Stikdåse / forlængerledning
Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 20-09-02 07:18

Hejsa

Jeg skriver her men er ikke sikker på at det er det rigtige sted

Situationen er således at jeg skal have rykket rundt derhjemme hvilket vil
bevirke at min ledning fra router til væg ikke længere er lang nok.
Er det muligt selv at flytte stikdåsen? Stikdåsen sidder langt fra der
hvor telefonledningen kommer ind i huset, og der er altså derfor masser af
muligheder for at sætte den et andet sted.
Hvis ikke jeg kan få stikdåsen af, er det så muligt at købe en
forlængerledning til stikket fra routeren til væggen? Hvis ja, hvad koster
sådan en fætter så???

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen

Fra : LK

Dato : 20-09-02 09:25

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> skrev
i en meddelelse
> [...]
> Hvis ikke jeg kan få stikdåsen af, er det så muligt at købe en
> forlængerledning til stikket fra routeren til væggen? Hvis ja, hvad koster

Er det et almindelig telefonstik eller er det et RJ45/Netværksstik (lille
firkant med otte ben). Hvis det er et telefonstik, skulle det ikke være
noget problem at få låget af, og trække en ledning til et nyt stik, eller du
kan også købe en standard telefonforlængerlendning.

--
LK
www.krall.dk

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 20-09-02 09:39

aliveinc@yahoo.com writes:
>Er det et almindelig telefonstik

Det er et ADSL-Stik

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-09-02 16:24

Betina Jørgensen /LO-Skolen wrote:

> Det er et ADSL-Stik
>
> Med venlig hilsen
> Betina Jørgensen

Det er der da vist ikke noget der hedder. Hvis stikket ellers er magen
til et almindeligt telefonstik, kan du bruge en almindelig
telefon-forlængerledning. Hvis det er et RJ-45 stik ligesom det der
sidder i dit netkort, så kan du bruge et almindeligt RJ-45
netværkskabel, bare vær sikker på at det ikke er "krydset".

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-09-02 20:23

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b047cd6fb0073fb6b047cbaab.47cd704@net.dialog.dk...
> aliveinc@yahoo.com writes:
> Det er et ADSL-Stik

Hvis det er et lille firkantet stik, så skifter du blot kablet ud med et
netværkskabel af passende længde...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Vigand

Dato : 21-09-02 11:51

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
> [...]
Det er uhensigtsmæssigt at forlænge ledningen fra router til væggen, da der
kan opstå støjproblmer (med lavere hastigheder til følge) jo længere
ledningen er. Vælg derfor hellere at forlænge netværkskablet fra router til
PC.

-V-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-09-02 21:58

"Vigand" <vigand@FJERNALTMEDSTORTit.dk> wrote in message
> Det er uhensigtsmæssigt at forlænge ledningen fra router til væggen, da
der
> kan opstå støjproblmer (med lavere hastigheder til følge) jo længere

Sålænge du forlænger med Cat5-kabel, så kan du forlænge det til den anden
ende af huset uden problemer.

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 23-09-02 07:25

Jeg takker alle for jeres svar. Jeg har valgt at få rykket stikdåsen. Det
vil nok være det nemmeste. Så slipper jeg nemlig for at det ledninge-rod

Tusind tak

Med venlig hilsen
Betina Jørgensen