BK 6.1 manual
Fra : Ukendt

Dato : 20-09-02 13:46

Kære John

Normalt ville jeg ikke komme med noget indlæg her.
Men jeg mener du kommer med nogle helt urimelige kommentar.

1) Brothers Keepers installations fil er gratis at hente.
2) For registrerede bruger af BK5 - kan de frit anvende BK6.1
med samme reg.nr. og password.
3) Program har dansk bruger flade - det er gratis.
4) Der er dansk hjælpe fil med - det er gratis.
5) Dansk support via telefon/e-mail - det er gratis.
Uanset om man er registreret eller ikke.
6) Dansk web-side www.brotherskeeper.dk

Altså masser af god service = gratis ydelser.

Hvor vidt om den enkelte bruger ønsker at lære programmet efter hjælpefilen
eller ved at have en trykt manual i hånden. Er vel i bund og grund op til
den enkelte selv at beslutte.
Hvis du køber rettighederne - altså betaler registreringsafgiften, får du
fra John Steed mulighed, for at få tilsendt en gratis trykt manual - dog kun
på engelsk.
Men desværre beregner PostDanmark sig et gebyr på 50kr. plus moms, for at
behandle denne import til en værdi af 0$ - se anden tråd her i denne
konferencen.

At der er valgt, at brugerne kan købe en trykt dansk manual - 148 sider med
illustrationer samt yderlige vejledninger i anvendelsen af programmet - kan
du vel bare glæde dig over, at denne mulighed findes - der er ikke nogen,
der siger at du SKAL købe. Det er helt frit.

Til dine bemærkninger om at den danske manual bør kunne hentes på nettet i
form af en PDF fil. Og efterfølgende udskrives hos de som ønsker dette.
Jammen det kan du godt have ret i. Men jeg har altså valgt at trykke
manualen og udbyde den i salg.
Og sammenlignet med andre "manualer" som kan købes i bladkiosken til typisk
89,- er en pris på 130 inkl.. porto, ikke meget.

Men det er dog helt frit, for dig at skrive en ny Brothers Keeper manual -
gemme den som en PDF fil og ligge den online.
Men husk at med regne dine udgifter til det software du benytter i den gode
sags tjeneste.

Venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen
www.brotherskeeper.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 20-09-02 19:34

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support> skrev i en meddelelse

> Kære John
>
> Normalt ville jeg ikke komme med noget indlæg her.

Hvorfor egentlig ikke?
Vi savnede ellers ind imellem din kommentar i den tråd (start 30-08-2002),
hvor du også har postet dit seneste indlæg, -som iøvrigt er helt identisk
med det, jeg svarer på her.

> Men jeg mener du kommer med nogle helt urimelige kommentar.

Det synes jeg egentlig ikke John gør for, - Chris, -helt ærligt:

1. Hvorfor sender du lige nu dit indlæg i TO tråde?
2. Hvorfor er det så vigtigt for dig, at kopiere dit indlæg herop på en mere
fremtrædende plads?
3. Er du enig i, at denne NG ikke er beregnet til kommercielle opslag?
(Heller ikke de "skjulte")?

Jeg forventer egentlig ikke du svarer, det plejer du jo desværre ikke.
Jeg synes blot, at du skal annoncere dit kommercielle projekt hvor det hører
hjemme, - f.eks. i "dk.marked.privat".

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Chris

Dato : 21-09-02 01:19

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> "Chris Gade Oxholm Sørensen" <support> skrev i en meddelelse
>

> Hvorfor egentlig ikke?

Ser du disse emner ender desværre meget hurtig i en eller anden krig som jeg
ikke ønsker at deltage i.

> [...]
> med det, jeg svarer på her.

> Det synes jeg egentlig ikke John gør for, - Chris, -helt ærligt:

Det er en mening og jeg har rede gjort for min.

> 1. Hvorfor sender du lige nu dit indlæg i TO tråde?

Teledanmarks server har været nede hele aften - og kunne ikke komme
igennem - beklager.

> 2. Hvorfor er det så vigtigt for dig, at kopiere dit indlæg herop på en
mere
> fremtrædende plads?

Se ovenfor.

> 3. Er du enig i, at denne NG ikke er beregnet til kommercielle opslag?
> (Heller ikke de "skjulte")?

Enig - derfor er jeg også holdt med at sende kopi af mine nyhedsbreve om
Brothers Keeper her.
Selv om de er blevet efterlyst.

Med venlig hilsen
Chris

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-09-02 17:49

Sig mig Chris (og din norske kompagnon), hvad har I gang i?

Hvorfor poster du dette indlæg en gang til?
Du har jo postet det i den tråd, hvor du tidligere reklamerede for din
unødvendige og gammeldags, bogtrykte, indbundne osv. manual?
Start dato: 30-08-2002. (Kik lidt længere nede).

Hvis du vil svare på et indlæg, synes jeg du bør gøre det i den tilsvarende
tråd.
Når du nu ønsker en mere fremtrædende plads,begynder det for mig at se
at ligne en tanke.

Alle kommercielle og profitsøgende indlæg tillader jeg mig herved venligt,
men bestemt, at henvise til dk. marked.privat

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-09-02 18:13

Har lige været omkring Google-grupper og set, at mit tidligere indlæg
åbenbart er
blevet accepteret der, men ikke hos Tele Danmark.
Derfor kunne jeg ikke selv se det, og postede derfor ovenstående.
For god ordens skyld bør man så se bort fra bemærkninger, der kan relateres
til TeleDanmarks
serverproblemer.
Men da Chris's svar i mine øjne er ret undvigende, ønsker jeg at fastholde
ovenstående indlæg.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Chris

Dato : 21-09-02 21:29

Kære Poul

Netop samme problem havde jeg med TeleDanmark.
Derfor kom mit indlæg til at fremgå 2 gange. Men lad nu det ligge.

Men jeg skal da gerne sende dig en undskyldning, hvis du mener at mine
indlæg ikke skal være her i konferencen.

Men venlig hilsen
Chris

Fra : Claus Sørensen

Dato : 22-09-02 10:59

Jeg skal ikke tage nogens mening fra dem, men ærlig talt virker det
hysterisk på mig at kalde Chis Gade Oxholm Sørensens info-notater om
opdatering af Brother's Keeper version 6 DK og info om trykte manualer for
kommercielle og profitsøgende.

Da den hidtidige danske kontaktmand for Brother's Keeper døde, blev der et
tomrum, og længe herskede tvivl, om arbejdet med færdiggørelse af den ny
version på dansk ville finde sted. Det skete, om Chris Gade Oxholm Sørensen
har været ihærdig med at informere. Jeg synes ikke, informationerne har
våret præg af kommerciel og profitsøgende reklame. Heller ikke
informationerne om håndbogen. Prissætningen er yderst lav, og
informationerne er for mig at se relevante. Jeg ville nødig have været dem
foruden. Mener man noget andet, er det selvfølgelig o.k. at give udtryk for
det, men nogle har gjort det, så stemmen kammede over. Jeg undrer mig.

Claus Sørensen

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-09-02 11:16

"Claus Sørensen" <cs-press@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tomrum, og længe herskede tvivl, om arbejdet med færdiggørelse af den ny

Der er vist ingen der underkender det arbejde Chris har påtaget sig efter
Jens Finnerup's død, men tag lige og læs Poul Eriks indlæg i
dk.admin.netikette. Det er et indlæg der 'rammer hovedet på sømmet' uden at
det fungerer som 'Netbetjenteri'. Det er et godt indlæg hvor han fuldt ud
anerkender det vanskelige job Chris overtog, men alligevel forstår at skelne
mellem info og reklame.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
"Når jeg bliver stor vil jeg være chef. Og så vil jeg være flink

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 22-09-02 11:21

Uten å ta standpunkt til regler i Danmark, da disse kjenner jeg ikke, så
er i prinsippet samme type informasjon sendt mange ganger på norske
tilsvarende nyhetsgrupper.
Det finnes selvfølgelig grenser her også, men det er alltid en fare for
at man
"skytter fluer med kanoner"

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-09-02 11:40

"Otto Jorgensen" <otjoerge@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilsvarende nyhetsgrupper.
> Det finnes selvfølgelig grenser her også, men det er alltid en fare for

Vi har med andre ord en større chance for at ramme rigtigt her i Danmark, da
det i stedet for fluer er gråspurve vi så går efter )
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-09-02 13:52

Otto Jorgensen <otjoerge@online.no> skrev Sun, 22 Sep 2002 10:21:21 GMT

>Uten å ta standpunkt til regler i Danmark, da disse kjenner jeg ikke,

Reglerne er på det punkt ganske klare:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk
Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlig
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet.
X--------------- citat slut ----------------------

>Det finnes selvfølgelig grenser her også, men det er alltid en fare for
>at man "skytter fluer med kanoner"

Det gør vi normalvis heller ikke her.

Men når diskussionen opstår, og især hvis den antager en mere principiel
karakter, så må man nødvendigvis forholde sig til reglerne sådan som de
nu engang er - og ikke sådan som man hver især mener de burde være.!

Og især skal man passe på ikke at lade sin holdning afspejle af om det i
den konkrete situation er er produkt man selv sympatiserer med eller ej.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Claus Sørensen

Dato : 22-09-02 16:28

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Og især skal man passe på ikke at lade sin holdning afspejle af om det i
| den konkrete situation er er produkt man selv sympatiserer med eller ej.

Det har du i realiteten ganske ret i. Men når vi nu er ved det principielle,
så handler min reaktion ikke om, hvorvidt jeg sympatiserer med et produkt
eller ej, men om at jeg som bruger af nyhedsgruppen får en information i
hænde, der er brugbar, når jeg nu engang anvender produktet. Jeg vil have
den samme holdning til information af samme slags om andre genealogiske
programmer - fordi der gives kontant og brugbar information. At
informationen så samtidig skaber reklame må - også i henhold til
statutterne - være acceptabelt, når hovedformålet er opfyldt og reklamen
underordner sig dette hovedformål.

Claus Sørensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-09-02 23:41

"Claus Sørensen" <cs-press@post.tele.dk> skrev Sun, 22 Sep 2002 17:28:06
+0200

> [...]
>eller ej, men om at jeg som bruger af nyhedsgruppen får en information i
>hænde, der er brugbar, når jeg nu engang anvender produktet.

Jammen dermed foretager du jo netop en personlig vurdering i den
konkrete situation.

Det er da forståeligt nok. Men så må du også være indstillet på at
tillade alle andre at gradbøje reglerne, hver især efter deres eget
forgodtbefindende.

>informationen så samtidig skaber reklame må - også i henhold til
>statutterne - være acceptabelt, når hovedformålet er opfyldt og reklamen
>underordner sig dette hovedformål.

Denne form for information klares langt mere elegant, langt mere
virkningsfuldt, *langt* mindre støjende, og helt efter reglerne, ved
jævnligt at deltage i den almindelige faglige diskussion og så placere
en notits i sin signatur.

Hvorfor i alverden skal vi blive ved med at tærske langhalm på dette.?

Reglerne er klare og letforståelige. Og utallige diskussioner har vist
at hovedparten af gruppens brugere er indforstået med disse regler.

Og sidst, men ikke mindst, det (forbuddet mod kommerciel reklame) er en
overordnet regel for hele dk-hierakiet, en forudsætning for overhovedet
at kunne godkendes som dk-gruppe. En ændring af reglerne på netop dette
punkt ville ikke være mulig i nogen som helst dk. gruppe - end ikke om
så alle gruppens brugere var enige om det.

-EOD-

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-09-02 01:16

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support> skrev i en meddelelse

> Altså masser af god service = gratis ydelser.

For de der kender Chris fra FIDOnet-dagene er der nok ikke megen tvivl
tilbage om amatørånden. Husker jeg ikke meget galt er det "Fællesdatabasen"
og andre gode initiativer. Det er da heller ikke helt uacceptabelt at
forsøge at kompensere lidt for de udgifter man har ved en sådan indsats.
Men det er ikke ligemeget hvordan.

Li'som dengang på Fido er der i dag på Usenet et meget skarpt skel mellem
amatørånd og købmandskab - og vil man begge dele, så skal man balancere
knivskarpt (hvilket fremgår at Chris forsøger).

Grænsen mellem information om og avertering for et givet produkt opfattes
forskelligt alt efter hvem der læser, hvorfor man som "forhandler" står sig
bedst i at undlade noget der bare smager af markedsføring i Usenet-grupper
der ikke er beregnet dertil.

Chris' danske BK-manual er et yderst godt initiativ og informationen om at
den nu findes og hvor man kan finde yderligere oplysninger herom er
naturligvis ok. En uopfordret, gentaget information om pris og salgssted er
derimod ikke. Det hører til i en markedsgruppe blandt købmænd der vil
profitere på deres arbejde.

Her ville jeg råde enhver der tager sig betalt for service helt at undlade
"købmands-kommunikation" i denne Usenet-gruppe og nøjes med henvisningen i
signaturen, i dette tilfælde f.eks.:
"BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk"
Det er tilladt og fint nok til at skabe den nødvendige kontakt - uden at
blive off-topic.

Det skal ikke afholde "forhandlere" fra at besvare relevante spørgsmål om
produktet i gruppen - eller i det hele taget at deltage i debatten på lige
fod med alle andre.

Fortsat debat om dette emne er off-topic hvorfor Follow Up To:
FUT: dk.admin.netikette
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]