7 uger gl. killing - 460 g.
Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-02 17:02

Hej alle!
Nu er den gal med Alison igen  Vi var ellers så glade for, at
hun var begyndt at følge med de andre killingers vægte, og hun spiste
selv og alt muligt. Men siden i søndags har hun tabt sig 40 g. Det er
meget når man hedder Alison. Man kan tydeligt mærke hendes ribben,
skulderblade og rygsøjle. Det er helt uhyggeligt 
Er der nogen der har en ide til hvad vi kan gøre? Kan man tvangsfodre en
killing i den alder? Jeg har lige siddet og prøvet at fodre hende selv,
men hun ville ikke engang spise en teske torskerogn med KMR mælk 

Hun havde jo heller ikke den bedste start på livet. I løbet af de første
4 dage tog hun kun 8 g på, og så begyndte hun så langsomt at tage mere
og mere på da jeg begyndte at fodre hende, men vores dyrlæge gav hende
ikke mange chancer da hun var meget svag.

Håber der er nogen der kan hjælpe os, for vi er meget kede af det på
Alisons vegne.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - HUNKILLING TIL SALG!

Fra : goofy

Dato : 20-09-02 16:51

Hej Louise
> Er der nogen der har en ide til hvad vi kan gøre? Kan man tvangsfodre
en
> killing i den alder? Jeg har lige siddet og prøvet at fodre hende
selv,
Jeg ved ikke om man kan tvangsfodre, men prøv evt. med en sutteflaske i
ministørrelse med kaffefløde, men hvis katte ikke vil lave
sugebevægelser hjælper det nok ikke.
Et dyrlægebesøg er nok det eneste rigtige.
Steen Vinbæk

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-02 17:24

Hej Steen!
Da hun var lille fik hun mælk i en lille engangssprøjte, men når hun er
så stor, skulle hun jo gerne have noget fast føde indenbords samtidig.
Eller det gør måske ikke noget??

Jo, hun skal helt klart kigges på af dyrlægen, men jeg vil lige høre om
der er nogen af jer der har nogle gode råd. Evt har været i samme
situation.

Fra : goofy

Dato : 20-09-02 23:22

Hej Louise
> Hej Steen!
> Da hun var lille fik hun mælk i en lille engangssprøjte, men når hun
er
> så stor, skulle hun jo gerne have noget fast føde indenbords samtidig.
Ingen tvivl om det, men når killingen er afkræftet er det bedre at få
lidt flydende føde end slet ingenting, og vædske skal de have.

Pøj Pøj, Knæk og Bræk eller hvad man nu siger i denne forbindelse
håber at høre fra dig når du hav været ved dyrlæge kl. 21.00

Steen Vinbæk

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-02 18:50

Vi har ringet til dyrlægevagten og fået en tid til hende på
dyrehospitalet kl 21.

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 20-09-02 18:58

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Vi har ringet til dyrlægevagten og fået en tid til hende på
>dyrehospitalet kl 21.

Alle fingre + Fies poter er krydsede for babyen.

Knus & tanker.

Stina H. Diderichsen

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-02 19:35

Hej Katrine & Stina!
Tak skal I ha! Det varmer!

Selvfølgelig skriver jeg når vi kommer hjem.

Forresten Stina, så kunne vi høre en killing pive igår
aftes.....oppefra! Så fik vi øje på Anakin på den øverste platform på
gulv til loft kradsetræet, og så kunne han ikke komme ned igen

Knus fra Louise

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 20-09-02 21:41

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Selvfølgelig skriver jeg når vi kommer hjem.

Jaaaa - og hun har det selvfølgelig super det lille kræ. Det var
dejligt.

>Forresten Stina, så kunne vi høre en killing pive igår
>aftes.....oppefra! Så fik vi øje på Anakin på den øverste platform på
>gulv til loft kradsetræet, og så kunne han ikke komme ned igen

Hvorfor er det egentlig at det ikke undrer mig overhovedet? Det er vel
heller ikke tilfældigt at han er den eneste der synes at det var langt
sjovere at angribe mine hænder end at blive kælet.

Jeg har så til gengæld brugt hele aftenen på at overtale manden til at
gulv-til-loft-kradsebræt og jeg tror - måske - kanske - eventuelt - at
det virker. Måske.

Stina H. Diderichsen

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-02 22:19

> Jaaaa - og hun har det selvfølgelig super det lille kræ. Det var
> dejligt.

L: Meget

> Hvorfor er det egentlig at det ikke undrer mig overhovedet? Det er vel
> heller ikke tilfældigt at han er den eneste der synes at det var langt
> sjovere at angribe mine hænder end at blive kælet.

Undre heller ikke mig noget som helst *G* Han var den første der blev
født, den første til at kravle op i sofaen og alt muligt. Dog har Amy
æren for at være den første til at gå Men han har ikke været deroppe
siden. Han tør sgu nok ikke den lille skid *G*

> Jeg har så til gengæld brugt hele aftenen på at overtale manden til at
> gulv-til-loft-kradsebræt og jeg tror - måske - kanske - eventuelt - at
> det virker. Måske.

L: Du må sige til ham, at et gulv til loft kradsetræ er livsnødvendigt
når man har norsk skovkat Det er jo noget helt andet end sådan en 9
årig.....hov, sorry...8 årig huskat der ikke gider lege *G*
Du ved vel godt at de er billigst hos www.likita.dk?

Knus fra Louise & Anakin

Fra : Trine Piltoft

Dato : 20-09-02 20:15

Hej Louise

> Vi har ringet til dyrlægevagten og fået en tid til hende på
> dyrehospitalet kl 21.

Held og lykke med hende. Jeg krydser fingrer for at det ikke er noget
alvorligt.

Mvh. Trine