Grafik kort ONBORDT
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-09-02 08:45

Jeg kikker lidt på at skulle opgrader. Lige nu køre jeg med et TNT 32 Mb
kort og er englelig godt nok til fres med det. Men hvis jeg nu skal til at
sammen sætte en ny PC med støre CPU (AMD 2200+) og den gamle PC skal sønnen
have inc grafik kort, så var det jeg tænkte at jeg ville have et MB med
grafik kort på.

Men hvor gode er de onbordt ??? Når nu et TNT er godt nok til mig. Jeg har
kun fundet ASUS med NVIDIA GeForce2 OG net kort samt Lydkort (det fylder
minder hvis jeg skulle lave et alternativt kabinet !)

er der nogle finger regler for hvor hurtig onbort SIS mm er i forhold til
gammel TNT og NVIDIA GeForce2
Eller en test side ?
Og mest af alt ... kunne DU mærker/følge forskæl ?

--
Hilsen Kai

Fra : Leony

Dato : 20-09-02 09:46

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun fundet ASUS med NVIDIA GeForce2 OG net kort samt Lydkort (det fylder
> minder hvis jeg skulle lave et alternativt kabinet !)

Hvis du ikke skal spille (det lyder det ikke til), så er et
onboardgrafikkort alt rigeligt.
Husk dog at det sluger lidt RAM.

> er der nogle finger regler for hvor hurtig onbort SIS mm er i forhold til
> gammel TNT og NVIDIA GeForce2
> Eller en test side ?

Jeg fandt denne side:
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1002
Den forklarer og kommer med sammenligninger. Dog ikke onboardgrafikkort.
Men i betragtning af at TNT er udgået forlængst, tror jeg ikke du får nogen
problemer med et onboard Geforce 2.
Det kan være de har nogen sammeligninger i grafikkort-gruppen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-09-02 11:24

et sku fedt jeg sådan sider og laver lidt scanner-arbejde og så kommer der
svar mens jeg venter på printene Jeg mindes de gamle FidoNet dage
Kort sat : Tak fordi du gider svare

> Hvis du ikke skal spille (det lyder det ikke til), så er et
> onboardgrafikkort alt rigeligt.
Det gør jeg nu men jeg vil heller smide penge her og nu på ram og CPU og så
når det ikke slår til længer kan jeg jo købet et bilgt GeForce3-4støkker
eller et GeForce5 (fremtid)
> Husk dog at det sluger lidt RAM.
Det ved jeg men jo ikke mere end det jeg afsætter .... og jeg overvejder 512
SDram (Jeg kan se på folk at de ikke følger den store forskæl) Og det er
stadig gamle Warcraft jeg strasser af ved .... hvad forlanger den nye
warcraft igrunden? .... må jeg spørge om det her ?

> [...]
> Den forklarer og kommer med sammenligninger. Dog ikke onboardgrafikkort.
> Men i betragtning af at TNT er udgået forlængst, tror jeg ikke du får
Efter at have set det med ramen vil jeg kikke lidt på et EMC kort også for
så er der råd til 512 Mb ram i stedet!

> Det kan være de har nogen sammeligninger i grafikkort-gruppen.
Ja ja nu skal du bare påpejde at jeg ikke har tængt mig om Tak for
tippet den må jeg heller komme på

Fra : [9000] Søren

Dato : 21-09-02 06:58

> stadig gamle Warcraft jeg strasser af ved .... hvad forlanger den nye
> warcraft igrunden? .... må jeg spørge om det her ?

Warcraft3 skulle sagtens kunne køre med et GF2. Min bror spiller det på hans
celly 500 med et Voodoo3 16mb ram gfxkort, såå...