AMD Athlon(tm) XP 1900 +
Fra : kim

Dato : 20-09-02 07:26

Jeg har et ECS K7S5A 2XSD2XDDR SIS735 med en cpu
AMD Athlon XP 1900+ Palomino 1600Mhz/266.
Med SiSoftware Sandra 2002 Professional kan jeg se
at den kun kører den kun med 1,59Ghz.
Kan jeg få hastigheden højre op og i så fald hvordan ?
Mit System:
ECS K7S5a
AMD Athlon XP 1900+
Køler Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
256 MB DDR PC2100 DDR RAM Kingston
Strømforsyning Codegen ATX 300 Watt
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
Creative SoundBlaster Live! Player 5.1
Harddisk 2 * Seagate Barracuda IV 40 Gb 7200 rpm
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40
Mvh Kim

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-09-02 08:04

> AMD Athlon XP 1900+ Palomino 1600Mhz/266.
> Med SiSoftware Sandra 2002 Professional kan jeg se
> at den kun kører den kun med 1,59Ghz.
> Kan jeg få hastigheden højre op og i så fald hvordan ?

Ja. Åbn vinduet og smid computeren ud. Lige før den
rammer jorden har den rigtig god fart på.

Seriøst, så er der ikke noget problem med hardwaren.
Det er præcis som det skal være.

Hvis du vil have hastigheden højere op (uden vindues
tricket), så skal du i gang med at overclocke.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : kim

Dato : 20-09-02 08:13

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:ameh7d$d1c$1@dknews.tiscali.dk...
> Ja. Åbn vinduet og smid computeren ud. Lige før den
> rammer jorden har den rigtig god fart på.

ha ha :)

> Seriøst, så er der ikke noget problem med hardwaren.
> Det er præcis som det skal være.
>
> Hvis du vil have hastigheden højere op (uden vindues
> tricket), så skal du i gang med at overclocke.

Og kan du gi et kort forklaring på hvordan man overclocker ?

Mvh Kim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-09-02 08:46

kim skrev bl.a.:

> Og kan du gi et kort forklaring på hvordan man overclocker ?

Front Side Bus (FSB) x CPU'ens multiplyter = CPU frekvens

Som det er nu, er din FSB 133MHz og din multiplyer er sikkert låst på 12.
133MHz x 12 = 1596MHz

Du skal bare ændre på enten FSB'en eller multiplyeren

http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

--
Lars

Ny i nyhedsgrupperne?
Klik forbi http://usenet.dk/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 20-09-02 17:03

> Og kan du gi et kort forklaring på hvordan man overclocker ?

Ja, det kan jeg. Men overclocking er en kunstart. Hvis man ikke passer
på og ved hvad man laver, risikerer man at ende med noget ustabil
hardware, eller i værste fald ødelagt hardware.

Rækkefølgen når man skal overclocke er ikke at købe et system, og
så overclocke det. Rækkefølgen bør være, læse på sagerne, læse
videre på dem. Derefter købe hardware der passer godt sammen til
en god overclock. Ellers kan der nemt være et svagt led i kæden, der
sætter en lav grænse og/eller gør systemet ustabilt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Søren

Dato : 24-09-02 11:25

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Ja, det kan jeg. Men overclocking er en kunstart. Hvis man ikke passer
> på og ved hvad man laver, risikerer man at ende med noget ustabil
> hardware, eller i værste fald ødelagt hardware.

Der er sku ikke meget kunst i at hente en Cheepo bios til sit ecs k7s5a og
så sætte FSB til 147/147 så ens 1600+ bliver til en 1800 ++ og ens billige
noname sdram kører 147 i stedet for 133 .

Søren.