Kan ikke tyde fejlen
Fra : Viktoria Runge

Dato : 20-09-02 12:12

Hej

Jeg har fået følgende fejl som jeg ikke rigtig kan tyde - er der nogen
der har et forslag til hvad det kan være???
Serverobjekt, ASP 0177 (0x8007007E)
8007007e

Sætningen den brokker sig over er følgende:
Set objConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Det skal lige siges at jeg har inkluderet filen msado15.dll.

Håber at der er en der kan hjælpe mig ;0)

Hilsen Viktoria

Fra : Chrisser

Dato : 20-09-02 12:19

"Viktoria Runge (slet ZYPUL)" <v.runge@ZYPULmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal lige siges at jeg har inkluderet filen msado15.dll.
>
> Håber at der er en der kan hjælpe mig ;0)

Hej, jeg har slået fejlnummeret op, og det betyder: Server.CreateObject
Failed. (invalid ProgId)
- men den linie ser god nok ud, hvad med de omkringstående linier ???
Desværre kan jeg ikke svare på om det kan have noget med den dll-fil at
gøre...

MVH
Chrisser

Fra : Viktoria Runge

Dato : 20-09-02 12:32

Ja tænkte det nok - de omkringstående linier burde der ikke være
noget galt med så det må næsten være dll-filen...

Tak for hjælpen ;0)

Hvor slog du forresten fejlnummeret op henne???

Fra : Chrisser

Dato : 20-09-02 12:38

"Viktoria Runge (slet 1UHT6)" <v.runge@1UHT6mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor slog du forresten fejlnummeret op henne???

Jeg ved de findes inde på microsofts sider et sted, men der kan jeg ikke
finde rundt.
Jeg har til gengæld et Appendix i min ASP bog som indeholder ASP/VB-script
fejl
Bogen er:
"Beginning Active Server Pages 3.0" fra Wrox (ca. 1200 sider, pris ca.
500,-)
- jeg synes at deres ASP bøger er enormt gode, også til at slå op i når man
er blever lidt mere øvet, så hvis man vil noget med ASP'en kan jeg godt
anbefale at købe den...

Chrisser

Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 20-09-02 13:25

"Viktoria Runge (slet 1UHT6)" <v.runge@1UHT6mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor slog du forresten fejlnummeret op henne???

Normalt kan du bare søge på den fejl du får på google.com... så finder du
helt sikkert en beskrivelse af fejlen og tit også en løsning på det...

Michael Hyldsgaard
http://www.jirty.dk