Dreamweaver MX spørgsmål
Fra : MCT

Dato : 20-09-02 17:09

Dreamweaver MX begynder spørgsmål

Jeg har på min Windows XP PRO installeret IIS fungere fint.

Jeg har lavet en Acces database ligger i c:\inetpub\db\skole.mdb

Jeg har oprettet et nyt site f.eks. skole

Som server technology har jeg valgt ASP VBScript etc.

Jeg kan godt lave asp sider som henter oplysninger fra skole.mdb etc. De
fungere upåklagelige,

men laver jeg en asp side der skal tilføje eller opdater databasen sker der
intet (500-serverfejl).

Jeg har lavet Insert Record etc.

Hvad er der mon galt? Er der nogen der kan komme med et bud?
Jeg ved det ikke er meget at gå efter.

Med venlig hilsen

Michael Tillgaard

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-09-02 17:23

> [...]
> fungere upåklagelige,
>
> men laver jeg en asp side der skal tilføje eller opdater databasen sker der

Prøv at kig her: http://l.improve.dk/?67 og post derefter den fulde
fejlkode.

> Hvad er der mon galt? Er der nogen der kan komme med et bud?
> Jeg ved det ikke er meget at gå efter.

Det hjælper med den fulde fejlkode.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : MCT

Dato : 20-09-02 18:09

Tak for svaret.
Jeg får nu følgende:

Microsoft JET Database Engine fejl '80040e14'

Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.

/skole portal/opret.asp, linje 141

Linje 141 ser således ud:

MM_editCmd.Execute

Lidt mere af coden:

' execute the insert
Set MM_editCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection
MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery
MM_editCmd.Execute
MM_editCmd.ActiveConnection.Close

If (MM_editRedirectUrl <> "") Then
Response.Redirect(MM_editRedirectUrl)
End If
End If

End If
%>

Nogen der kan hjælpe.

mvh.
Michael Tillgaard

Fra : MCT

Dato : 20-09-02 18:50

Øh... Det hjalp at "dele" mappen med databasen!?

mvh.
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-09-02 00:02

MCT skrev:

> [...]

> ' execute the insert
> Set MM_editCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
> MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection

Hvad ligger der i MM_editQuery? Udskriv variablen inden du kører
din sqlkommando - og send resultatet her.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)