TeleDanmark ADSL på 2 PC´ere !!
Fra : K@zz

Dato : 22-02-01 19:46

Hejsa

Jeg har bestilt ADSL(Netexpress) hos TeleDanmark, og jeg vil gerne vide om
det er muligt at dele forbindelsen mellem 2 computer, så man kan være på
sammen tidig, og hvordan man skal gøre det !!

Ellers tak for hjælpen!!

MVH
K@zz
-----------------------------------
Name: K@zz
E-Mail: Kazz@Cool.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 20:20

"K@zz" <Kazz@Cool.dk> writes:

> Jeg har bestilt ADSL(Netexpress) hos TeleDanmark, og jeg vil gerne vide om
> det er muligt at dele forbindelsen mellem 2 computer, så man kan være på
> sammen tidig, og hvordan man skal gøre det !!

Det kan man sagtens.
Se http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare - der
står lidt om hvad der skal til. Nederst er der et par links til
forskellige vejledninger til hvordan det gøres i praksis på for-
skellige systemer.

--
Jacob
My software never has bugs. It just develops random features.

Fra : Systemx

Dato : 22-02-01 20:38

Ja selvfølgelig er det muligt ...

hvis du bruger linux er det bare lige til at gå til ... Skriv det ip-nummer
på din computer som kører serveren med modemmet og dns addressen ind til
teledk ..

Hvis du kører windows kan du bare downloade en proxy-server ... WinGATE er
at foretrække hvis man kan sætte det rigtigt op vel at mærke....

K@zz <Kazz@Cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:973mqq$1ros$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 21:52

"Systemx" <mnemonic@vip.cybercity.dk> writes:

[ Deling af NetExpres fra TDC ]

> hvis du bruger linux er det bare lige til at gå til ...

Det er vist så meget sagt, hvis man får varianten med ATM-kort.
Så skal man i hvert fald opgradere til en 2.4 kerne og lege lidt
med nogle ATM-drivere og den slags. Det kan lade sig gøre (jeg
har en bekendt der har det kørende), men at det er lige til er
vist en overdrivelse ...

P.S.: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Jacob
Give me a minute, and I'll come up with a better excuse ...

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 22-02-01 21:09

"K@zz" <Kazz@Cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er muligt at dele forbindelsen mellem 2 computer, så man kan være på
> sammen tidig, og hvordan man skal gøre det !!

Hej

Hvis du lige har bestilt, så får du NetExpress2, hvilket vil sige at du får
en router med. Den "smider" du i en hub eller switch, hvor du også "smider"
dine pc'ere i, også kører du uden specialsoftware.

Hvis det er NE1 med ATM-kort du får, så virker Sygate 4.0 til at være den
bedste løsning til at dele din ADSL forbindelse (bruger den selv). Den kan
downloades på www.sygate.com .

Mvh.

Edm...

Fra : K@zz

Dato : 22-02-01 22:55

Hej

Jeg får Router med. Han sagde jeg kunne vælge mellem 2 forskellige.... Jeg
vidste ikke hvilken, men han spurgte om jeg havde lidt forstand på computer,
hvilket jeg svarede ja til.. og så anbefaldede han mig en, og den tog jeg
så....

Jeg køre med 10/100Mbit netværk med krydset kabel.. Er der så muligt at
bruge det krydset kabel i en HUB ?? for i en HUB skal man da bruge et
netkabel som går lige igennem.. eller tager jeg fejl ??

Ellers mange tak for jeres hjælp...

MVH
K@zz

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 23-02-01 07:55

> [...]
computer,
> hvilket jeg svarede ja til.. og så anbefaldede han mig en, og den tog jeg

Jeg har selv valgt den "lukkede".

> Jeg køre med 10/100Mbit netværk med krydset kabel.. Er der så muligt at
> bruge det krydset kabel i en HUB ??

Øøøh, det jeg ved er, at du skal bruge en hub/switch og nogle patchkabeler,
hvis du tjekker www.edbpriser.dk så kan du finde det til rimelige priser.

Mvh.

Edm...