Manglende forklaring!
Fra : KW

Dato : 19-09-02 21:14

Hej NG!

Her er et simpel stykke kode, men noget forstår jeg dog ikke helt!

<%

var test = res.Fields("navn");

Response.write("Indhold af test: "+test);

if(test == "null")
{
Response.write("Test!!!!");
}
%>

Test er null, men den vil ikke gå ind i if-sætningen! Har også prøvet uden
"" omkring null. Hvorfor?

Fik dog problemet løst med denne if-sætning:

if(String.valueOf(test) == String.valueOf("null"))
{
Response.write("Test!!!!");
}

Så ville den godt udskrive Test!!!!, men mangler bare lige en forklaring på
dette!! :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-09-02 21:35

On Thu, 19 Sep 2002 22:14:17 +0200, "KW" <kenneth@witte.dk> wrote:

> [...]
>%>
>
>Test er null, men den vil ikke gå ind i if-sætningen! Har også prøvet uden

I VB Script:
"Caution Use the IsNull function to determine whether an expression
contains a Null value. Expressions that you might expect to evaluate
to True under some circumstances, such as If Var = Null and If Var <>
Null, are always False. This is because any expression containing a
Null is itself Null, and therefore, False."

- går ud fra, at det i princippet er det samme du gør i JScript med:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj