i skal du bruge et ikke krydset kabel.

Hygge

Dorthe

Fra : Per Brodersen

Dato : 27-09-02 16:12

> [...]
>
> Men der er også et stik på hub'en hvor der står "out"...
> Hvad er dette stik til og hvor skal jeg forbinde min router med enten lige

Vi taler om en router som skal give dig internet, så skal den
forbindes til out som også er kaldet link, og husk mange hub kan
aktivere den som out eller link udgang, eller deaktivere den så den
bare fungere som almindelig netkabel ingang som de andre 1-8, check
dette hvis det ikke virker, kablet skal være et UTP , i dine ord et
lige kabel.

Hilsen

Per