Tilføj x.sql til databasen?
Fra : Ghashûl

Dato : 22-02-01 20:54

Hej!

Jeg har indtil videre lavet min hjemmeside i ASP men har nu lyst til
at skifte over til PHP.

Jeg skal have konverteret nogen store databaser og har fundet et ASP
script der gennemgår min Access database og outputter en .sql fil.

Problemet er nu at jeg har ingen anelse om hvordan jeg bruger denne
..sql fil.

Har i nogen ideer?
TIA

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Ghashûl

Dato : 22-02-01 21:00

On Thu, 22 Feb 2001 20:53:40 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

> [...]
>script der gennemgår min Access database og outputter en .sql fil.
>
>Problemet er nu at jeg har ingen anelse om hvordan jeg bruger denne

Glemte lige at skrive at det er en MySQL database det skal hældes ind
i.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-02-01 22:25

On Thu, 22 Feb 2001 21:00:00 +0100, Ghashûl <ghashul@ghashul.dk>
wrote:

>Glemte lige at skrive at det er en MySQL database det skal hældes ind
>i.

kig evt. på phpmyadmin...
http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

men du kan også hælde data direkte fra ms access til mysql vha. en
odbc driver... se evt. http://odbc.trc.dk/

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : John Mørck Hansen

Dato : 23-02-01 20:09

"Ghashûl" <ghashul@ghashul.dk> skrev

> [...]
> script der gennemgår min Access database og outputter en .sql fil.
>
> Problemet er nu at jeg har ingen anelse om hvordan jeg bruger denne

Tja, du kan bruge denne kommando:

mysql -u root -p < minFil.sql

Husk lige at check'e at der bliver bruge USE 'database navn' efter der er
oprettet en ny database i scriptet. Altså noget i retningen med:

CREATE DATABASE MinDatabase;
USE MinDatabase;

CREATE TABLE MinTable (
);

CREATE DATABASE MinDatabaseVol2;
USE MinDatabaseVol2;

CREATE TAB...

Jeg siger det bare for jeg har været ude for at et script lige havde glemt
at tilføje USE linien. Jeg fik en uhyggelig masse tabeller i en database og
17 tomme databaser

Det er godt nok nogle år siden men... check det lige

(John =