problemer med gmp og qsort...
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 20-09-02 09:39

Hej... jeg sidder og har problemer med gmp og qsort i mit c program. Jeg
har gendannet fejlen i et lille test program.

qsort sorterer ikke det array jeg sender med... Det bytter om paa et par
af elementerne (pointers til mpf_t)... Jeg forstaar det simpelthen ikke.
Den burde jo sortere hele array'et... Min sammenlignings funktion skulle
ogsaa vaere god nok...

Jeg har vedhaeftet et c program der beskriver fejlen, og laver noget
output...

Hvis der er nogen der har nogen ideer til hvorfor, modtages forslag med
kyshaand!

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 20-09-02 20:05

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> skrev:
> [...]
> af elementerne (pointers til mpf_t)... Jeg forstaar det simpelthen ikke.
> Den burde jo sortere hele array'et... Min sammenlignings funktion skulle

Nej, jeg tror at problemet ligger i sammenligningsfunktionen. Dens
argumenter er pointere til de array-elementer som skal sammenlignes.
Da array-elementerne er pointere til mpf_t, skal a og b cast'es til
mpf_t ** og derefereres 2 gange før den egentlige sammenligning.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 23-09-02 12:09

On 20/09-02 19.04, Byrial Jensen wrote:

> [...]
> Da array-elementerne er pointere til mpf_t, skal a og b cast'es til
> mpf_t ** og derefereres 2 gange før den egentlige sammenligning.

Ja.. det opdagede jeg... men tak for svaret!

/Daniel